Nem volt még ilyen Toyota

Nem volt még ilyen Toyota

hirdetés
Vadonatúj, illetve alapvetően megújult modellekkel, kibővített hajtáslánc-választékkal és rendkívüli ügyféltámogatással emeli magát a figyelem középpontjába a Toyota Professional.
2025-től új értékesítési és karbantartási koncepciót vezet be európai piacain a Toyota Professional.

A fokozatosan megvalósuló új központok kifejezetten a haszonjármű-üzletág speciális adottságaihoz, az ügyfelek különleges elvárásaihoz optimalizált szolgáltatási egységek lesznek, amelyek már a vásárlási döntés meghozatalában is megalapozott, személyre szabott támogatást adnak majd az vásárlóknak.

A magyar ügyfelek számára nem lesz ismeretlen ez a koncepció, hiszen például a Toyota CarNet M5-nél már évek óta sikeresen működik egy ilyen központ; az itt szerzett tapasztalatok is hozzájárultak ahhoz, hogy a Toyota a szélesebb körű bevezetés mellett döntsön.
Ez pontosan érzékelteti, mekkora hangsúlyt fektet a Toyota ennek a jelentős piacnak a lehető legmagasabb színvonalú kiszolgálására. Ennek az elkötelezettségnek része az a teljes modellpalettát érintő, 2024-es megújulás is, amelynek eredményeként mennyiségben és minőségben is fejlődik a Toyota Professional kínálata.

Toyota Proace Max

Vadonatúj modellként jelenik meg a palettán a Toyota Proace Max, amely eddig ismeretlen kapacitást bocsát a Toyota ügyfeleinek rendelkezésére. Alapvetően dobozos áruszállítóként, kétféle tengelytávval, háromféle karosszériahosszal és háromféle magassággal készül a Proace Max, de a kínálatban a fülkés alváz, a billenőplatós, illetve lehajtható oldalfalú platós modellek is megtalálhatók. Ebben a méretosztályban az európai piacon különösen magas, 90 százalék körüli az egyedi megoldásokkal, különleges felépítményekkel szerelt járművek aránya, és erre a Toyota Professional is felkészül, részben házon belüli kompetenciákkal, részben szakértő partnerek bevonásával.
A mérettől függően 10-17 m3-es raktérrel rendelkező, akár öt euroraklappal is megrakodható Proace Max háromféle dízelmotorral (120, 140 és 180 LE) és egy 200 kW (272 LE) csúcsteljesítményű villanymotorral érhető el – utóbbi a két hosszabb verzióhoz rendelhető, és akkumulátorának egy teljes feltöltésével akár 420 kilométert képes megtenni. A hasznos teherbírás az összes hajtáslánccal 1,5 tonna, vontatni hajtáslánctól függően 2,4-3,0 tonnát tud a Toyota új óriása.

Toyota Proace és Proace City

Kifejezetten látványosan újultak meg a Toyota városi és kompakt könnyű haszonjárművei, a Proace City és a Proace. Bár a tervezők mindkét modellnek saját arculatot adtak, közös ismertetőjegyük a hangsúlyos alsó légbeömlő, amelyhez a felső hűtőrács teljes hiánya társul. Ez az utóbbi stíluselem nemcsak modernebbé teszi a modellek megjelenését, de a tisztán elektromos modellváltozatok megújulását is hangsúlyozza. A mérnökök olyan konfigurációt választottak, amely eltérő karakterük ellenére mindkét típusban optimális teljesíményt biztosít. Az új generációs, 100 kW (136 LE) csúcsteljesítményű villanymotor, az akkumulátor módosított komponensei, valamint a frissen bevezetett, több fokozatban szabályozható regeneratív (visszatápláló) fékrendszer jóvoltából jelentősen – a Proace esetében 330-ról 350 kilométerre; a Proace City-nél 280-ról 330 kilométerre – nőtt az egy feltöltéssel megtehető távolság.
A belső égésű motorok választéka is minden igényt kielégítő. A Proace kétliteres dízelmotorja 145 vagy 180 lóerős kivitelben – utóbbi csak automata sebességváltóval – rendelhető, valamint az áruszállító variánshoz rendelkezésre áll egy 120 lóerős, 1,5 literes dízelmotor is. Ez utóbbi erőforrás 100 és 130 lóerős hangolással kérhető a Proace City modellhez (az erősebb verzió megint csak automata sebességváltóval), illetve a rövidtávú városi szállításokhoz 1,2 literes, 110 lóerős benzinmotor is rendelkezésre áll.
Mindkét modell kifejezetten nagy kapacitású és impozáns teherbírású: a Proace akár 1,4 tonnával is megrakodható, kiviteltől függően akár 6,6 köbméteres raktérrel rendelkezik. A rendkívül könnyen manőverezhető és parkolható Proace City akár 1,0 tonna hasznos terhet bír el, raktere 4,4 köbméteres lehet.

A Toyota személyautós kivitelben is elérhetö furgonpárosa a fejlett vezetőtámogató funkciók széles skáláját kínálja alapfelszerelésként, az ütközést megelőző rendszertől kezdve a sávelhagyást gátló funkcióig, a jelzőtábla-felismeréstől az automatikus távolságifény-vezérlésig. A manőverezést digitális belső visszapillantó tükör és körkörös kamera- és szenzorrendszer segíti, amely nem csak a szokásos akadályokra figyelmezteti a sofőrt, hanem a jármű oldalfalánál megbúvó tereptárgyakra – például behajtásgátló oszlopokra – is felhívja a figyelmet.

Toyota Hilux 48V

Hogyan lehetne még erősebb, még tisztább a Toyota Hilux élvonalbeli dízelmotorja? A választ a Toyota személyautóinál évtizedek óta meghatározó hibrid technológiában találták meg a mérnökök. Habár itt a Priusban és társaiban alkalmazott, nagyfeszültségű rendszerrel szemben egy 48 voltos (úgynevezett lágy hibrid) konfigurációt találunk, ez is új magaslatokba emeli a bevált 2,8 literes erőforrás menetkultúráját és gyorsítóképességét. A 48 voltos akkumulátor nem igényel külső töltést, hiszen az integrált villanymotor lassításkor és fékezéskor generátorként szolgál, valamint az indítómotort is helyettesíti, azaz csökken a potenciálisan meghibásodó alkatrészek száma.
A hibrid Hilux fedélzetén új Multi-Terrain Select rendszer segíti az előrejutást kedvezőtlen időjárási vagy terepviszonyok esetén. Vontatni és szállítani pontosan ugyanannyit képes a Hilux, mint a hibrid rendszer nélkül, azaz 3,5, illetve 1,0 tonnát.
Az immár háromtagú Proace család típujsai Európában készülnek, és már elérhetők, a Hilux továbbra is a Toyota dél-afrikai gyárából érkezik a kontinensre; az európai kivitelek gyártása az év végével veszi kezdetét.