Környezettudatos nagycsaládosok, szevasztok!

Környezettudatos nagycsaládosok, szevasztok!

hirdetés
Akár 110 kilométert tesz meg elektromos üzemben egy feltöltéssel, közben akár 3,1 köbméternyi csomagot vagy hét utast szállít, és mindegyikük biztonságára nagyon ügyel. Itt az új Ford Tourneo Connect.
Egy évvel ezelőtt kipróbáltuk, és lenyűgözött bennünket a Ford Tourneo Connect. Személyautós orrkialakításával, kiemelkedően tágas belső terével, átgondolt megoldásaival és kellemes hangolású futóművével ideális jármű mindenki számára, aki sok embert, rengeteg csomagot vagy a kettő tetszőleges kombinációját szállítja rendszeresen.

Hiányérzetünk talán csak a hajtásláncok kínálata terén volt – nem is azért, mintha ehhez a műfajhoz nem passzolnának a 102 – 122 lóerős teljesítménysávban mozgó benzines és dízelmotorok, de a Ford Tourneo modellpalettája elkényeztetett bennünket. A Tourneo Courierből már bemutatták a tisztán elektromos változatot, a Tourneo Customhoz pedig kétféle hálózatról tölthető (plug-in hibrid, elektromos) hajtáslánc bevezetésére is lehet számítani.
Logikus lépés volt tehát, hogy a Ford a Tourneo Connectet is villamosítsa, és március végén be is jelentették a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellváltozat érkezését. Ennek erőforrása egészen más hangvétellel és szándékkal készült, mint a Tourneo Custom PHEV 2,5 literes benzinmotorra épülő hajtáslánca.
Az utóbbi egy kifejezetten nagy távolságokra optimalizált, komfortos utazógép, amelynél az 50 kilométeres elektromos hatótávolság bőségesen lehetővé teszi, hogy a városból emissziómentesen kijussunk az autópályára.
A Tourneo Connect ellenben jellegéből adódóan várhatóan több időt tölt majd lakott területen belül, a mérnökök nagyobb kapacitású akkumulátort választottak, amellyel akár 110 kilométert autózhatunk anélkül, hogy beindulna a másfél literes EcoBoost benzinmotor.

Az akár 11 kW-os váltóáramú, illetve akár 50 kW-os egyenáramú tölthetőség révén gyorsan és hatékonyan pótolható az akkumulátor energiatartalma, így elég egy otthoni töltőbox, és a mindennapokban anélkül közlekedhetünk, hogy benzin égetésével terhelnénk pénztárcánkat és a légkört – bár, tegyük hozzá, fent hivatkozott tesztünkben kiderült, hogy a Tourneo Connect benzinmotorja amúgy kifejezetten takarékos jószág.
A hajtáslánc négy praktikus üzemmódban használható: kapcsolható tisztán elektromos vagy hibrid mód, illetve dönthetünk úgy, hogy az autó későbbre tartalékolja akkumulátorának töltését, akár részben, előre meghatározott mértékig, akár teljes egészében.
Egyebekben a Ford Tourneo Connect Plug-In Hybrid szolgáltatásai és jellemzői teljesen változatlanok, a helykínálattól kezdve a multimédiás és vezetőtámogató funkciókon át a Ford Pass okostelefonos távdiagnosztikai és távvezérlő rendszerekig. A plug-in hibrid hajtáslánc mindkét karosszériahosszhoz rendelhető lesz, azaz hétülésesként is élvezhetjük az előnyeit.

A Ford tájékoztatása szerint a nyár végétől rendelhető a Tourneo Connect Plug-In Hybrid. Ez persze piactól függően változhat, úgyhogy az a legjobb, ha az érdeklődök felveszik a kapcsolatot az ország hét pontján megtalálható CarNet Ford-kereskedések egyikével.