Év Autója díjat nyert a Dacia Duster

Év Autója díjat nyert a Dacia Duster

hirdetés
Az első helyen végzett az új Dacia Duster az Autobest szervezet Év Autója-szavazásán, ami azt jelenti, hogy nincs ma nála észszerűbb vétel egész Európában.
Különösen szoros versenyben nyerte meg az Autobest 2025-ös Év autója-szavazását a Dacia Duster. Az első öt helyezett végeredménye mind 2 százalékponton belül volt, ami még értékesebbé teszi a harmadik generációs Duster győzelmét, hiszen olyan típusoknál bizonyult kedvezőbb ár-érték arányú modellnek, amelyek egyébként maguk is a legjobbak közé tartoznak ebből a szempontból. A 2001-ben alapított Autobest azzal emelkedett ki a számtalan év autójás szavazás közül, hogy kifejezetten a potenciális ügyfeleit észérvekkel meggyőző autókat igyekeztek megtalálni. Ez nem feltétlenül egyenlő az olcsósággal, az viszont kulcsfontosságú, hogy a vételár ellenében nyújtott szolgáltatások kiemelkedjenek a mezőnyből. Az eredetileg kelet-európai bázisú díj mára Európa egyik legsokszínűbb szavazásává fejlődött, a zsűri tagjai összesen harmincegy országot képviselnek, és az ebben a harmincegy országban élő 665 millió autóvásárlót látják el releváns, fenntartható információkkal.
A Dacia Duster a döntőben a szavazatok 21,02 százalékát szerezte meg, de az utána következő három helyezett is 20 százalék fölötti eredményt ért el. Ez volt az Autobest történetének legkiegyensúlyozottabb megmérettetése, így bizton állíthatjuk, hogy a Dacia Duster méltó ellenfelekkel szemben bizonyult az abszolút legjobbnak.
Nem először ért el persze győzelmet a Dacia az Autobest szavazásán. A Logan 2007-ben, az első generációs Duster 2011-ben nyerte el az Év Autója címet, 2022-ben a Dacia Spring került ki győztesen az év újdonságai közül. A szavazás során a zsűritagok nyíltan voksolnak tizenhárom mérőszám mentén, olyan paramétereket mérlegelve, mint a formatervezés, az új technológiák, a vételár, a szervizhálózat, a cserealkatrészek elérhetősége vagy a praktikum.
A Dacia Duster a három üléssoros Jogger kombival, valamint a Bigster kompakt szabadidőjárművel közös, modern platformra épül. Az elődmodellel ellentétben az európai piacra már nem gyártják dízelmotorral: helyette full hibrid, mild hibrid, valamint benzin/LPG üzemű Eco-G hajtáslánccal vásárolható meg.
Különlegessége, hogy jelentős arányban alkalmaz újrahasznosított műanyagokat, utasterében pedig modulárisan variálható és bővíthető tárolórendszerrel, a YouClip szisztémával találkozunk. Ezek a részletek egyébként mind közrejátszottak a Dacia Autobest-győzelmében.