Egyetlen év alatt egy teljes százalékponttal növelte európai piaci részesedését a Hyundai. Az első féléves eredményekben kulcsszerepet játszottak a villamosított modellek.
Az Európai Unió, az Európai szabadkereskedelmi társulás, valamint az Egyesült Királyság piacain 2022 első félévében több mint 263 ezer autót adott el a Hyundai. Ez 8,2 százalékkal haladja meg az egy évvel ezelőtti értékeket. Ez önmagában is remek eredmény, még fontosabb azonban, hogy ezzel a Hyundai jelentősen növelni tudta piaci részesedését a térségben: a tavalyi 3,7% helyett idén félévkor már az eladások 4,7%-át tudhatta magáénak a koreai márka. Ez azt jelenti, hogy minden 300 eladott autóból 14-et a Hyundai hozott forgalomba, míg tavaly ugyanennyi újonnan regisztrált személygépkocsiból csak 11 volt Hyundai.
Nem kisebb ok az elégedettségre, hogy a Hyundai forgalmának 16 százalékát a részben vagy teljesen elektromos modellek tették ki. Ez kiemelkedően magas arány Európában, és új abszolút rekord a márka történetében. Ehhez kapcsolódik, hogy 2020 óta immár a Kona Electric is Európában készül, ahogy egyébként a kontinensen eladott Hyundai gépkocsik több mint 70 százaléka. A tisztán elektromos modellek (Kona Electric, Ioniq 5) mellett a hagyományos húzómodellek, a Hyundai Tucson, a Hyundai Kona, valamint az i modellcsalád tagjai vitték a prímet.
A Hyundai sikerének nem ez az egyetlen fokmérője, hanem az is, hogy a márka termékei valóságos diadalmenettel halmozzák az elismeréseket Európa legrangosabb autós szakfolyóiratainak szavazásain.
Az Auto Bild két felmérésében is brillírozott a márka. A legjobb márkák versenyében négy kategóriában (városi minik, kisautók, alsó-középkategóriás modellek, illetve kompakt szabadidőjárművek) is a Hyundai típusait sorolta az élre a kiadvány. Az autók értéktartását vizsgáló Auto Bild Wertmeister szavazáson a használtpiaci értékbecslés szakértőjével, a Schwackével közösen két Hyundai-típust is kategóriájuk legjobbjának választottak meg a szerkesztők. A Tucson Hybrid N Line 4 év és 60 ezer kilométer után eredeti értékének 63,43 százalékát őrizte meg, míg az Ioniq 5 használtpiaci értéke négy év és 44 ezer kilométer után még mindig az eredeti vételár 59,37 százalékát éri.
Az Auto Bild két felmérésében is brillírozott a márka. A legjobb márkák versenyében négy kategóriában (városi minik, kisautók, alsó-középkategóriás modellek, illetve kompakt szabadidőjárművek) is a Hyundai típusait sorolta az élre a kiadvány. Az autók értéktartását vizsgáló Auto Bild Wertmeister szavazáson a használtpiaci értékbecslés szakértőjével, a Schwackével közösen két Hyundai-típust is kategóriájuk legjobbjának választottak meg a szerkesztők. A Tucson Hybrid N Line 4 év és 60 ezer kilométer után eredeti értékének 63,43 százalékát őrizte meg, míg az Ioniq 5 használtpiaci értéke négy év és 44 ezer kilométer után még mindig az eredeti vételár 59,37 százalékát éri.
Egy másik német szaklap, az Auto Zeitung ezúttal olvasói véleményére volt kíváncsi: a 2022-es arculati jelentésben a Hyundai a tavalyi 10. helyről a 7. helyre ugrott előre, köszönhetően sokoldalú modellkínálatának, járművei magas technológiai tartalmának, valamint a villamosított és belső égésű hajtásláncopciók széles választékának. Az értékelés húsz kategóriában zajlott, ezek közül a Hyundai aranyérmet nyert a legjobban felszerelt autók, illetve a legnagyobb mértékben fejlődött gyártási minőség terén; valamint a dobogón végzett a költséghatékony autók mezőnyében. Az olvasók emellett a legjobbak között említik a Hyundai szerethetőségét, környezetbarát mivoltát, valamint autóinak fejlett műszaki tartalmát.