Két és fél év, és a Nissan forgalomba hozza teljes önvezető rendszerét. A következő generációs ProPilot technológia már ma is tudja, amit tudnia kell, a tanúsítványok és engedélyek megszerzéséhez azonban több ezer, több tízezer kilométert kell még megtenniük a prototípusoknak a legváltozatosabb forgalmi körülmények között, hogy minden lehetséges szituációban bizonyíthassa rátermettségét a rendszer.
Ennek a folyamatnak az első lépéseként idén ősszel különlegesen felszerelt Nissan Ariyák lepik el Tokió utcáit. Ezek tizenhét különböző szenzorral – öt radarral, tizenegy kamerával és egy nagy hatótávolságú, lézeres érzékelővel (lidar) – figyelik környezetüket, aprólékos képet alkotva annak statikus és dinamikus alkotóelemeiről – magyarul a tereptárgyakról, épületekről, jelzőtáblákról és közlekedési lámpákról, illetve a járművekről, gyalogosokról és kerékpárosokról.
Ennek a folyamatnak az első lépéseként idén ősszel különlegesen felszerelt Nissan Ariyák lepik el Tokió utcáit. Ezek tizenhét különböző szenzorral – öt radarral, tizenegy kamerával és egy nagy hatótávolságú, lézeres érzékelővel (lidar) – figyelik környezetüket, aprólékos képet alkotva annak statikus és dinamikus alkotóelemeiről – magyarul a tereptárgyakról, épületekről, jelzőtáblákról és közlekedési lámpákról, illetve a járművekről, gyalogosokról és kerékpárosokról.