Bakancsot húz a Nissan zászlóshajója

Bakancsot húz a Nissan zászlóshajója

hirdetés
Kifejezetten aszfalttól távoli kalandozásokra felkészített lváltozattal bővül a Nissan X-Trail kínálata. Meglátásunk szerint az N-Trek kivitel kisgyerekes családoknak is izgalmas alternatíva lehet.
Manapság egyáltalán nem okoz meglepetést – sőt, egyre inkább ez a természetes –, ha egy autómárka csúcsmodellje nem szedán, hanem szabadidőjármű. A Nissannál az Ariya és az X-Trail osztozik ezen a szerepen – előbbi technológiai tartalmával érdemli ki ezt a rangot, míg az X-Trail a modern megoldások mellett puszta méreteivel is rászolgál a zászlóshajó címre.

Miközben azonban az X-Trail valóban rendelkezik a csúcsmodellek minden jellemzőjével, génjeiben azért ott van a terepjáró ősök öröksége is, ezért a Nissan tervezői elkészítették azt az N-Trek kivitelt, amely az off-road-kalandozások távoli ígéretét konkrét lehetőséggé emeli.
Az X-Trail N-Trek már megjelenésében elkötelezi magát a természet iránt: a hűtőmaszk V alakú kerete, amely másutt krómkivitelű, itt sötét kidolgozást kapott, így csillogásmentesen olvad bele a környezetbe, és vélhetően a karcokkal szemben is kevésbé érzékeny. Szintén sötét fémszínű az első és hátsó lökhárítók alsó védőeleme, míg a külső tükörházak feketék. Elöl robusztus keretbe foglalt, LED-es ködlámpákkal találkozunk, a színválaszték összeállításakor pedig kerülték a harsány árnyalatokat.
Az utastérben a vízálló kárpitozás jelenti a legnagyobb újdonságot. Ezt egyébként legalább opciós ajánlat szintjén kötelezővé tennénk minden családi autóhoz; a Nissan N-Trek a szemünkben már ezzel az aprósággal bekerült az év legjobb ajánlatai közé. Ezen a vonalon kínál további védelmet a külön rendelhető, kétoldalas csomagtéri szőnyeg, amely mellé gumi padlószőnyegeket kapunk.
Másutt ezen a ponton elkezdenénk a műszaki paramétereket böngészni, hogy kiderítsük, a gyártó vajon mivel készítette fel robusztusított típusát a földutakra. A Nissan X-Trail esetében azonban nem volt szükség extra beavatkozásra: az e-Power hajtáslánccal szerelt modellek forradalmian újszerű e-4ORCE összkerékhajtási rendszere tisztán elektromos hajtást alkalmaz.

A vezérlés másodpercenként tízezerszer(!) képes módosítani a tengelyenként elhelyezett egy-egy villanymotor által kifejtett nyomaték mértékét, így az X-Trail gyakorlatilag képtelen elveszíteni a tapadását.
Azok pedig, akik biztosak benne, hogy minden alkalmassága ellenére soha nem fogják elhagyni a biztonságot jelentő aszfaltot az X-Trail N-Trek fedélzetén, két elsőkerék-hajtású konfigurációt is választhatnak. Az egyik a fejlett e-Power hajtáslánc kisebb (213 helyett 204 LE) összteljesítményű változata, a másik pedig a Nissan méltán elismert, 1,5 literes turbómotorja, amely bevált fokozatmentes automata erőátvitelen keresztül hajtja az első kerekeket, akár 200 km/óra sebességgel.