hyundai-launches-re-style-in-europe

Öltözködjünk alkatrészraktárból!

hirdetés
Európában is bemutatkozott a Hyundai Re:Style, egy immár ötödik éve zajló, sikeres kezdeményezés, amely a körkörös gazdálkodás fontosságára, az abban rejlő lehetőségekre hívja fel a figyelmet.
Amikor azt mondjuk, a Hyundai járműveiben testet öltenek hagyományos koreai értékek, tradíciók, rendszerint gyártási eljárásokra, színekre és textúrákra gondolunk. Ugyanakkor a koreai kézművesség évszázadok óta törekszik a természeti erőforrások felelősségteljes felhasználására, az elhasznált anyagok frissítésére, és ezt a szemléletet már az 1990-es években elkezdte magáévá tenni a Hyundai.
Az autógyártó hosszas kísérletezés után a 21. század elejétől kezdte aktívan és egyre szélesebb körben alkalmazni járműveiben az újrahasznosításból származó, megújuló eredetű anyagokat. Mára a legváltozatosabb járműkomponenseket készítik fenntartható anyagokból – ennek legfantasztikusabb példája a tengerből kiemelt műanyagszemét feldolgozásával gyártott Econyl nevű fonal vagy a polietilénből előállított Paperlet-borítóelemek alkalmazása, de olyan hétköznapi hulladékok újjászületését is üdvözölhetjük a Hyundai járműveiben, mint a PET-palackok vagy a textilipari maradványok.
Bárhogyan igyekszik, egyetlen autógyártó önmagában nem tud áttörést elérni ezen a téren: elengedhetetlen, hogy más ipari szereplőket, valamint – és ez talán még fontosabb – a fogyasztók széles rétegeit is rádöbbentsék az újrahasznosítás fontosságára. Ezt a célt szolgálja a 2019-ben életre hívott Re:Style projekt, amely immár négy éve helyezi szó szerint a reflektorfénybe az autógyártásból visszamaradt, illetve az élettartamuk végére ért járművekből kimentett anyagok és alkatrészek visszaforgatását. Az évek során New York, Párizs és Szöul neves dizájnerei fogtak össze a Hyundaijal, most pedig Európába is megérkezett a program, méghozzá egy minden eddiginél merészebb kollekcióval.
Ennek megalkotására a divatszakma lázadó ikonját, Jeremy Scottot kérték fel, aki hírnevéhez méltó lendülettel látott munkához. Az haute couture és az autóipar metszéspontjában fogant ötletek megbotránkoztatóan célszerűtlenek – a kábelkötegekből font estélyi ruha, a használt ablaktörlőkből összeállított szoknya, az ékszerként viselt lámpatest látványát és gondolatát bizony mindenkinek szoknia kell. Ugyanakkor pont a figyelemfelhívás, a közönség megosztása, a párbeszéd generálása a cél. Scott koncepciói hatásosan érzékeltetik, hogy a természet megóvásában mindannyiunknak szerepet kell vállalnunk, hogy a látszólag millió forrásból eredő környezeti hatások valójában nem elválaszthatók egymástól – így az emberiségnek egységesen, összefogva kell fellépnie a környezetpusztító gyakorlatok ellen.