Nem tud lassítani a Dacia: miután remek évet zárt tavaly, 2023-ban is hatalmas lendülettel indított, és példátlan mértékben növelte piaci részesedését.
Nyolctized százalékpont: ennyivel növelte piaci részesedését Európa-szerte a Dacia 2023 első három hónapjában. Ez talán nem hangzik soknak, ám az újautó-eladások jelenlegi, stagnáló állapotát figyelembe véve valójában nagyon is kimagasló teljesítmény. Olyannyira kimagasló, hogy a Dacia, amelynek forgalma az összeladások 4,6 százalékát tette ki, Európa leggyorsabb ütemben növekvő személyautó-márkája (a harminc legnagyobb márkát – azaz gyakorlatilag az egész piacot – figyelembe véve).
Ennél is fontosabb, hogy a márka Európa meghatározó piacain tudott igazán erősíteni, ez pedig komoly húzóerővel bír az egész kontinensen. Franciaországban 1,2, Spanyolországban 1,7 százalékpontos a piacrész növekedésének a mértéke; Olaszországban pedig a Dacia a legkeresettebb személyautó-márka (9,6%-os piaci részesedés).
Magyarországon pont az európai átlagnak megfelelő, 0,8 százalékpontos növekedést mutatott a Dacia piaci részesedése. A márka a hazai összeladások 5,3 százalékát tudhatta magáénak, és ezzel előrébb lépett a ranglistán: a tavaly ilyenkor elfoglalt nyolcadik helyéről mostanra a hetedik legkeresettebb márkává vált.
Magyarországon pont az európai átlagnak megfelelő, 0,8 százalékpontos növekedést mutatott a Dacia piaci részesedése. A márka a hazai összeladások 5,3 százalékát tudhatta magáénak, és ezzel előrébb lépett a ranglistán: a tavaly ilyenkor elfoglalt nyolcadik helyéről mostanra a hetedik legkeresettebb márkává vált.
A tavalyi év első negyedévéhez képest bő egyharmadával (+34,3%) több, összesen 171 789 autót adott el Európában a Dacia. A lista élén változatlanul a Sandero áll 68 318 példánnyal; a modell 26,1 százalékkal növelte forgalmát, ami egyben azt is jelenti, hogy megőrizte pozícióját az európai kiskereskedelmi (tehát magánvásárlók felé irányuló) eladások ranglistájának az élén.
Továbbra is az egyik legnépszerűbb szabadidőjármű a kontinensen a Duster, amelyből 57 660 darabot adtak el, 23,9 százalékkal többet, mint tavaly ugyanekkor. Egyértelműen ez a két típus viszi a prímet a Daciánál, ugyanakkor a Jogger (23 330 db) és a Spring (14 494 db) is kulcsszerepet játszott a márka stabil erősödésében. A Jogger tavalyi bevezetése óta immár több mint 80 ezer eladott példánynál jár. A típus jó úton halad az új értékesítési rekordok felé, amiben kétségtelenül szerephez jut majd a márka első full hibrid hajtásláncának bevezetése, míg az eddig közel 110 ezer példányban eladott Spring esetében a megnövelt teljesítményű Extreme változat ígér további forgalomnövekedést.
Magyarországon változatlanul a Duster a legnagyobb számban eladott Dacia; a márka hazai eladásainak több mint a felét (54%) adja. A városi crossoverek kifejezetten erős méretosztályában versenyző modell jelenleg a szegmens legnépszerűbb képviselője. Szintén kategóriaelső a Dacia Jogger: a legcélszerűbb családi járművek, az egyterűek mezőnyében 73,3 százalékos részesedésével jóformán egyeduralkodó az innovatív formátumú modell; jelenleg tíz itthon eladott Daciából hármat (31%) ad a Jogger.