Ebben az autóban énekelhetsz, ahogy a torkodon kifér

Ebben az autóban énekelhetsz, ahogy a torkodon kifér

hirdetés
Egyedi átépítéssel népszerűsíti frissen bemutatott moduláris egyterűjét a Nissan. A Townstar Evalia fedélzetén elfér hét utas, vagy akár egy komplett karaokeklub.
A Nissan annak idején az elsők között ismerte fel, milyen piaci szegmensben van különösen nagy létjogosultsága az elektromos mobilitásnak. Az e-NV200 energiahatékony megoldást nyújtott a városi áru- vagy személyszállításra, példáját követve pedig ma már minden jelentős piaci szereplő rendelkezik kompakt akkumulátoros furgonnal, vagy azokból kialakított kombival, amelyek egyre többször ugyanúgy hét üléssel várják utasaikat, ahogy azt egykor a Nissantól tanulták.

A Townstar képében immár évek óta létezik modern utódja az NV200-asnak, a fent említett, megkülönböztető erővel bíró opció (azaz a hétszemélyes utastér) egészen mostanáig, az Evalia kivitel bevezetéséig váratott magára.
Itt nem árt egyébként tisztázni a fogalmakat, hiszen az Evalia elnevezés önmagában csak a tágasabb, igényesebb személyszállító verzióra utal. Ugyanakkor ez az egyetlen módja annak, hogy három üléssorral töltsük meg a tágas furgont – így aztán mégis csak az új Townstar Evalia tekinthető az e-NV200 valódi utódjának.
Az alapokat magától értetődő módon a nyújtott tengelytávú modell adja. Ennek 4910 milliméteres hosszúsága bőséges belső teret eredményez, amelynek kihasználását a különösen széles, 831 mm-es oldalajtónyílás segíti elő. Ezen az áruszállító verzióban befér egy euroraklap, az Evalia esetében pedig a beszállást vagy a gyermekülések beszerelését teszi végtelenül egyszerűvé.
Az ülések hosszirányban tologathatók, ledönthetők, vagy ki is szerelhetők – nemcsak egyben, hanem külön-külön, így a variálhatóság vadonatúj dimenzióját teremti meg az Evalia. Ez nem olyasvalami, amibe érdemes beavatni a gyerekeket, máskülönben minden utazáshoz új üléselrendezést fognak követelni – tegyük hozzá, mi sem tudnánk ellenállni a csábításnak, hogy végtelennek tűnő váll- vagy lábteret alakítsunk ki magunknak, vagy ellenkezőleg, bekuckózzunk a sarokba, ahol senki nem háborgat bennünket.

Célhoz érve aztán kipakolható az összes ülés, amikor is 3750 literes üreget kapunk – megint csak a személyes tapasztalat szól belőlünk, amikor arra intjük a potenciális nagycsaládos vásárlókat, hogy ne csodálkozzanak, ha gyermekeik táncteremnek vagy színpadnak akarják használni az autót.
A Nissan Townstar Evalia nemcsak ebben alkalmazkodik rugalmasan az igényekhez, hanem a hajtáslánc-kínálat terén is. A 130 lóerős, 1,3 literes benzinmotor révén azok is élvezhetik a modell szolgáltatásait, akik infrastrukturális vagy egyéb okokból nem tudnak élni a 122 lóerős villanymotor nyújtotta lehetőségekkel. A tisztán elektromos modellváltozat energiafelhasználását fedélzeti hőszivattyú mérsékli, a vízhűtéses, 45 kWh kapacitású akkumulátor váltóáramú töltőpontról 22 kW-tal, egyenáramú gyorstöltőről 80 kW-tal tölthető, a hatótáv 265 kilométer.
Ez mind szép és jó, de mi a helyzet a címben említett éneklős-mulatós opcióval? Nos, ez valóban létezik, bár csupán egy példányban. A Nissan Townstar Karaok-e egy olyan, speciális átépítés, amellyel a modellben rejlő végtelen variációs lehetőségeket szemlélteti a gyártó.
Az átépítés során a középső üléssort és annak teljes rögzítőrendszerét kiszerelték az Evaliából, így teremtve helyet az első ülések mögé beépített audiovizuális konzolnak. Ez egy motorosan kiemelkedő, 32 colos LED-kijelzőből, egy sor nagy teljesítményű hangszóróból, valamint egy GoPro kamerából áll, így a produkció akár azonnal megosztható az utasok közösségi csatornáin. A konzolvilágítás, valamint a mennyezetbe beépített LED-panel a zene ritmusát követve pulzál. A lejátszás vezérlésére szolgáló táblaszámítógépek, valamint a mikrofontartók a tolóajtó mögött, kétoldalt kaptak helyet.

Ezerarcú elektromos Nissan-furgonok

Mielőtt azt gondolnánk, a karaokejárgánnyal túlságosan extrém módon demonstrálta a Townstar adottságait a Nissan, idézzük fel azokat a nem kevésbé merész átépítéseket, amelyekhez 2016 és 2019 között az e-NV200-as adta az alapot. A hiperpraktikus, full elektromos Nissanból készült mobil iroda kihúzható terasszal és kerékpártárolóval, fagylaltoskocsi napelemes akkutöltővel, és persze ne feledkezzünk meg a legsportosabb elektromos Nissanról, arról az üvegfalú furgonról, amelyben a 2016-os UEFA Bajnokok Ligája milánói döntőjére szállították a kupát. Ha pedig még tovább forgatjuk vissza a történelem kerekét, már az NV200 2007-es születésekor egy hasonlóan fantáziadús alkotással találkozhattunk: egy búvármobillal, amely nemcsak a merüléshez szükséges felszereléseket tartalmazta, hanem a mélyben forgatott filmek vágásához szükséges stúdiónak is helyet biztosított.