rav4-hybrid-grs

Itt a Toyota legsportosabb szabadidő-autója

hirdetés
Ha a Toyota RAV4 tavalyi éve a kalandozásról, az idei a sportolásról szól – legalábbis ami a speciális modellváltozatokat illeti. A 2021 őszén bemutatott Toyota RAV4 Adventure kivitel után most itt a RAV4 GR Sport, amely a márka nagy teljesítményű típusainak hangulatát és képességeit ötvözi a RAV4 családbarát jellemzőivel.
A Toyotát a globális motorsport élvonalába alig egy évtized alatt visszaemelő Gazoo Racing nem csak versenyautókat, illetve rendkívül sportos hangolású személygépkocsikat fejleszt, de azokra is gondol, akik a mindennapi kényelmet és használati értéket megőrizve szeretnék dinamikusabbá tenni autójuk megjelenését. Ezeket az igényeket elégíti ki a folyamatosan bővülő GR Sport modellcsalád, amely most egy minden eddiginél komfortosabb és tágasabb taggal gyarapodik.
A Toyota RAV4 csaknem harminc éve mutatja az utat és diktálja a tempót a kompakt szabadidőjárművek általa megteremtett szegmensében. Ezúttal egy izgalmas adalékkal, egy ízig-vérig sportmodellel bővül a RAV4 innovatív változatainak a száma. A RAV4 GR SPORT megjelenését a Toyota motorsportprogramjait idéző optikai részletek teszik érdekfeszítőbbé: a terepjárós karakterű kerékívtoldatoknak és oldalsó koptatóbetéteknek ragyogó fekete fényezés kölcsönöz elegáns, sportos hangulatot; ezekre rímelő díszítőelem látható a csomagtérajtón is. Az orr megjelenését speciális rácsozatú hűtőmaszk és ködfényszóróház, valamint egyedi első légterelő idom teszi harciassá – ezek az elemek az öntöltő hibrid kivitelnél sötétezüst, a plug-in hibid variáns esetében sötétszürke kivitelűek. A képet innovatív gyártással előállított, fényes fekete színű, 19 colos könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé. Ha ezek a jelzések nem volnának egyértelműek, a karosszéria számos pontján elhelyezett GR-emblémák segítenek azonosítani a Toyota legsportosabb szabadidőjárművét.
Az utastérben nincs szükség ilyen segítségre: azonnal szembeötlő a környezet sportosságra. A motorosan állítható, a vezető oldalán memóriás első sportülések nyersbőrt idéző (ám teljesen bőrmentes) kárpitozását és dombornyomott fejtámaszaik fekete tónusát ezüstszínű díszítő öltések és egyéb sötétszürke dekorelemek ellenpontozzák. Mint a 2023-as modellévben minden RAV4, a GR Sport is új, digitális kezelőfelületet kap, amely 10,5 colos érintőképernyőből, valamint egy testreszabható, 12,3 colos műszeregységből áll. A vezetőtámogató funkciók köre kibővült, mostantól például automatikus vészhelyzeti kormányzás, illetve továbbfejlesztett ütközésmegelőző rendszer szolgálja a biztonságot.
Habár a motorteljesítmény nem változik, a Toyota RAV4 GR Sport fejlesztőmérnökei áthangolták a modell futóművét. Az új, feszesebb rugók és a lengéscsillapítók módosított beállításai precízebb, élvezetesebb vezethetőséget ígérnek. A GR Sport széria hatodik tagjaként (a Yaris, Yaris Cross, Corolla, C-HR és a Hilux után) színe lépő Toyota RAV4 GR Sport az év utolsó hónapjaitól kapható Európa-szerte, öntöltő és plug-in hibrid kivitelben egyaránt.