Bekékült a legsportosabb Focus

Bekékült a legsportosabb Focus

hirdetés
Állítható futóművel, nagy teljesítményű fékekkel és exkluzív fényezéssel érkezik a Ford Focus ST eddigi leginkább kiélezett kiadása.
Több mint húszéves története során a Focus ST mindig is sportos közúti modellként szerepelt a Ford palettáján. Most azonban gondoltak egy merészet a Ford Performance mérnökei, és olyan elemekkel szerelték fel a kínálat csúcsmodelljét, amelyekkel akár versenypályára is magabiztosan merészkedhetnek a vásárlók.

Ebben kulcsszerepet játszik az az állítható rugóstag, amelyet a neves KW Automotive szállít a Ford Performance számára. A Nürburgringen behangolt futómű további 10 mm-es ültetést kapott az alapkivitelű Focus ST-éhez képest, ám ez csak a kiindulási alap, a pilóta 20 mm-es tartományban szabadon állíthatja a futóművet. A rugók több mint 50 százalékkal feszesebbek, mint a mezei ST modellnél, ám ez semmi a lengéscsillapítókhoz képest, amelyeknél a berugózási csillapítás tizenkettő, a kirugózás tizenhat fokozatban állítható.
A Ford gondolt azokra is, akik nem tudják, hogyan fogjanak hozzá a beállításokhoz, ezért a műszaki leírásban közlik a különböző helyzetekre ajánlott módozatokat. Többek között az is szerepel a dokumentációban, hogy hogyan kell optimálisan a Nürburgringre hangolni a Focus ST Edition futóművét.
További finomításként speciális, könnyített keréktárcsákat szereltek fel; a 19 colos kerekek 10 százalékkal csökkentik a rugózatlan tömeget, és ezzel hozzájárulnak a pontosabb, gyorsabb, közvetlenebb irányíthatósághoz. A tapadásról Pirelli P Zero Corsa abroncsok gondoskodnak.
Az új csúcsverzió a Focus ST Edition nevet kapta, de Magyarországon a hosszabb, ám találóbb Focus ST Azura Edition néven fut – Azura ugyanis a fantázianeve annak a különleges kék fényezésnek, amely kizárólag ehhez a modellváltozathoz elérhető, és határozottan jól mutat a fényes fekete kontrasztelemekkel együtt.

Nem minden téren tekinti követendő példának a versenyautókat a Focus ST (Azura) Edition: míg ugyanis azok minden kényelmi extrát nélkülöznek, itt minden elképzelhető kényelmi funkció benne foglaltatik az alapárban, a számos hasznos vezetőtámogató funkciót tartalmazó Driver csomagtól kezdve a 675 W teljesítményű, tíz hangszórós, mélynyomós B&O Premium audiorendszerig.
Ezzel együtt lemondásokkal is jár a csúcsverzió: sem kombiként, sem automata váltóval nem rendelhető, kizárólag a ferde hátú ötajtós karosszéria és a hatfokozatú kézi sebességváltó áll rendelkezésre. A 2,3 literes motor nem változott: a legnagyobb teljesítmény 280 LE, a maximális forgatónyomaték 420 Nm. Az autó 5,7 mp alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.