A közelmúltig rendkívül változatos palettával elégítette ki a családos ügyfelek igényeit a Dacia. A Dokker kompakt méreteihez képest rendkívül tágas, jól alakítható, ötszemélyes családi jármű volt, a Logan kombi a klasszikus személyautókat kedvelő vásárlókat célozta meg, míg a Lodgy felfújt kombitestében akár hét utasnak is bőven jutott hely. A Jogger elméletileg mindhármat helyettesíti egyszerre, megtoldva egy nagyon fontos érzelmi plusszal: miközben a hatalmas tengelytáv és a karosszéria szabályos táblatestet formázó hátsó traktusa rengeteg férőhelyet ígér, a nagy kerekek és az emelt hasmagasság olyan alapvető szabadidő-járműves értékek, amikre manapság rááll az emberek szeme.
Az év elején megkezdődtek a vadonatúj modell nemzetközi sajtóbemutatói, és az első menetpróbákról hazatérő újságírók Európa-szerte kedvező benyomásokról számoltak be. Egy dolog ugyanis, hogy mit ígérnek a prospektusok, és megint más, hogy azok a valóságban megállják-e a helyüket.
Kezdjük a sajtószemlét a hazai autós szaklapokkal. Aki próbált már ki három üléssoros személyautót, pontosan tudja, hogy a leghátsó üléseken legtöbbször csak kisiskolások férnek el. Nem így a Joggerben, amelyben hét teljes értékű ülés található. Ahogy a Vezess újságírója fogalmazott: „a magam 190 centis porhüvelyét a második és a harmadik sorban is úgy tudtam elhelyezni, hogy sem a térdem nem ért az előtte lévő üléstámlához, sem a fejemet nem súrolta a tetőkárpit. A hét valódi, felnőtteknek is felkínálható ülés a Dacia Jogger kimagasló értéke. Itt kamaszodó fiúk is elférnek majd leghátul.” Hab a tortán, hogy a leghátsó ülések darabonként mindössze 10 kilósak, ráadásul egyszerűen kivehetők és visszarakhatók.
Az Autónavigátor szerkesztője a Jogger vezethetőségét méltatta: „nagyon kellemes vezetni a Joggert. Kimondottan jól találták el a futómű hangolását. [A Jogger] esetében nincs jelen a túlzott dőlési hajlam, hiába számít magasabb építésűnek. […] Ugyanakkor nem is túl feszes a rugózás, mégis sokkal stabilabb a tempós kanyarokban, mint amire számítottam […] Ugyanígy kellemes meglepetés, hogy a kormányzás sem túl steril, megfelelő mennyiségű visszajelzést ad az elektromos szervokormány.” Az Origo autós rovatának újságírója az olyan racionális értékeket emelte ki az autóval kapcsolatban, mint a mindössze 1,2 tonnás menetkész tömeg, a C oszlop mögötti oldalablak kibillenthetősége, az akár 200 ezer kilométerig kiterjeszthető gyártói garancia, vagy az elképesztően jó árfekvés, amihez várhatóan kiváló értéktartás társul majd.
A brit Auto Express újságíróját kátyús úton is kényelmes rugózásával, nagyobb sebességnél is diszkréten csendes motorjával és árához viszonyított remek felszereltségével győzte meg az autó, és külön kiemelte, hogy a harmadik üléssorban is találunk könyöklőt, pohártartót és 12 V-os töltőaljzatot. A francia L’Argus tesztpilótája a rendkívül széles hátsó ajtónyílásokat, valamint az ideálishoz közelítő vezetői üléshelyzetet emelte ki, amely a négy irányban állítható kormánykeréknek, valamint a magasságában is szabályozható vezetőülésnek köszönhetően könnyedén testre szabható. A német Auto Motor und Sport szerkesztője a korrekt gyártási minőséget (egyenletes illesztési hézagok), az igényes kidolgozást (szövetborítás a műszerfalon) és a tradicionális nyomó- és tekerőgombokból adódó, végtelenül egyszerű, ösztönös kezelhetőséget dicsérte.
Mások véleménye persze akkor sem ér fel a személyes benyomásunkkal, ha tudjuk, hogy a kontinens legjobb szakértői nyilatkoztak elismerően a Dacia Joggerről. Ezért érdemes március 7-től felkeresni a CarNet-hálózat Budakalászon működő Dacia-márkakereskedését, és időpontot foglalni tesztvezetésre, hogy személyesen is meggyőződhessen arról: a Jogger tényleg három autónyi értéket képvisel.