A Nissan a közelmúltban teljes mértékben átdolgozta korszakalkotó e-Power hajtási rendszerét. A fejlesztésekről korábban átfogóan írtunk, most viszont egy valódi világújdonságról, a hideg ráfúvással kialakított szelepülékről is beszámolt a gyár.
A belső égésű motorokban gyorsan mozgó szelepek nyitják és zárják a külvilág felé az égésteret. Az a felfekvési felület, ahol a szelepek és a hengerfej találkoznak, rendkívüli hő- és mechanikus terhelést kap, miközben a tökéletesen zárás érdekében kivételesen pontos megmunkálást igényel.
Erre a hengerfej anyaga rendszerint nem alkalmas, ezért bevett szokásként más anyagból megformált gyűrűt illesztenek erre a felületre – ez az úgynevezett szelepülék (többes száma szelepülékek).
A belső égésű motorokban gyorsan mozgó szelepek nyitják és zárják a külvilág felé az égésteret. Az a felfekvési felület, ahol a szelepek és a hengerfej találkoznak, rendkívüli hő- és mechanikus terhelést kap, miközben a tökéletesen zárás érdekében kivételesen pontos megmunkálást igényel.
Erre a hengerfej anyaga rendszerint nem alkalmas, ezért bevett szokásként más anyagból megformált gyűrűt illesztenek erre a felületre – ez az úgynevezett szelepülék (többes száma szelepülékek).