Kísérleti jelleggel innovatív, hibrid értékesítési rendszert vezetett be egyik európai piacán a Dacia. Ha a megoldás beválik, Európa-szerte alkalmazhatják azt.
Az internet alapvetően változtatta meg az életünket: a kapcsolattartástól az ismerkedésig, a munkavégzéstől a bevásárlásig egyre több tevékenységünket végezzük online. Igaz ez az autóvásárlásra is, ám csak fenntartásokkal. Egy új autó megrendelése jelentős anyagi elköteleződés, kiválasztása pedig sokak számára érzelmi, személyes kérdés. Nyilván ennek is köszönhető, hogy a Dacia erre vonatkozó, friss felmérésén nagyon sokan nyilatkoztak úgy, hogy nem szívesen szánják rá magukat a személytelen internetes vásárlásra.
A kutatást Nagy-Britanniában végeztette el a Dacia – nem véletlenül itt, hiszen az országban már hosszú évek óta él az online járművásárlás lehetősége, ezért a márka egyfajta kísérleti piacként tekint az Egyesült Királyságra. Elsőként itt teszteli innovatív, formabontó elképzeléseit, és pozitív fogadtatás után dönt azok nemzetközi bevezetéséről.
Míg 2018-ban rendkívül nagy volt a lelkesedés az online autóvásárlás lehetősége iránt, mára az is kiderült, hogy az ügyfelek többségének hiányzik a folyamatból az emberi tényező. Miközben sokakat eleve elriaszt az internetes tranzakcióktól, hogy mesterséges intelligenciával kell társalogniuk, még azok szerint is értékes volna a személyes kapcsolat, akik amúgy fenntartások nélkül vásárolnák meg új autójukat az interneten keresztül.
Míg 2018-ban rendkívül nagy volt a lelkesedés az online autóvásárlás lehetősége iránt, mára az is kiderült, hogy az ügyfelek többségének hiányzik a folyamatból az emberi tényező. Miközben sokakat eleve elriaszt az internetes tranzakcióktól, hogy mesterséges intelligenciával kell társalogniuk, még azok szerint is értékes volna a személyes kapcsolat, akik amúgy fenntartások nélkül vásárolnák meg új autójukat az interneten keresztül.
A Dacia ezért most nem szokványos megoldásra szánta el magát: azok, akik az interneten keresztül veszik fel a kapcsolatot a márkával, egy hús-vér tanácsadónak tehetik fel kérdéseiket. Ezek a tanácsadók ráadásul nemcsak általános kérdésekre tudnak azonnal válaszolni, hanem az ügyfelek nagyon konkrét kívánságait is képesek teljesíteni – például videohívásban demonstrálják, hogy elférnek-e a hátsó ülésen, vagy hogy hogyan működik például a Dacia innovatív találmánya, a tetősínbe integrált keresztléc. Ez a közvetlenség és interaktivitás a személyes jelenlét varázsát ötvözi az online válogatás kényelmével és praktikumával.
Míg erre a videokonzultációra már évekkel ezelőtt lehetőséget kínált a Dacia, most olyan extra funkciókkal egészítették ki a hibrid vásárlási csatornát, amelyek egyébként a helyszíni vásárlások során sem feltétlenül álltak eddig rendelkezésre. Ilyen a jelenleg készleten lévő gépkocsik, valamint a rövid időn belül elérhetővé váló autók listázása: egyetlen gombnyomással megtudhatjuk, milyen Daciák vihetők el azonnal.
Ahogy említettük, ez a hibrid értékesítési kísérlet egyelőre csak az Egyesült Királyságban elérhető, az itt szerzett tapasztalatok nyomán azonban nem elképzelhetetlen, hogy hamarosan nálunk is megjelenik a kényelmes online tájékozódást hatékony személyes konzultációval kombináló szolgáltatás.
Ahogy említettük, ez a hibrid értékesítési kísérlet egyelőre csak az Egyesült Királyságban elérhető, az itt szerzett tapasztalatok nyomán azonban nem elképzelhetetlen, hogy hamarosan nálunk is megjelenik a kényelmes online tájékozódást hatékony személyes konzultációval kombináló szolgáltatás.