Amikor megkezdte működését a Green NCAP, az Európában újonnan típusbizonyítványt kapott autók károsanyag-kibocsátását mérő és összehasonlító szervezet, hasznos és tanulságos eszközt adott a tudatos autóvásárlók kezébe. Korábban magától értetődőnek tekintettünk bizonyos alapigazságokat. Például, hogy a hibridek takarékosabbak a benzines autóknál, de a villanyautók mindegyiknél tisztább üzeműek.
Vagy, hogy a szabadidőjárművek feltétlenül rosszabb hatásfokkal üzemelnek az áramvonalasabb személyautóknál. Azt is megtanultuk, hogy a korábbi lomha, pazarló automata váltókkal szemben a modern, sokfokozatú egységek gazdaságosabb fordulatszám-tartományban tartják a motort, ezért kisebb átlagfogyasztás érhető el velük, mint a kézi sebességváltókkal.
Vagy, hogy a szabadidőjárművek feltétlenül rosszabb hatásfokkal üzemelnek az áramvonalasabb személyautóknál. Azt is megtanultuk, hogy a korábbi lomha, pazarló automata váltókkal szemben a modern, sokfokozatú egységek gazdaságosabb fordulatszám-tartományban tartják a motort, ezért kisebb átlagfogyasztás érhető el velük, mint a kézi sebességváltókkal.