Elkészült a tökéletes Toyota. Azonnal meghajtanánk!

Elkészült a tökéletes Toyota. Azonnal meghajtanánk!

hirdetés
Szabadidős, nyitott tetős élmény – ezen kifejezés angol megfelelőjéből kreálták azt a ROX betűszót, ami egy különleges Land Cruiser-tanulmányt takar: egy olyat, amilyenre már nagyon régen várnak a márka hívei.
Utoljára a Land Cruiser 40-es szériájából készült vászontetős modell. Értjük, persze értjük, hogy az ezt követő modellcsaládok sziluettje nem adta ki a kabriósítást, de az igazi rajongók soha nem adták fel a reményt – és ha minden jól megy, hamarosan kiderülhet, hogy nekik volt igazuk!

Az idei SEMA tuningipari kiállításon látható a Toyota Land Cruiser 250 ROX változata. Ezt ugyanaz a gyári stáb álmodta és tervezte meg, mint amelyik a szériakivitelű Land Cruiser 250-est is – már ez önmagában is bizakodásra ad okot a tetőkeretes kabrió jövőjével kapcsolatban. Kevésbé jó hír, hogy a nyitott tetős modell kevesebb mint 50 százalékban alkalmaz azonos elemeket a hagyományos, fémtetős szériakivitellel – ám ha megismerjük a részleteket, rájövünk, hogy az esetleges sorozatgyártású Land Cruiser kabrió egyszerűbben is megvalósítható.
Nem kötelező például alul áttört oldalajtókat szerelni rá, és ha nem vágyunk extrém terephasználatra, a masszív küszöbvédő elemek is elhagyhatók. A lehajtható csomagtérajtóba integrált ülések jópofák, de ott is lehet spórolni, és a pótkereket sem muszáj kihajtható külső keretre rögzíteni. Ugyanakkor nem lehet nem látni, hogy ezek az elemek nagyban hozzájárulnak a tanulmányautó sikeréhez.
Ugyanez igaz a narancssárga bőrbelsőre, a 3D-nyomtatóval létrehozott küszöbborításokra vagy az ajtózsebeket helyettesítő hálókra. Tetőcsomagtartó, marmonkanna, terepre optimalizált lökhárítók és kerekek – köszönjük, mindről lemondunk, ha ettől közelebb kerülhet a sorozatgyártáshoz és a megfizethetőséghez a Land Cruiser kabrió!
A tanulmányautó kiállását 10 centiméteres emelés és 20 centiméterrel szélesített nyomtáv teszi félelmetessé, menetalkalmasságát ütőképesebbé – addig már nem mennénk el, hogy ezeket is elhagyhatónak nevezzük, de sajnos egyelőre bármilyen alkudozás vagy könyörgés feleslegesnek tűnik: a nyitható tetős Land Cruiser 250 gyártása annak ellenére sincs terítéken, hogy alkotói úgy nyilatkoztak: szerintük nagyon könnyű belelátni munkájukba egy leendő szériamodellt.
A 4925 mm hosszú Land Cruiser 250 persze fémtetővel, „narancsbőr” nélkül, alapkiépítésű futóművel is kiváló választás: Európában a milliószor bizonyított 2,8 literes dízelmotorral választható, amelyhez 2025 során mild hibrid rendszert illeszt a Toyota, míg Észak-Amerika full hibrid hajtáslánccal vásárolhatja meg a modellt.