hyundai-markaertek

Elhagyná a Földet az egyre értékesebb Hyundai

hirdetés
Az egyszerű (bár nagyszerű) autógyártóból összetett mobilitási szolgáltatásokat biztosító vállalattá átalakuló Hyundai fejlődésére nem csak az ügyfelek, de a márkák piaci értékét elemző szervezetek is felfigyeltek.
Aki figyelemmel követi a Hyundai márkával kapcsolatos híreket, egyre többször találkozhat olyan beszámolókkal, amelyekben egyáltalán nem, vagy csak érintőlegesen szerepelnek gépkocsik. A cégcsoport egyre mélyebbre ássa magát a közlekedéshez csak érintőlegesen köthető, ám a jövő szempontjából kulcsfontosságú témákba. Egy évvel ezelőtt megvásárolták, és saját kutatórészlegükbe integrálták a robotika legismertebb globális szakértőjét, a Boston Dynamics vállalatot. Ehhez kapcsolódóan megteremtették a metamobilitás fogalmát: elmosták a virtuális és fizikai tér közötti határvonalat, és ezzel újraértelmezték a közlekedést. Amellett, hogy működésük minden fázisát igyekeznek tisztábbá, fenntarthatóbbá tenni, aktív támogatásukkal hozzájárulnak a világtengerek hulladékmentesítéséhez – és mellesleg az óceánokból kiemelt halászhálókat újrahasznosítva fenntartható kárpitanyagokat készítenek a tisztán elektromos Ioniq márka autóihoz. Eközben Szöul belvárosában robot-Hyundaiok szállítanak fizető utasokat, a márka pedig középtávon nem csak a Föld felszínét hagyná el, önvezető légi járművekkel népesítve be a nagyvárosok légterét, de a Föld légkörét is, hogy a Holdon járuljanak hozzá a koreai űrprogram sikeréhez.
Hosszasan sorolhatnánk a példákat, de talán ennyi is érzékletesen szemlélteti, hogy a tudományos és technológiai élet egyre több területén válik megkerülhetetlen tényezővé a Hyundai, és ezzel párhuzamosan az emberiség életében is mind fontosabb szerepet tölt be a márka. Pontosan ezt ismerte el az Interbrand tanácsadó szervezet, amikor 2022-ben minden eddiginél előrébb rangsorolta a Hyundait a világ legnagyobb márkáit tartalmazó listán. Míg más szervezetek pusztán a vállalatok pénzügyi teljesítményét veszik figyelembe egy ilyen értékelésnél, az Interbrand olyan szempontokat is mérlegel, mint a márkahűség, a márka tevékenységének és arculatának globális hatásai, a cég vonzereje a munkaerő-piacon, vagy a fenntartható fejlődés szerepe a márka működésében. Ez utóbbira jellemző, hogy a Hyundai 2021-ben első ízben szerepelt a Dow Jones globális fenntarthatósági indexében, azaz ezen a téren a világ 2500 legtőkeerősebb vállalatának felső 10 százalékába sorolható.
Hogy konkrét értékekkel is szolgáljunk: az Interbrand listáján – ahol a Hyundai immár nyolcadik éve szerepel a negyven legértékesebb márka között – a Hyundai a tavalyihoz képest 14 százalékkal növelte márkaértékét, amely így elérte a 17,48 milliárd eurót. Ezzel a koreai gyártó jelenleg a hatodik legértékesebb autómárka a világon, illetve az egyetlen tömegpiaci szereplő, amely ilyen gyors ütemben képes növekedni.
Ami pedig a jövőt illeti, a Hyundainak minden oka megvan a bizakodásra: tavaly útjára indított tisztán elektromos almárkája, az Ioniq immár két modellt számlál, és jövőre újabb villanyautó – ezúttal várhatóan egy felső kategóriás szabadidőjármű – érkezik a portfóliójába. Eközben egyre látványosabb sikereket könyvelhet el a márka hidrogén-üzemanyagcellás programja, amelynek keretében immár ötmillió kilométert tettek meg együttesen a Hyundai Xcient Svájcban üzemelő, üzemanyagcellás teherjárművei. A márka tehát jövőre várhatóan tovább javítja pozícióját a piacon, és ezzel az Interbrand listáján, ez pedig egy dolgot jelent: ügyfélként is megéri a Hyundai család tagjává válni.