Sikerrel indítja pályafutását a Hyundai, két új modellje, az Ioniq 5 és a Nexo is díjat kapott. Mellettük szakmai díjak és elismerések tucatjait érdemelték ki az autógyártó technológiai és formai fejlesztései is.
Az emberiség túlnyomó része legszívesebben az emlékezetéből is kitörölné a tavalyi, 2020-as évet. A Hyundainak azonban nem volt oka a panaszra: az eladások megtorpanása, az új bemutatók elhalasztása mellett a háttérben töretlen lendülettel folyt a fejlesztési munka, ami fontos új modellek bevezetésében, a vállalat piaci értékének megszilárdulásában, technológiai vezető szerepének megerősítésében kristályosodott ki. A világ legértékesebb vállalatait rangsoroló Interbrand listán a Hyundai volt az egyetlen autógyártó, amely növelni tudta márkaértékét a globális koronavírus-járvány idején, és ezzel a világ ötödik legértékesebb autógyártójaként, illetve harminchatodik legértékesebb nagyvállalataként búcsúztatta a rossz emlékű évet. 2020 utolsó napjaiban a vállalat még elnyerte az Év villamosított autógyártója címet a brit EVIE (Electric Vehicle Innovation and Excellence) díjátadón, megadva ezzel az alaphangot az új évhez, az újrakezdéshez.
2021-ben aztán folytatódott az elismeréshullám, méghozzá minden lehetséges csatornán. A világ összes nagy piacán jelentős kitüntetésekben részesültek a gyártó típusai. A mobilitási szolgáltatói szerepkörre való átállás kapcsán különösen fontos eredmény, hogy a Hyundai nem csak automobiljaival, de egyéb termékeivel is rangos elismeréseket szerzett az ipari formatervezés világában. Mivel pedig az autógyártás nem csak a termékekről, hanem azok alkotóiról is szól, emblematikus jelentőséggel bír, hogy idén a Hyundai két meghatározó vezető szakembere is szakmai kitüntetésben részesült.
Az év legfontosabb, korszakalkotó újdonsága egyértelműen az Ioniq 5 – nem csak a Hyundai portfóliójában, de talán az egész autóiparban is. A tisztán elektromos szabadidőjármű előfutára, a ’45’ tanulmányautó minden lehetséges formatervezési fórumon elnyerte a létező legmagasabb kitüntetéseket, majd a szériamodell ott folytatta, ahol a koncepciójármű abbahagyta. A modellt áprilisban a világ egyik legismertebb autós szaklapja, a brit Top Gear magazin az év legjobb formatervű elektromos autójának választotta meg. Hogy ezzel nem lesz egyedül az új Ioniq elektromos modellcsaládban, az már most sejthető, hiszen a Prophecy tanulmányautót, a 2022-ben érkező Ioniq 6 elektromos szedán előfutárát hasonlóképpen elismerésekkel halmozta el a dizájnerszakma. Ami pedig a világ egyik legnagyobb presztízsű formatervezési díját, a német IF Awardot illeti, nem kevesebb mint tizennégy aranyéremmel térhetett haza a Hyundai: a világ legjobbjának választották meg a vállalat E-pit ultranagy teljesítményű villámtöltő berendezését, elismerést kaptak a vállalat szénsemleges anyagokból készült ajándéktermékei, a használt autók bőrkárpitjait újrahasznosító Hyundai-határidőnaplók. Kitüntetést kapott a Hyundai koronavírus-járvánnyal kapcsolatos egészségvédelmi kommunikációs kampánya, és az autózás új, digitális korszakának jelképei: az új generációs Hyundai modellekben megjelenő, digitális kezelő- és információs felület, valamint a Bluelink okostelefonos alkalmazás.
Ahogy a formatervezés terén kiemelkedő eredményeket ért el a Hyundai, úgy technológiai újításait is elismeréssel fogadta a szakma. Elsősorban a hidrogén üzemanyagcellás kutatások szériagyártásban alkalmazott eredményeivel vívott ki magának tiszteletet a vállalat. A világ egyik legrangosabb férfi életmód magazinja, a GQ az év alternatív hajtású típusának kiáltotta ki a hidrogénüzemű Hyundai Nexót, amely egyébként bemutatásakor Európában, idén pedig az Egyesült Államokban érte el a legmagasabb szintű utasbiztonsági minősítést az EuroNCAP, illetve az IIHS rendkívül szigorú vizsgálatán. A Hyundai másik fontos hidrogénüzemű járműve, a Hyundai XCIENT Fuel Cell teherjármű első európai piacán, Svájcban nyerte el a rangos Watt d’Or kitüntetést, mint az ország energetikai jövőjét meghatározó projekt.
A Hyundai akkor is az év egyik legsikeresebb márkájának tekinthető, ha túltekintünk Európa határain és az alternatív mobilitás jövőbe mutató területén. A márka számtalan fontos piacon ért el komoly eredményeket: az Elantrát Észak-Amerikában, az új generációs i20-ast pedig Indiában választották meg az év autójának. Ezek a sikerek mind azt igazolják, hogy a Hyundai kiváló érzékkel alakította ki formai és technológiai irányvonalait, és vált ezek nyomán a globális autóipar meghatározó márkájává. Noha ez a siker egyértelműen az elhivatott csapatmunka eredménye, kulcsszerepet játszott benne Chung Euisun cégelnök, aki a minőséget, a fejlett technológiai tartalmat és az alternatív üzemanyagok innovatív használatát mindenek elé helyezve útjára indította és levezényelte ezt a változást. Nem véletlen, hogy a brit Autocar magazin neki adományozta idén az Issigonis-trófeát, az európai szakma egyik legrangosabb kitüntetését, amelyben autóipari szakember részesülhet.