Tágas és tetszetős szabadidőjármű hét üléssel akár 5,55 millió forintért? A Dacia vásárlói számára régóta nyilvánvaló, hogy a márka kivételesen jó ár-érték arányú modellekkel színesíti a kínálatot. A Jogger azonban talán az eddigieken is túltesz, hiszen olyan piaci kategóriában száll versenybe, ahol különösen fontos nem csak a funkcionalitás és a helykínálat, de a megjelenés is.
A koncepció két erős génállományú modellcsalád ötvözéséből született. A stílusjegyeket, a határozott, mégis barátságos kiállítást, a magas hasmagasságot Európa egyik legnépszerűbb szabadidőjárművétől: a Dacia Duster oldaláról örökölte a Jogger. Hatalmas tengelytávja, szélesre nyíló hátsó ajtaja és átvariálható belső tere ellenben a Lodgy hagyatéka. A végeredmény pedig egy kompromisszumok nélkül használható, megfizethető, kellemes és tágas autó.
Ez azonban még nem minden. A Dacia az elmúlt tizenöt évben tökéletesítette a legjobb ár-érték arány receptjét, és képes volt folyamatosan megújulva lépést tartani a vásárlók növekvő elvárásaival. A Jogger ezért nem éri be annyival, hogy minden versenytársánál kedvezőbb áron kínáljon sok helyet és divatos vonalakat: fejlesztői egy sor olyan funkcióval vértezték fel a 4,55 méteres szabadidőjárművet, amelyek egy magasabb árfekvésű konkurensnek is becsületére válnának.
A harmadik üléssor mellett például kibillenthető oldalablakok segítik a szellőzést. A haszonjárművek piacán kívül ritkán alkalmazott megoldás nagyságrendekkel komfortosabbá teheti a hosszú utazásokat a leghátul helyet foglaló gyermekek számára. Ugyanezt a célt szolgálja az emelt üléspozíció: így az apró utasok is kiláthatnak az ablakon – szüleik pedig szemmel tarthatják őket a visszapillantó tükörből. Különösen praktikus, hogy a leghátsó ülések külön-külön összehajthatók, illetve kiszerelhetők, így minden helyzetben optimálisan rendezhető be a beltér.
A harmadik üléssor mellett például kibillenthető oldalablakok segítik a szellőzést. A haszonjárművek piacán kívül ritkán alkalmazott megoldás nagyságrendekkel komfortosabbá teheti a hosszú utazásokat a leghátul helyet foglaló gyermekek számára. Ugyanezt a célt szolgálja az emelt üléspozíció: így az apró utasok is kiláthatnak az ablakon – szüleik pedig szemmel tarthatják őket a visszapillantó tükörből. Különösen praktikus, hogy a leghátsó ülések külön-külön összehajthatók, illetve kiszerelhetők, így minden helyzetben optimálisan rendezhető be a beltér.
A Dacia tervezői azzal is tisztában voltak, hogy a zongoralakk felületek csak addig mutatnak jól, amíg be nem gyűjtik az első ujjlenyomatot. A Jogger középkonzolja ezért kevésbé érzékeny, selyemfényű kidolgozást kapott, az eleganciáról a műszerfalat díszítő, stílusos szövetsáv gondoskodik. Az ujjlenyomatok iránt érzéketlen konzol már csak azért is fontos, mert a technológiai tartalom igen magas; akár 8 colos érintőképernyővel szerelt navigációs multimédia rendszer és okostelefon-tükrözés is kérhető a Joggerhez. Ezt egészíti ki a vezetőtámogató funkciók széles köre, ami minden idők egyik legbiztonságosabb Daciájává teszi a Joggert – ahogy az egy családi autótól elvárható.
A végére hagytuk a Jogger legeredetibb részletét: az új generációs Sandero Stepwayen bevezetett, de létjogosultságot igazából itt nyerő, integrált tetősín/kereszttartó kombinációt. A rendszer zseniálisan frappáns megoldást kínál a régi dilemmára, hogy mit kezdjünk használaton kívül a kereszttartókkal. A Dacia kettő-az-egyben rendszere egyszerre helytakarékos, áramvonalas, tetszetős és ötletes, ráadásul spórolni is segít az ügyfélnek: pont olyan, mint maga az autó.