nissan-townstar-ev

Villanyautó az egész családnak!

hirdetés
A Nissan megkezdte hiperpraktikus elektromos kompakt kisbusza, a Townstar EV európai forgalmazását. Az e-NV200 szellemi utódja egészen más ligában játszik, mint elődje.
Másfél évvel a Nissan Townstar kombi európai bevezetése után megérkezett annak elektromos változata, a Townstar EV. Ezzel háromtagúra bővül a Nissan villanyautó-kínálata: a mértékadó Leaf és a futurisztikus Ariya mellett az újonc képviseli azt a józan racionalitást, amivel annak idején az e-NV200 ismertette meg az embereket. A Nissan kompakt kisbusza az elsők között ébresztette rá a közönséget, hogy a villanyautónak nem kell feltétlenül egzotikus, látványos valaminek lennie: akár a leghétköznapibb, legpraktikusabb utasszállító eszközzel is tehetünk valamit a környezet megóvásáért, a levegő tisztításáért, a zajszennyezés csökkentéséért – és persze a stresszmentes közlekedésért.
Míg azonban az e-NV200 egy eredendően belső égésű motorral tervezett haszonjármű villamosított, személyautósított kivitele volt, és ebből eredő kompromisszumain nem is tudott túllépni, a Nissan Townstar fejlesztése során a cég kompakt és középkategóriás személyautóival közös padlólemezre építkeztek, és már eleve terveztek az akkumulátoros elektromos hajtáslánc beépítésével a mérnökök.

A 90 kW (122 LE) csúcsteljesítményű villanymotor számára 45 kWh kapacitású akkumulátor biztosítja az energiát – ezek papíron nem sokkal magasabbak az e-NV200 értékeinél, azonban jól mutatja a generációs különbséget a két modell között, hogy az újonc több mint háromszor akkora tömeget (430 helyett 1500 kilogrammot!) képes vontatni. A hatótávolság szabványos értéke ugyanúgy 285 kilométer, mint az elődmodellé, csakhogy míg azt a megengedőbb NEDC-norma szerint mérték, a Townstar esetében a jóval szigorúbb WLTP-tesztszabványt alkalmazták. Ez azt jelenti, hogy jobb esélyünk van a tényleges használat során megközelíteni ezt az értéket, ami nagyban növeli az új modell mindennapi praktikumát.
A második üléssor osztva dönthető, illetve hosszirányban tologatható. A pad leghátsó állásában is 850 literes csomagtartóval számolhatunk, ha pedig utasok helyett inkább árut szállítanánk, 2,5 köbméter áll a rendelkezésünkre. Ha ez sem elég, a tetősínekbe integrált, így mindig velünk lévő kereszttartók jóvoltából bármikor bevethetjük szállítási feladatokra a tetőt. Az utastérben további 49 liternyi tárolórekesz várja az utasok személyes tárgyait.
Az akkumulátorra visszatérve: 11 vagy 22 kW-os váltóáramú töltés mellett 80 kW-os egyenáramú gyorstöltést is képes fogadni; utóbbi esetben 37 perc elegendő ahhoz, hogy 15 százalékról 80 százalékra emeljük az akku töltöttségi szintjét. A 22 kW-os fedélzeti töltővel szerelt kiviteleken hőszivattyú csökkenti az energiafelhasználást, illetve akkumulátorhűtő rendszer segít meghosszabbítani az energiatároló egység élettartamát
A Townstar EV nemcsak hajtásláncában nyújt többet, de tudásában is. Villanyautóknál különösen praktikus az okostelefonos alkalmazással, távolból vezérelhető klímaberendezés, hiszen így az akkumulátor merítése nélkül hűthetjük vagy fűthetjük a töltőre csatlakoztatott autó utasterét. Szintén az energiatakarékosságot szolgálja, hogy a szélvédő, az első ülések és a kormánykerék is fűthető – ezekkel takarékosabban teremthetünk optimális környezetet, mint a klasszikus meleg levegős fűtéssel. Mindazonáltal ez is rendelkezésre áll, méghozzá a hátsó üléssoron külön légbevezetéssel.

A bőséges férőhely mellett biztonsági rendszerek széles választéka teszi még inkább családbaráttá az elektromos Townstar modellt, a táblafelismeréstől az oldalszél-kompenzáción át az ütközéselkerülő rendszerig. És akkor még nem szóltunk az ötéves, 160 ezer kilométeres gyártói garanciáról, amit az akkumulátorra vállalt nyolcéves garancia egészít ki.
A Townstar egyébként azok számára is kínál értékes alternatívát, akik még nem szánták rá magukat az elektromos átállásra, vagy bármilyen okból megfelelőbb választás számukra egy belső égésű motorral szerelt gépkocsi. Az 1,3 literes benzinmotor 130 lóerővel és 240 Nm forgatónyomatékkal hozza lendületbe a 4,5 méternél valamivel rövidebb, így kiválóan manőverezhető járművet. Ezen képességét fokozza az alapáron kínált első és hátsó parkolóradar, valamint a tolatókamera. Menet közben holttér-figyelő rendszer és okostelefon-tükrözés segít elkerülni a figyelmetlenségből adódó krízishelyzeteket, ha pedig magasabb felszereltségi szintet választunk, vagy külön megrendeljük, online navigációs funkciókkal, vezeték nélküli telefontöltővel és 360 fokos panoráma kamerarendszerrel könnyíthetjük meg a mindennapjainkat.