Akár aktuálisan, akár történelmileg nézzük, megközelítőleg sem adnak el annyit a világon egyetlen autóból, mint a Toyota Corollából. Az autópiac koronázatlan királya fontos újításokkal folytatja uralkodását.
Kaizen, azaz folyamatos tökéletesítés: ez a „Toyota gyártási módszer” egyik alapelve, a minőség állandó, költséghatékony fejlesztésének a titka. Vegyük például a Corollát, az emberiség legkeresettebb személygépkocsiját: habár 2022-ben 1,12 millió példányban talált gazdára, messze lekörözve a 868 ezer eladással a második helyre befutó Toyota RAV4-est, a Toyota mégis helyénvalónak látta, hogy 2023-ra módosítások hosszú sorával tegye még kívánatosabbá a modellt.
Ne halogassuk a lényeget: a Corolla megkapta a Toyota ötödik generációs full hibrid hajtástechnológiáját, amely a nagyobb teljesítményt kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással társítja. Ehhez módosították a vezérlést, a villanymotorokat és az akkumulátort egyaránt kisebb és könnyebb, mégis nagyobb teljesítményű komponensekre cserélték, továbbá csökkentették egy sor mechanikus alkatrész energiaveszteségét. Sokat számít az akkumulátor intelligens vezérlése, amely a navigációs adatok alapján előre felkészül a várható menetviszonyokra, így jobban osztja be töltését. Mindennek eredményeként az 1,8 literes, belépő hibrid konfiguráció mostantól 140 lóerős összteljesítményre képes, az eleve sportosabb 2,0 literes hibrid teljesítménycsúcsa 196 lóerőre nőtt. Az előbbi 10,9 helyett 9,2 másodperc, utóbbi 7,9 helyett 7,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára – ezek a mindennapokban, átlagos autóvezetők számára is jól érezhető különbségek. Ennél is fontosabb, hogy az autó pontosabban követi a gázparancsokat, ami élvezetesebb, közvetlenebb vezetési élményt jelent.
Jelentősen kibővült a vezetőtámogató és biztonsági funkciók köre. Az autó előtti környezetet figyelő kamera és radar egyaránt messzebb lát, és pontosabban észlel, a nyers adatokból mesterséges intelligencia azonosítja az akadályok jellegét. A Corolla így ügyesebben kerüli el az ütközést – akár szó szerint, aktív kormányrásegítéssel –, utasbarátabb módon reagál a potenciális vészhelyzetekre, és vadonatúj technológiákkal gondoskodik az előzési manőverek és a besorolások biztonságáról. Az automatizált parkolás is hatékonyabb lett, miután pedig megálltunk, a nem körültekintő ajtónyitást éppúgy megakadályozza, mint azt, hogy az autóban felejtsük gyermekünket.
A modern elektronikát a biztonság mellett a szórakoztatás szolgálatába is állítja a Corolla: új, fejlettebb multimédiás rendszer, testre szabható, digitális műszeregység, felhőalapú navigáció, fejlett okostelefon-integráció jár minden autóhoz, felárért vagy magasabb szinten a 8,0 helyett 10,5 colos érintőképernyőt kapunk, még gyorsabb processzorral. Egy sor fedélzeti funkció a távolból is vezérelhető, beleértve a klímaberendezést vagy a kormány- és ülésfűtést.
Ezek mellett jóformán említést sem érdemelnek az esztétikai finomítások. Áttervezték a lámpatestek belső szerkezetét, módosították a hűtőmaszk rácsozatát, új árnyalatokkal bővítették a külső és belső színválasztékot, valamint frissítették az utastér dekorfelületeit. Fontos újdonság, hogy mostantól minden beltéri fényforrás takarékos, hosszú élettartamú LED-et használ.
Ezek mellett jóformán említést sem érdemelnek az esztétikai finomítások. Áttervezték a lámpatestek belső szerkezetét, módosították a hűtőmaszk rácsozatát, új árnyalatokkal bővítették a külső és belső színválasztékot, valamint frissítették az utastér dekorfelületeit. Fontos újdonság, hogy mostantól minden beltéri fényforrás takarékos, hosszú élettartamú LED-et használ.