ford-Tourneo-custom-artisan-red

5+1 dolog, amit a Ford új középkategóriás furgonja jobban csinál

hirdetés
A bőven mért előzetesek után megérkezett a Ford Pro új aduásza: a Transit Custom, Tourneo Custom páros. A közepes méretű modellcsalád egyedülálló megoldásokkal teszi hatékonyabbá a munkát, élvezetesebbé az utazást.
Egy éve már, hogy elektromos kivitelében bemutatkozott a Ford Transit Custom új generációja. Nem sokkal később versenyautóvá átlényegült kivitelében is megismerhettük a leendő modellt, most pedig eljött a személyes találkozás pillanata: a Ford az év negyedik negyedévétől megkezdi a dízelmotoros változatok kiszállítását, jövőre pedig a plug-in hibrid, majd a tisztán elektromos változatok is megérkeznek a kereskedésekbe.

A minden igényt lefedő hajtáslánckínálat eleve meghatározó előny a könnyű haszonjárművek piacán. A Ford Pro azonban nem bízta a véletlenre az új modellcsalád sikerét, ezért a széles motorpaletta mellett egy sor olyan újdonságot is bevezetett, amelyek praktikusabbá, sokoldalúbbá, biztonságosabbá – és mindenképpen egyedülállóvá – teszik a Transit Custom és Tourneo Custom modelleket.

Felkínálja magát munkára

Közhely, hogy a felhasználók egy jelentős része számára nemcsak szállítási eszköz, de egyben iroda is a furgonjuk. Márpedig egy irodában íróasztalra is szükség van – a lehajtott utasülés kemény hátoldalának használatához azonban derékból ki kell tekeredni, így tartós munkavégzésre nemigen alkalmas. A Ford megoldása a két fokozatban felbillenthető kormánykerék, amelyre ráadásul egy „asztallapot” is rögzíthetünk, így már hatékonyan adminisztrálhatunk, dolgozhatunk ki ajánlatokat a telephelytől távol.

Fuvarsegéd

A terítőmunkát végző sofőrök a megmondhatói, hányszor kell egy nap elvégezniük ugyanazokat a mozdulatokat – először megálláskor, majd a kézbesítést követően ismét, fordított sorrendben. A Ford Pro jövő ősztől rendelhető Fuvarsegéd (Delivery Assist) funkciója leveszi ezt a sok apró terhet a vezető válláról: amint P fokozatba húzzuk a váltót, a rendszer felhúzza az ablakokat, bekapcsolja a vészvillogót és bezárja mögöttünk az autót. Amikor visszatérünk, kulcs nélkül nyílik és indul az autó, az ablakok visszatérnek eredeti állapotukba, és az elakadásjelző sem marad bekapcsolja.

Átalakításra előkészítve

A Ford Transit Custom a leggyakrabban átalakított furgonok közé tartozik Európában. A Ford Pro kifejezetten ezeknek a konverzióknak az elősegítésére hozta létre UIS (Upfit Integration System) rendszerét, amely előre kialakított elektromos csatlakozási pontokat, elektronikus illesztőfelületet, és persze a szerelvények rögzítésére szolgáló, szabványos aljzatokat tartalmaz. Az UIS gyorsabb, tisztább, és főleg megbízhatóbb átalakításokat ígér.

Ne nyisd rá!

A Transit Custom az első olyan furgon a Ford kínálatában, amely megkapja a személyautóknál egyre gyakrabban alkalmazott kiszállástámogató rendszert. Amennyiben a sofőr kiszálláskor pont egy közeledő jármű vagy kerékpáros útjába nyitná ki az ajtót, a rendszer figyelmezteti a veszélyhelyzetre.

Lólépésben

A Transit Custom fejlesztésekor a Ford hosszasan beszélgetett a célcsoport képviselőivel, és kiderült, hogy volna igény egy olyan modellváltozatra, amely egyszerre képes hosszú tárgyakat és akár négy-öt utast szállítani. Az eredmény a MultiCab kialakítás, amelyhez hasonló még nem létezett a szegmensben: a furgon belterét L alakú válaszfallal osztják ketté, így az egyik oldalon megmarad két teljes értékű ülés, míg a másikon teljes hosszában kihasználható a raktér.

Konferencia-központ

A Tourneo Custom sem maradt ki az innovációkból: hátsó ülései síneken tologathatók, és mivel a második sori ülések könnyebbek, mint eddig, ráadásul integrált biztonsági öveket kaptak, gyorsan és egyszerűen megfordíthatjuk őket, így egy hatszemélyes tárgyalót kapunk, ahol akár menet közben is megtartható az értekezlet.