A hibrid autók tulajdonosai a legelégedettebbek.
Az észak-amerikai használtautó-piac legnagyobb keresőmotorja az iSeeCars ügyfélelégedettségi felmérésében arattak a hibridek.
A Toyota által útjára indított hibrid forradalomhoz ekkortájt kezdett egyre több gyár csatlakozni.
Míg a hibrid autók korábban a bennfentesek és a tudatos fogyasztók titkos kedvencének számítottak, innentől kezdődően egyre szélesebb körben választották a részben elektromos hajtásláncokat az átlagos autóvásárlók is.
Nem véletlen, hogy az észak-amerikai használtautó-piac legnagyobb keresőmotorja, az iSeeCars.com elemzői ezt az évjáratot választották legújabb kutatásuk tárgyául.
A jelek szerint a hibridek nagyon népszerűek a vásárlók között: míg a nyolcéves autók tulajdonosainak átlagosan 16,8 százaléka (hatból egy ügyfél) tartja meg járművét, a hibridek körében átlagosan 1,6-szer ennyien (26,9%, azaz hétből ketten) ragaszkodnak bevált autójukhoz.
„A hibridek vásárlói jellemzően praktikus gondolkodású, környezettudatos emberek, akik hosszú távon gondolkodnak, és hajlandóak beruházni a környezet védelmébe” – értelmezte az eredményt Karl Brauer, a kutatást végző csoport vezetője.
Rangsor | Modell | Az autót megtartó ügyfelek százaléka | A piaci átlaghoz (16,8%) viszonyítva |
1. | Toyota Highlander Hybrid | 38,0% | 2,3x |
2. | Toyota Avalon Hybrid | 36,5% | 2,2x |
3. | Toyota Camry Hybrid | 34,6% | 2,1x |
4. | Volkswagen Passat | 33,8% | 2,0x |
5. | Toyota Land Cruiser | 32,7% | 2,0x |
6. | Volkswagen Golf | 31,3% | 1,9x |
7. | Subaru Outback | 31,2% | 1,9x |
8. | Lexus ES 300h | 31,1% | 1,9x |
9. | Honda CR-V | 30,9% | 1,8x |
10. | Toyota Prius | 30,5% | 1,8x |
Noha 2012/13 táján már más gyártók is kínáltak hibridet, a Toyota-csoport egyértelműen uralja a mezőnyt: mind az öt hibrid modell az ő gyártmányuk (négy Toyota és egy Lexus). Egy hatodik modelljük is felkerült a Top 10-es listára, a Toyota Land Cruiser.
A vérbeli terepjáró jelenleg nem kapható hibrid hajtáslánccal, a következő generációs modell hamarosan aktuális bevezetésekor azonban a gyártó a várakozások szerint ki fogja elégíteni ezt az igényt is. Feltűnő, hogy az „első fecskét”, a Toyota Priust négy másik hibrid is megelőzi a listán: pont ez mutatja, hogy a benzin-elektromos hajtáslánc-technológia már nyolc évvel ezelőtt általánosan elfogadottá vált, és a vevők örömmel választották régi típusuknak az új, immár hibrid hajtású kiadását.
Az elemzők a részben vagy teljesen elektromos járművek között is felállították a rangsort. Erre a listára még egy Lexus, az RX 450h is felfért. Az is látszik ugyanakkor, hogy nem minden hibrid nyűgözte le vásárlóit, a korai villanyautók pedig csak akkor számíthattak tulajdonosuk tartós jóindulatára, ha megfelelően nagy hatótávolságot kínáltak.
Rangsor
|
Modell
|
Az autót megtartó ügyfelek százaléka
|
A piaci átlaghoz (16,8%) viszonyítva
|
|
|
|
|
1.
|
Toyota Highlander Hybrid |
38,0%
|
2,3x
|
2.
|
Toyota Avalon Hybrid
|
36,5%
|
2,2x
|
3.
|
Toyota Camry Hybrid |
34,6%
|
2,1x
|
4.
|
Lexus ES 300h
|
31,1%
|
1,9x
|
5.
|
Toyota Prius |
30,5%
|
1,8x
|
6.
|
Lexus RX 450h
|
29,8%
|
1,8x
|
7.
|
Lincoln MKZ Hybrid
|
24,3%
|
1,4x
|
8.
|
Tesla Model S
|
23,6%
|
1,4x
|
9.
|
Ford Fusion Hybrid
|
23,3%
|
1,4x
|
10.
|
Ford Fusion Energi
|
20,4%
|
1,2x
|
11.
|
Porsche Cayenne Hybrid
|
16,1%
|
1,0x
|
12.
|
Hyundai Sonata Hybrid
|
16,0%
|
1,0x
|
13.
|
Kia Optima Hybrid
|
12,6%
|
0,8x
|
14.
|
Nissan LEAF
|
7,3%
|
0,4x
|
Az ügyfelek elégedettsége nemcsak a gyártók, de az új autó vásárlását fontolgatók számára is értékes információ. „A nyolc éven túl megtartott autók többsége hibrid, illetve az átlagnál kedvezőbb fenntartási költségeket kínáló, megbízható jármű” – összegezte a tanulmány tanulságait Brauer. „Ez mindenképpen bizalmat ébreszthet azokban, akik most gondolkodnak hibrid autó vásárlásában.”