A Hyundai két innovatív funkcióval gondoskodik arról, hogy a hátsó üléssoron utazók – legyenek azok gyerekek vagy felnőttek – minden alkalommal épségben szálljanak ki az autóból.
Felelősségteljes, felnőtt autóvezetőként mindannyian tisztában vagyunk az autózással járó veszélyekkel, és igyekszünk mindent megtenni azért, hogy kiküszöböljük azokat. De vajon tudjuk-e, micsoda veszélyt rejt maga az autó, miután leparkoltuk? Már egy tavaszi napon is ijesztő mértékben átmelegedhet az utastér – egy kellemes 21 °C-os, derült napon egy óra alatt 43°-ra hevülhet a kocsi, 35 °C-os nyári forróságban pedig ugyanennyi idő alatt a 60 °C-ot is megközelítheti az utastér hőmérséklete. Ez már a felnőttek számára is halálos veszélyt jelenthet, a csecsemők és kisgyermekek apró teste pedig jóval gyorsabban átmelegszik: orvosi információk szerint egy kétéves gyermek már 40 °C-os autóban hőgutát szenvedhet. A szomorú statisztikák azt mutatják, hogy minden évben több tucat gyermek esik a túlhevülő autók áldozatául.
Kézenfekvő tehát a megoldás: soha, semmilyen körülmények között ne hagyjunk magára gyermeket a parkoló autóban, még résnyire leengedett ablakok mellett sem. Ezt persze könnyű elhatározni, de a legnagyobb gondosság mellett is előfordulhat, hogy úti célunkhoz megérkezve megfeledkezünk a hátul utazókról.
Ezért fejlesztette ki a Hyundai a hátsó üléssor foglaltságára figyelmeztető rendszert. Ez két lépcsőben működik, lehetővé téve, hogy az autógyártó alacsony árfekvésű típusaiban is elérhető legyen. Az egyszerűbb megoldás azt figyeli, hogy a központi zár oldását követően kinyitották-e a hátsó ajtót. Amennyiben igen, feltételezi, hogy oda beszállt valaki, így a motor leállításakor emlékezteti a vezetőt, hogy kiszállás előtt vessen egy pillantást a hátsó üléssorra. Ennél jóval fejlettebb az új generációs Santa Fe szabadidőjárművel bevezetett ultrahangos technológia. Ez beltéri radarokkal figyeli, hogy észlelhető-e mozgás a hátsó üléseken. A motor leállításakor a műszerfalon megjelenő figyelmeztetéssel emlékeztet a hátul utazókra. Ha a vezető ennek ellenére bezárja az autót, a rendszer a kürt megszólaltatásával, illetve a vezető okostelefonjára küldött Hyundai Bluelink-üzenettel figyelmeztet a veszélyhelyzetre.
A hátsó üléssor foglaltságára figyelmeztető rendszer jelentőségét jól jelzi, hogy a technológia bevezetésekor elnyerte az európai Safetybest díjat.
A parkoló autóban benn ragadni veszélyes, de maga a kiszállás is kockázatos lehet, ha nem vagyunk körültekintőek. Ezért a Hyundai egy fontos, innovatív funkcióval egészítette ki az egyre több típusában megtalálható holttérfigyelő rendszert. Amennyiben a szenzorok hátulról közeledő járművet észlelnek, nem engedik kinyitni az adott oldali hátsó ajtót. Így elkerülhető, hogy a figyelmetlen utas rányissa az ajtót a másik gépkocsira, vagy óvatlanul kiszállva a jármű elé lépjen.
A Hyundai hisz abban, hogy a biztonság nem kiváltság, hanem alapvető jog, ezért folyamatosan bővíti védelmi technológiáinak elérhetőségét. A hátsó üléssor foglaltságára figyelmeztető, illetve a biztonságos kiszállást támogató rendszerek elérhetőségéről a Hyundai-márkakereskedők nyújtanak naprakész tájékoztatást.