Hamarosan fontos frissítéseket kap a Ford Transit. A márka legfontosabb haszonjárműve 2024-től még az eddiginél is praktikusabban segíti a vállalkozások munkáját, méghozzá egészen váratlan – és különösen értékes – módokon.
A Ford Pro Európa új digitális funkciókkal és technológiákkal tökéletesíti a Transit és E-Transit modelleket, és az első ilyen járművek már 2024-ben megérkeznek a vásárlókhoz.
Fontos újdonság az 5G-modem beépítése, mert a szupergyors online adatkapcsolatra alapozva végre a Transitban is elérhetővé válik a Ford Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítés. Ez folyamatosan új meg új funkciókat tölt le a háttérben, így az autó az idő előrehaladtával nem elavul, hanem éppen ellenkezőleg, egyre modernebbé válik. A frissítések számtalan funkcióra kiterjednek, többek közt a kínálatban most megjelenő SYNC 4 infotainment-rendszerre is. Ez a fejlett szórakoztató- és vezérlőegység egy 12 colos központi érintőképernyőről kezelhető, és hálózatba kapcsolt navigációt is kínál, amely valós idejű forgalmi adatokkal segít az útvonal megtervezésében és a tervezett időbeosztás betartásában.
Fontos újdonság az 5G-modem beépítése, mert a szupergyors online adatkapcsolatra alapozva végre a Transitban is elérhetővé válik a Ford Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítés. Ez folyamatosan új meg új funkciókat tölt le a háttérben, így az autó az idő előrehaladtával nem elavul, hanem éppen ellenkezőleg, egyre modernebbé válik. A frissítések számtalan funkcióra kiterjednek, többek közt a kínálatban most megjelenő SYNC 4 infotainment-rendszerre is. Ez a fejlett szórakoztató- és vezérlőegység egy 12 colos központi érintőképernyőről kezelhető, és hálózatba kapcsolt navigációt is kínál, amely valós idejű forgalmi adatokkal segít az útvonal megtervezésében és a tervezett időbeosztás betartásában.
Egy másik, újonnan bevezetett rendszer, a Fuvarsegéd első hallásra inkább csak technikai csemegének tűnhet, pedig nagyon is hasznos lesz a csomagkézbesítők számára. A Fuvarsegéd elvégez a sofőr helyett egy csomó, állandóan ismétlődő apró feladatot: mihelyt a vezető Park állásba kapcsolja a váltót, a rendszer leállítja a motort, aktiválja a vészvillogót és a riasztót, és lezárja azokat az ajtókat, amelyek nem kellenek ahhoz, hogy a sofőr kiszálljon és kivegye a küldeményt a raktérből. Később a fékpedál megnyomásával a motor újra beindul, a vészvillogó pedig kikapcsol. Ez alig 20 másodperc időmegtakarítást jelent egy-egy kézbesítésnél, de 100 fuvarral számolva máris több mint 30 percről beszélünk, ez pedig rengeteg idő ebben a szakmában.
A 2024-ben érkező Transitokban már az Upfit integrációs rendszer is működik majd, ami összehangolja az autó saját elektronikus rendszerét az utólagos felépítmény-átalakítások során beépített rendszerekkel. Így a sofőr a Transit központi érintőképernyőjén kezelheti a (nem gyári) kiegészítő berendezéseket is, amelyek működését ráadásul a flottakezelők is távfelügyelettel ellenőrizhetnek.
A digitális fejlesztéseken túl a Ford szerkezeti változásokat is bevezet a Transit és E-Transit modellekben. Nyolcfokozatú automata sebességváltó, új kerékagy és fékrendszer, valamint egy nagyobb első tengelyterhelést megengedő, áttervezett futómű gondoskodik arról, hogy a népszerű haszonjármű több rakományt szállíthasson, miközben javul az irányíthatósága, a teljesítménye és az üzemanyag-fogyasztása is.