Kémfotókon a vadonatúj Toyota Mirai végleges változata.
Közúton csípték el a Toyota második generációs üzemanyagcellás szedánját. Már csak hetek vannak hátra a világpremierig.
A koronavírus-járvány miatt fél év késéssel, idén decemberben kezdi meg a Toyota a második generációs Mirai globális piaci bevezetését.
Azt a hat hónapot, amit az értékesítők így veszítettek, megnyerték a mérnökök: korábbi értesülések szerint a fejlesztők nem dőltek hátra, hanem a szedán vezetőtámogató rendszereit tökéletesítették.
Hogy ez valóban így volt, arra tanúbizonyság az a példány, amelyet valahol az Egyesült Államokban fotóztak le szemfüles újságírók.
Az impozáns arányokkal rendelkező szedánnak csak az orrát és a farát álcázták, és azt is csupán némi ragasztószalaggal – a hevenyészett megoldás arra enged következtetni, hogy nem egy hosszas tesztsorozatra felkészített prototípusról, hanem valójában egy sorozatgyártásra kész autóról van szó.
Azt a hat hónapot, amit az értékesítők így veszítettek, megnyerték a mérnökök: korábbi értesülések szerint a fejlesztők nem dőltek hátra, hanem a szedán vezetőtámogató rendszereit tökéletesítették.
Hogy ez valóban így volt, arra tanúbizonyság az a példány, amelyet valahol az Egyesült Államokban fotóztak le szemfüles újságírók.
Az impozáns arányokkal rendelkező szedánnak csak az orrát és a farát álcázták, és azt is csupán némi ragasztószalaggal – a hevenyészett megoldás arra enged következtetni, hogy nem egy hosszas tesztsorozatra felkészített prototípusról, hanem valójában egy sorozatgyártásra kész autóról van szó.
A képekből annyi kiderül, hogy a Mirai végleges dizájnja minimálisan vagy talán egyáltalán nem tér majd el attól a tanulmányautótól, amelyet pont egy évvel ezelőtt ismerhettünk meg. Annál érdekesebb, hogy a Toyota technológiai zászlóshajója – amely hatalmas is lesz, a 4,9 méteres Toyota Crown által is alkalmazott GA-N padlólemezre épül – épp a legkisebb európai típusával, az Aygóval vállal stílusközösséget.
A prominens hűtőmaszkot keretező lökhárító idomok, az emblémát hordozó, előreugró orr-rész és a nyílhegy alakú fényszórók ugyanúgy méretes X-et rajzolnak ki, mint a városi autócska homlokzata. Nem valószínű, hogy szokássá válna ez a grafika a Toyota háza táján – mert az új RAV4 és a vadonatúj Yaris más irányba mozdította el a formanyelvét –, barátságos arcot kölcsönöz a hátsókerék-hajtású autónak.
A prominens hűtőmaszkot keretező lökhárító idomok, az emblémát hordozó, előreugró orr-rész és a nyílhegy alakú fényszórók ugyanúgy méretes X-et rajzolnak ki, mint a városi autócska homlokzata. Nem valószínű, hogy szokássá válna ez a grafika a Toyota háza táján – mert az új RAV4 és a vadonatúj Yaris más irányba mozdította el a formanyelvét –, barátságos arcot kölcsönöz a hátsókerék-hajtású autónak.
Hiába állunk a premier küszöbén, a Toyota féltve őrzi a modell végleges specifikációit. Annyit már az előtanulmány bemutatásakor elárultak, hogy megnövelték a modell hidrogéntároló kapacitását, így a hatótávolság mintegy 30 százalékkal nő – ez nagyságrendileg 650 kilométert jelent két feltöltés között. A hidrogén üzemanyagcella, illetve a villanymotor teljesítményéről egyelőre nincsenek információk, de a kategóriaváltás miatt valószínű, hogy az új Mirai jelentősen erősebb lesz a mostani, 152 lóerős modellnél.
Ami a bevezetőben említett vezetőtámogató technológiákat illeti, azok várhatóan a cégcsoport legfejlettebb megoldásait hozzák el a Toyota vásárlóinak. A Lexus LS japán belpiacos kivitelének 2021. modellévi változatát fejlett, 2. szintű autonóm rendszerekkel (Lexus Teammate) szerelik fel: a szedán autópályán sofőrje felügyelete mellett, de annak aktív beavatkozása nélkül lesz képes együtt haladni a forgalommal, illetve előzéseket végrehajtani. Arról egyelőre nincs hír, hogy ez az önvezető technológia mikor juthat el Európába, ez ugyanis sokkal inkább a jogi szabályozáson, mint a műszaki harmonizáción múlik.
Ami a bevezetőben említett vezetőtámogató technológiákat illeti, azok várhatóan a cégcsoport legfejlettebb megoldásait hozzák el a Toyota vásárlóinak. A Lexus LS japán belpiacos kivitelének 2021. modellévi változatát fejlett, 2. szintű autonóm rendszerekkel (Lexus Teammate) szerelik fel: a szedán autópályán sofőrje felügyelete mellett, de annak aktív beavatkozása nélkül lesz képes együtt haladni a forgalommal, illetve előzéseket végrehajtani. Arról egyelőre nincs hír, hogy ez az önvezető technológia mikor juthat el Európába, ez ugyanis sokkal inkább a jogi szabályozáson, mint a műszaki harmonizáción múlik.
A 2. generációs Toyota Mirai előzetes műszaki adatai (zárójelben a jelenlegi modell adatai)
Teljes hosszúság (mm) | 4975 (4890) |
Teljes szélesség (mm) | 1885 (1815) |
Teljes magasság (mm) | 1470 (1535) |
Tengelytáv (mm) | 2920 (2780) |
Hajtás | hátsókerék-hajtás (elsőkerék-hajtás) |
Ülések száma | 5 (4) |
Hatótávolság (km) |
kb. 650 (500)
|