Villanyautót nem érhet ennél nagyobb elismerés

Villanyautót nem érhet ennél nagyobb elismerés

hirdetés
Tiszta, csendes, rugalmas, gazdaságos: jellemzők, amelyek miatt az emberek a villanyautókat kedvelik. A Nissan Ariya tulajdonosai azonban pont azt imádják autójukban, ami miatt mások félni szoktak a technológiától: a hosszú távú utazásra való alkalmasságot.
Hosszasan lehet és szoktak is vitatkozni azon, hogy melyik autós elismerés az értékesebb: az, amit szakújságírók ítélnek oda, vagy az, ami a felhasználók közvetlen tapasztalatain alapul. Ez persze olyan, mint ha arról beszélgetnénk, egy növénynek inkább vízre vagy napfényre van szüksége: a kétféle szavazás kiegészíti egymást, és valójában akkor a legjobb, ha mindkettő adott.

A Nissan új generációs elektromos szabadidőjárműve, az Ariya az elmúlt évek során számos jelentős szakmai díjban részesült: folyóiratok és piaci elemzőszervezetek méltatták kezelőfelületét, vontatási képességét, vagy általános alkalmasságát mint cégautó vagy (amint azt a brit Auto Express szerkesztői két éve gondolták) épp az év legjobb újdonsága.
Az Egyesült Államokban a legnagyobb ügyfélelégedettségi felmérésen végzett az élen még tavaly nyáron, most pedig a brit Auto Trader kétszázezer autótulajdonost megmozgató, monumentális közvélemény-kutatásán részesült megtisztelő és részben meglepő elismerésben.
Egyetlen más autó tulajdonosai sem nyilatkoztak ugyanis olyan elégedetten járművük hosszú távú utazási alkalmasságáról, mint azok, akik Nissan Ariyával járnak. A tulajdonosok kiemelték az Ariya kényelmét, elegáns megjelenését, gazdaságos fenntarthatóságát és kiváló menetteljesítményeit.
A legfontosabb azonban, hogy a való életben szerzett tapasztalatok azt igazolják, hogy a WLTP-norma szerint mért hatótávolság ténylegesen rendelkezésre áll, azaz a vevők azt kapják, amit várnak. A kivételesen takarékos üzemhez a különösen kedvező, 0,297-es közegellenállási együttható és az elektromos komponensek modern vezérlőrendszerei egyaránt hozzájárulnak.

Olyannyira elégedettek voltak egyébként a tulajdonosok az Ariyával, hogy a modell két másik, rangos kategóriában is a végsőkig versenyben volt, és végül döntősként a dobogón végzett: az egyik az „Év legjobb újdonságának”, azaz a szavazás abszolút győztesének járó díj, a másik pedig az „Év legszerethetőbb autója” cím, ami a fentiek ismeretében valójában nem is meglepő.
A tisztán elektromos Nissan Ariya kétféle akkumulátorral (nettó 63, illetve 87 kWh), és első-, illetve összkerékhajtással választható, összesen háromféle konfigurációban. A belépőmodell 160 kW (214 LE) csúcsteljesítményt és 300 Nm maximális forgatónyomatékot kínál, maximális elméleti hatótávolsága felszereltségi szinttől függően 403 km is lehet. A nagy akkumulátoros, egymotoros középső szinten 178 kW (238 LE) a csúcsteljesítmény, a nyomatéki csúcs 300 Nm. A hatótávolság itt a legnagyobb, 525 km.
Az egymotoros Ariyák végsebessége egyformán 160 km/óra, 0-100 km/óra gyorsulásuk jóformán azonos (7,5, illetve 7,6 mp). A két villanymotoros Ariya már más tészta: álló helyzetből 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 200 km/óra. Nem csoda: a két villanymotor együtt 225 kW-ot (301 LE) ad le, a maximális forgatónyomaték 600 Nm. A csúcsmodell optimális esetben 509 km-t tesz meg egy feltöltéssel.