Messzebb jut, többet visz a Ford E-Transit

Messzebb jut, többet visz a Ford E-Transit

hirdetés
Több fontos módosítást hajtott végre piacvezető furgonján a Ford. Az E-Transit értékét nagyobb akkumulátor, soküléses buszkivitel és átdolgozott szervizprogram javítja.
Világszerte hatalmas sikertörténet a Ford Pro, az autógyártó haszonjármű-üzletága. Magyarországon is 10 éve piacvezető a márka ezen a piacon.

A jövedelmező működésnek legalább annyira mozgatórugója, mint eredménye a folyamatos és érdemi fejlesztés, az innovatív szolgáltatások bevezetése, a termékek szüntelen tökéletesítése.

Ezúttal az európai piac messze legnépszerűbb nagy méretű elektromos furgonjára, a kéttonnás áruszállítók szegmensében 55 százalékot meghaladó piaci részesedéssel bíró E-Transitra került sor, amely új akkumulátorával minden eddiginél praktikusabb a mindennapokban, a Ford Pro részéről megszokott, átfogó szolgáltatások jóvoltából pedig hosszú távon az is marad.
Nem egészen egy év telt el azóta, hogy a Ford Transit és E-Transit modellek átfogó megújuláson estek át; a mostani fejlesztés az akkor bevezetett újdonságokra épül. Hogy ezeket nagy vonalakban felidézzük: a futóművet, a fékrendszert és a teherbírást érintő mechanikus módosításokon túl új generációs Sync 4 infotainment-rendszer került a nagy furgonokba, most először online navigációs szolgáltatással. A fedélzeti modem immár támogatja a legmodernebb 5G adatforgalmi szabványt; a hosszú tengelytávú, dobozos verziók használati értékét a Fuvarsegéd funkció javítja; a speciális átépítéseket pedig a különleges funkciók (pl. hűtőkocsi-hőmérséklet) távoli monitorozását lehetővé tevő rendszerintegráció segíti.
Ezt az eleve minden szempontból tökéletesített alapot tette most még értékesebbé a Ford Pro, amikor az eredetileg alkalmazott, 68 kWh kapacitású akkumulátort most egy jelentősen nagyobb, 89 kWh-s energiatároló egységre cserélte. Részben ennek köszönhető, hogy 317-ről 402 kilométerre (+27%) nőtt az egy feltöltéssel elméletileg megtehető távolság. A fejlődésben ugyanakkor az a szériatartozékként beépített, párabefecskendezéses hőszivattyú is szerepet játszik, amely eredetileg az E-Transit Custom fedélzetén debütált.
A modern elektromos technológiák alkalmazásával megvalósított fejlődés azt is jelenti, hogy sem méretében, sem tömegében nem gyarapodott az E-Transit, így ugyanolyan dinamikusan vezethető és könnyen manőverezhető marad, mint eddig, ám a városhatárokon túl, autópályán, illetve hideg klímájú térségekben is magabiztosabban használható majd.

Az új akkumulátorhoz kapcsolódóan a töltési sebesség is jelentősen nő. Váltóáramú csatlakozóról a korábbi 11 helyett akár 22 kW-tal lesz tölthető az autó, míg az egyenáramú töltés legnagyobb teljesítménye több mint másfélszeresére, a korábbi 115-ről 180 kW-ra nő. Így 10 percnyi töltéssel 116 kilométerre elegendő energiát tud magához venni az E-Transit, a 10%-ra merült akkumulátor 28 perc alatt tölthető az élettartama szempontjából ideális 80%-ra.
Szintén a fejlesztés eredményeként módosult az E-Transit modellek szervizigénye: mostantól kilométer-korlátozás nélkül elegendő kétévente átvizsgáltatni a járművet a márkaszervizekben. Emlékeztetőül: a jelenlegi szervizintervallum egy év, futásteljesítménytől függetlenül.

A hamarosan megrendelhető, előreláthatóan 2025-től átvehető megújult E-Transit összesen tizenkilenc különböző modellvariációban rendelhető – ezek között immár ott van az új kisbusz is.
A gyárilag személyszállításra kialakított E-Transit a 4250 kg össztömegű, L3-as hosszúságú ablakos furgonra épül, és többféle üléselrendezésben elérhető. Az első utasülés lehet egy- vagy kétszemélyes, míg hátul kilenc vagy tizenkét ülés helyezhető el – így a sofőrrel együtt akár tizenöt ember is utazhat a járműben. A kétféle (normál vagy magas) tetővel rendelhető kisbusz alapfelszerelésként kínálja a klímaberendezést, az utastér külön fűtését, valamint az elektromosan kinyíló oldalsó fellépőt.
A kisbusz átépítése a Ford törökországi üzemében zajlik, így a modell közvetlenül a Ford márkakereskedőktől rendelhető Európa-szerte, és garanciális feltételei sem változnak. A kisebb ülésszámú verzió a most bevezetett, nagyobb kapacitású akkumulátorral, valamint a kínálatban továbbra is elérhető, eredeti (normál hatótávolságú) akkumulátorral egyaránt megrendelhető, míg a 12 hátsó üléssel szerelt variánshoz csak az utóbbi vásárolható meg.