Ragyogó múlt után izgalmas jövőt ígér a Ford

Ragyogó múlt után izgalmas jövőt ígér a Ford

hirdetés
Akár meg is pihenhetne babérjain a Ford, amely egy évtizede uralja Európa és Magyarország haszonjármű-piacát. Ehelyett hatalmas modelloffenzíva vár ránk 2024 hátralévő hónapjaiban – igaz, főleg vérforralóan izgalmas személyautókból!
Európában kilenc éve, Magyarországon ennél is régebben, egy kerek évtizede vezeti a könnyű haszonjárművek eladásait a Ford. Az arányok is kedvezőbbek nálunk, mint a kontinensen: míg az uniós piacokon minden hetedik áruszállítót (15%) díszít a kék ovál, Magyarországon hamarosan 25 százalékra nő a Ford Pro piaci részesedése – a cég számításai szerint mire megjelenik ez a cikk, nagyjából el is érik el ezt a hatalmas mérföldkövet. 

Az év első negyedében saját szegmensében vezető helyen állt Magyarországon a Ford Transit Custom, amely 527 eladott példánnyal 47,4 százalékot kanyarított ki a közepes méretű furgonok forgalmából.
A Ford Transit Connect Van és a Ford Transit Courier együtt képviselik a márkát a kis méretű áruszállítók között; a két modellből együtt 205 darab fogyott január és március között, ami 22,6 százalékos részesedést jelent a szegmensből. A Ford Transit és a Ford Ranger egyaránt saját szegmensük második legkeresettebb képviselői. Az előbbi 324 eladott példánnyal 16,6 százalékos piaci részesedést mutathat fel; a 486 eladott Ranger a pick-up-piac 30,9 százalékát fedi le. A Ford összesítésben magabiztosan nyerte az év első negyedét, az 1542 eladott jármű több mint 40 százalékos növekedést jelent 2023 azonos időszakához képest.
A növekedés fontos oszlopa a Ford Pro különleges szolgáltatásainak folyamatosan bővülő választéka: olyan innovatív elektronikus, mechanikus és logisztikai megoldásokról van szó, amelyek egyszerűbbé, hatékonyabbá, biztonságosabbá teszik a munkavégzést az ügyfelek számára. A másik pedig, hogy a Ford folyamatosan újítja modelljeit. Az aktuális újoncok, a Transit Custom vagy a Transit Courier magasra emelt lécnek futnak neki, hiszen már elődeik is etalonnak számítottak a piacon, azonban a papírforma szerint meg is fogják ugorni ezt a magasságot – az első adandó alkalommal ki is próbáljuk az új modelleket, és tapasztalatainkról beszámolunk olvasóinknak.
Nem csak a Ford Pro háza táján hoz azonban vérfrissítést a 2024-es év – sőt, valljuk be, a személyautók szegmensében még izgalmasabb (ha nem is feltétlenül olyan célszerű) újdonságokra is számíthatunk.

Az alapot a személyszállító Tourneo Courier mellett két olyan újdonság jelenti, amelyek eddig is meghatározó szereplői voltak a Ford európai és hazai eladásainak. A Puma városi crossover májustól, a Kuga kompakt szabadidőjármű pedig júniustól kapható megújult formában. Továbbfejlesztett hajtáslánckínálat, kibővített vezetőtámogató arzenál és – mindkét modell esetében – új generációs Sync 4 infotainment-rendszer teszi még kifinomultabbá a kiforrott modelleket.
Ezzel azonban távolról sincs vége a történetnek. Sőt: egy elektromos családi modell és két igazi élményautó is érkezik idén Magyarországra. Ott van például a Ford Bronco, egy hamisítatlan amerikai ikon, amelynek a hírneve megelőzte a modell érkezését: egy olyan, keményvonalas terepjáróról van szó, amelynek lételeme a kemény terep, ugyanakkor országúton sem jön zavarba. Vagy az új generációs Mustang, amely a jól ismert GT csúcsverzió mellett egy igazán különleges kivitelben is kapható lesz nálunk: ez a Dark Horse, amely rendszámozható versenyautó-alap, igazi adrenalingyár.
Egészen másfajta örömöt kínál a Ford Explorer, egy vadonatúj, akkumulátoros elektromos szabadidőjármű, amely a közelmúltban körbeautózta a Földet, de rövidebb kirándulásokon is helytáll – 600 kilométeres hatótávolságával teljesen mindegy, mi az úti cél, a család alighanem hamarabb fárad el, mint a letisztult vonalvezetésű, rendkívül tágas szabadidőjármű.