dacia-sandero

Már nem csak az árával hódít a Dacia

hirdetés
Azon már senki nem lepődik meg, ha a Dacia típusai ár/érték arányukat tekintve verhetetlennek bizonyulnak, ma már azonban nem csak megfizethető, hanem kifejezetten innovatív is a márka, amint arról egy rangos szakmai díj tanúskodik.
Ha olvasóink hátrébb lapoznak oldalunk hírei között, viszonylag gyorsan felismerhetnek egy szabályszerűséget: a Dacia mára az európai magánvásárlók kedvenc megfizethető márkájává vált, és ezt időről időre szakmai díjak, elismerések, aranyérmek és trófeák erősítik meg. Most ezek sorát bővítette a brit Autocar magazin éves szavazása, ahol azonban nem csak a szokásos értékek alapján tüntették ki a Daciát.
Az internetes újságok világában az Autocar különleges helyet érdemel: a lap jogelődjét 1895-ben(!) alapították, így a brit folyóirat joggal nevezi magát a világ legrégebb óta működő autós szaklapjának. Ehhez méltó rangot képvisel a kiadvány éves díja, az Autocar Awards, ahol nem csak egyes típusokat, de szolgáltatásokat, illetve autóipari szakembereket is elismernek.

Mindez komoly súlyt ad a lap véleményének, márpedig a szerkesztők két Dacia-modellt is az év legjobbjai közé választottak. A Sandero a legkiválóbb megfizethető autó, a Jogger pedig az év legjobb családi autója címet nyerte el. Egyik modell győzelme sem okozott különösebb meglepetést a szerkesztőség soraiban: a Sandero a közelmúltban összehasonlító tesztet nyert a lap hasábjain a használati érték, a helykínálat és a kényelem terén nyújtott, kiegyensúlyozott teljesítményével, az akár hétülésesként is megvásárolható Jogger pedig rendkívüli sikertörténetnek bizonyult Európa-szerte.
Miközben tehát a Jogger és a Sandero kategóriaelsőségei már nem lepnek meg senkit, annál nagyobb szenzációnak számított, hogy a Dacia vezérigazgatója, Denis Le Vot nyerte el az Autocar alapító-főszerkesztőjéről elnevezett Sturmey-díjat, amellyel az autóipari szakemberek innovatív, előremutató tevékenységét ismerik el évről évre. Ez a díj jól mutatja a Dacia pozícióját az európai piacon: egyetlen más márka sem tudott ilyen rövid idő alatt ekkora fejlődést felmutatni, legyen szó technológiai tartalomról, ergonómiai megoldásokról vagy innovatív tartozékokról.
A Dacia legfontosabb innovációja az idén piacra kerülő full hibrid hajtáslánc, amely új korszakot nyit a márka életében. Ugyanakkor a márka számos más területen is brillírozik: gondoljunk csak az olyan ötletes, költséghatékony megoldásokra, mint a tetősínekbe integrált keresztrudak, a műszerfalba beépített telefontartó, vagy – hogy egy kicsit elszakadjunk a hétköznapiságtól – az a kempingcsomag, amely segítségével néhány mozdulattal franciaágyat építhetünk a Jogger utasterében. Szintén nem mindennapiak azok az elképzelések, amiket a Manifesto tanulmányautó vázolt fel, a lecipzárazható és hálózsákká alakítható üléshuzatoktól kezdve a kiszerelhető fényszórón át az újrahasznosított és természetes anyagokból építkező belső térig.

Az elismerések jogosságáról egyébként könnyen meggyőződhet az, aki felkeresi a CarNet Triplex budapesti és budakalászi Dacia-kereskedéseit, és megismerkedik a továbbra is rendkívül megfizethető, ugyanakkor ötletes, előremutató megoldásokban bővelkedő modellpaletta tagjaival.