2022-ben is a Ford adta el Európában a legtöbb haszonjárművet. Ehhez azonban több kellett a jó autóknál és a kedvező áraknál: itt jön a képbe a teljes körű szolgáltatásokat nyújtó Ford Pro üzletág.
A Ford immár nyolc éve folyamatosan vezeti az európai piac haszonjármű-eladásait, ami azért is nagy dolog, mert ezen a területen hatalmas a tülekedés. Bár a hétköznapi autóvásárló számára ez a szegmens szinte láthatatlan, valójában óriási pénzekről és rengeteg autóról van szó. A személyautók és a haszonjárművek közti szűk átfedés legismertebb szereplői talán a pick-upok, és a Ford itt is listavezető: a Ranger – ugyancsak nyolc éve – a kontinens legnépszerűbb pick-upjának számít, és a lendülete töretlennek ígérkezik, hiszen a gyár 2022-ben mutatta be a modell vadonatúj változatát.
A tavalyi évben minden idők legmagasabb, 15 százalékos haszonjármű-piaci részesedését szerezte meg Európában a Ford, új rekordot állítva fel ezzel az iparágban. A vállalat legsikeresebb típusa a Transit Custom, ami már két évvel ezelőtt is a kontinens legkelendőbb egytonnás áruszállítója volt, és ezt a címet idén is sikerült megvédenie. Magyarországon ennél is magasabb, 26,9 százalék volt 2022-en a Ford részesedése a könnyű haszonjárművek eladásaiból - a Datahouse ide vonatkozó adatai szerint. Nálunk a Ranger vezeti a márkán belüli rangsort (32,7%), szorosan a nyomában a Ford Transit (31,9%) következik. Visszakanyarodva a Transit Customhoz, kifejezetten izgalmasnak ígérkezik a 2023-as év, hiszen ősszel érkezik az autó tisztán elektromos hajtású változata, ami alighanem alaposan megpörgeti majd az eladásokat. Az E-Transit Custom 1100 kg teherbírást, 2000 km vontatókapacitást és 380 km hatótávolságot ígér, vagyis minden adott ahhoz, hogy alaposan megbolygassa a piacot.
A siker azért is borítékolható – vagy, ha már áruszállítókról beszélünk, dobozolható –, mert a jármű nagyobb testvére, a június óta kapható E-Transit magabiztosan vezeti a kéttonnás EV-áruszállítók havi eladási statisztikáit. Ezt a modellt bevallottan egyfajta dimenziós ugrásnak szánta a Ford, és úgy árazták be, hogy vonzó legyen az európai vállalkozások számára. Az új típus megjelenése azonban nemcsak a vevők, hanem a gyár számára is hatalmas lépést jelentett, mert az E-Transit bevezetésének apropóján lépett piacra a márka új, önálló haszonjármű-üzletága, a Ford Pro. Ez az alvállalat pedig nemcsak azzal foglalkozik, hogy eladja a Ford praktikus és strapabíró haszonjárműveit, hanem komplett szolgáltatáscsomagot is kínál hozzájuk – és alighanem ez az, amivel a Ford újabb hosszú évekre bebiztosíthatja piaci elsőségét.
A Ford Pro teljes, átfogó rendszert épített fel az olyan megoldásokból, amelyek javítják a haszonjárművek rendelkezésre állási idejét és csökkentik az üzemeltetési költségeket. Ezek a szolgáltatások egyesítik a szoftveres, töltési, szerviz- és finanszírozási lehetőségeket, egyetlen közös platformot kínálva a flották üzemeltetéséhez, így a céges vevők a lehető legalacsonyabb költséggel, és persze a leghatékonyabban működtethetik Fordjaikat. Ezek után nem csoda, hogy egyre több vállalkozás építi fel flottáját a márka kínálatából, ahol gyakorlatilag bármilyen méretű és kialakítású haszonjármű megtalálható az apró Transit Courier Van modelltől kezdve az elektromos áruszállítón és a 18 üléses minibuszon át egészen a pick-upokig és az egyedi felépítményekhez szolgáló fülkés alvázakig.