A digitalizáció eddig is jelen volt az autóiparban, a Ford viszont most szintet lépett azzal, hogy teljes, átfogó rendszert épített fel ilyen megoldásokból, amelyek javítják a haszonjárművek rendelkezésre állási idejét és csökkentik az üzemeltetési költségeket. Mindezt a márka új, globális üzletága, a Ford Pro biztosítja, ami kifejezetten azért jött létre, hogy bármilyen méretű cégnek segíthessen termelékenysége javításában.
A Ford Pro szolgáltatásai egyesítik a haszonjárművekhez kidolgozott szoftveres, töltési, szerviz- és finanszírozási lehetőségeket, egyetlen átfogó platformot kínálva a flották üzemeltetéséhez, amikor az ügyfelek elkezdenek áttérni a hálózatba kapcsolt, elektromos hajtású járművek használatára. Ugyanakkor a digitális megoldások a hagyományos hajtású modellekben is működnek, sőt, azok a flottaüzemeltetők is hasznukat vehetik, akik más márkák autóival is dolgoznak; ehhez csupán egy plug-in eszközre van szükség, amit csatlakoztatni kell a nem Ford-gyártmányú járműhöz.
A flottás ügyfelek egy éven át ingyenesen kipróbálhatják a Ford Telematikát, ha hálózatba csatlakoztatható Ford haszonjárművet vásárolnak. Az autókból érkező járműadatokat a Ford szoftvere olyan információkká és figyelmeztetésekké alakítja, amelyekkel egyszerűbben kezelhető egy flotta; ilyen például a járművek valós idejű helymeghatározása vagy a jármű állapotának folyamatos figyelemmel követése. Ennek továbbfejlesztett változata a kifejezetten elektromos hajtású modellekre kidolgoztt Ford Pro E-Telematika, ami jelentéseket küld a feltöltés aktuális állásáról, az akku töltöttségi szintjéről és a még megtehető távolságról vagy az alacsony töltöttségi szintről. A rendszer az E-Transit és az E-Transit Custom vezetőfülkéjében is jó előre, már a műszak kezdete előtt beállítja az optimális hőmérsékletet, így időt takarít meg, és a nagyobb hatótávolság érdekében spórol az akkumulátorban tárolt energiával.
Mindemellett a Ford Pro azokra a kisebb cégekre is gondolt, akik öt vagy kevesebb autóval dolgoznak: ők az ingyenes FordPass Pro okostelefon-alkalmazás segítségével akkor is a lehető legtöbbet hozhatják ki járműveikből, ha nem engedhetnek meg maguknak egy főállású flottamenedzsert.
A Ford már most készül azokra az időkre, amikor a vállalatok elkezdenek átállni az elektromos hajtású haszonjárművekre. Nem titok, hogy ennek a folyamatnak az autók optimális töltése lesz a sarkalatos pontja, ezért a Ford Pro erre is kínál megoldást, méghozzá kifejezetten egy-egy ügyfél egyéni körülményeihez és igényeihez igazítva. A Ford Pro saját tanácsadói alaposan felmérik a telephelyeket és a munkavégzés jellegét, hogy megtalálják az adott cég számára megfelelő töltési módokat. A Ford Pro egyedülálló szolgáltatása, hogy a töltési hardver mellett szoftvert is telepítenek, így a rendszer tökéletesen kiszolgálja az elektromos hajtású modelleket.
Európa első számú haszonjárműmárkájaként a Ford alaposan ismeri a flották működését, és tisztában van azzal, hogy sok sofőr a műszak végeztével nem a telephelyen teszi le az autóját, hanem hazamegy vele – vagyis otthon kell majd feltöltenie az akkumulátort, hogy reggel gond nélkül kezdhesse a munkát. Éppen ezért a Ford Pro az otthoni, fali töltődobozok beszereléséhez, költségszámlázásához és adminisztrációjához is egyszerű megoldást kínál. És mert elkerülhetetlen, hogy egy hosszabb fuvarnál néha nyilvános töltőállomáson is fel kelljen tölteni az akkut, a Ford Pro több mint 300 000 európai töltőponthoz biztosít hozzáférést, a számlázást pedig központosítva kezeli, hogy egyszerűbb legyen a fizetés és a könyvelés.
Ha már a könyvelés szóba került, fontos megemlíteni, hogy egy flotta működésében az üzemanyag és az amortizáció után az állásidő jelenti a harmadik legnagyobb költségtételt. Egyszerűbben szólva: nagyon sok pénzbe kerül, amikor egy haszonjármű a szervizben áll, kiesik a munkából. Erre kínál megoldást az Európában egyedülálló méretű, 800 műhelyt számláló Transit Központ hálózat, valamint az 1500 EV-szakszerviz és a mintegy 4500 hivatalos javítóműhely.
Ezek a szervizek a FORDLiive rendszer segítségével már jó előre fel tudnak készülni a szükséges javításokra, hiszen az autókból érkező járműállapot-információk alapján tudják, mikor esedékes egy-egy javítás, és milyen alkatrészek kellenek majd hozzá. Így optimálisan ütemezhető a szervizlátogatás, és a járműnek kevesebb időt kell ott töltenie. A FORDLiive már több mint egy éve működik, azóta közel 125 000 napnyi állásidőt spórolt meg az ügyfeleknek.
Szintén a kieső időt csökkenti, hogy a Ford Pro egy egész flottányi Mobil Szervizkocsit állított munkába, ott és akkor végezve el a javításokat, ahol és amikor az ügyfeleknek praktikus. Ezek a Mobil Szervizkocsik a helyszínen is meg tudják oldani a javítások és a szervizmunkák 70 százalékát, vagyis nem kell időt és pénzt áldozni arra, hogy a flottaautók a szakszervizben álljanak.
Szintén a kieső időt csökkenti, hogy a Ford Pro egy egész flottányi Mobil Szervizkocsit állított munkába, ott és akkor végezve el a javításokat, ahol és amikor az ügyfeleknek praktikus. Ezek a Mobil Szervizkocsik a helyszínen is meg tudják oldani a javítások és a szervizmunkák 70 százalékát, vagyis nem kell időt és pénzt áldozni arra, hogy a flottaautók a szakszervizben álljanak.
Mindezekből egyértelműen kiderül, hogy a Ford messze túllépett a haszonjárművek puszta gyártásán és eladásán, és a Ford Pro révén komplex, minden igényt kielégítő megoldásokat kínál, hogy igazán hasznos segítséget nyújthasson a flották gazdaságos működtetéséhez. Ha kellett még érv ahhoz, hogy vállalkozásunk számára a Ford kínálatából válasszunk mobilitási megoldást, a Ford Pro után már biztosan nem maradnak nyitott kérdések. A további részletekről érdeklődjön a CarNet-hálózat fővárosi és nyugat-magyarországi Ford-kereskedéseinek haszonjármű-specialistáinál.