Kilencmillió: ennyi autót értékesített 2004 óta a Dacia, és ezeknek több mint az egynegyede, 2,5 millió autó Duster volt… Ez csak két hangzatos mérföldkő, amelyet a tavalyi évben ért el a márka, ám míg ezek tagadhatatlanul impozánsak, sokkal fontosabb, hogy a Dacia minden idők legmagasabb piaci részesedését regisztrálta Európában. Ha a személyautókat és a könnyű haszonjárműveket összesítve nézzük, az európai eladások 3,9 százalékát tudhatta magának a Renault-csoport értékbajnok márkája; ha csak a személyautók mezőnyét elemezzük, a piaci részesedés 4,5 százalékra ugrik – mindkettő egytized százalékponttal magasabb, mint egy évvel korábban. A Dacia hagyományos piacán, a magánvásárlók körében elismerésre méltó 8,2 százalékos piaci részesedésről beszélhetünk: magánpiaci elsőségét negyedik éve tartja a márka.
Tavaly ünnepelte új kori történetének huszadik évét a Dacia, és a jubileumhoz méltó eredményeket is mutatott fel Európában.
A növekvő piacrész azt jelenti, hogy a Dacia nagyobb mértékben növelte eladásait, mint amennyire a teljes európai piac gyarapodni tudott. A 676 340 eladott jármű 2,7 százalékkal haladja meg a márka 2023-as forgalmát, ami a több lábon álló termékstratégiának és a jól ütemezett fejlesztéseknek tudható be.
A legnépszerűbb Dacia-modell változatlanul a Sandero volt, 14,5%-os növekedést produkálva 2023-hoz képest. 309 392 eladott autóval a Sandero magabiztosan uralta az európai piacot, egyben – újabb mérföldkő! – most először fordult elő, hogy bármely Dacia-típusból több mint 300 ezer darabot adtak el egy évben. A Duster tavaly generációt váltott, méghozzá lendületvesztés nélkül: a 215 024 eladott autó egyrészt 7,3%-os növekedést jelent, másrészt azt, hogy a crossover immár hetedik éve a második legnépszerűbb jármű a magánügyfelek körében, harmadrészt pedig azt, hogy a teljes európai piacon ez volt a hatodik legkeresettebb típus. Optimális családi autóként a Jogger tartja dobogós helyét az európai alsó középkategória eladásaiban, a 96 440 darabos forgalom 2,4%-kal haladja meg a 2023-as adatokat.
A Spring számára nem indult sikertörténetként az év, hiszen szerte a kontinensen megcsappantak az elektromos járművek számára biztosított állami támogatások. Miután azonban az átfogóan modernizált új modell megérkezett a kereskedésekbe, ismét fellendült az érdeklődés a megfizethető villanyautó iránt, amelyből így 22 884 darab talált gazdára (-63%).
A konkrét darabszámoknál is fontosabb, hogy a Dacia egyre több olyan autóvásárló számára válik vonzóvá, akik korábban nem ismerték a márkát: 2024-ben 62,3 százalék volt a más márkáktól átcsábított ügyfelek száma. Ebben a megerősített műszaki tartalom és felszereltség is fontos szerepet játszik: az új generációs Duster és a Jogger vásárlóinak egyaránt 29%-a döntött a hibrid hajtáslánc mellett, miközben a Dacia-vásárlók 78%-a az elérhető legmagasabb felszereltségi szinten választ autót.
A konkrét darabszámoknál is fontosabb, hogy a Dacia egyre több olyan autóvásárló számára válik vonzóvá, akik korábban nem ismerték a márkát: 2024-ben 62,3 százalék volt a más márkáktól átcsábított ügyfelek száma. Ebben a megerősített műszaki tartalom és felszereltség is fontos szerepet játszik: az új generációs Duster és a Jogger vásárlóinak egyaránt 29%-a döntött a hibrid hajtáslánc mellett, miközben a Dacia-vásárlók 78%-a az elérhető legmagasabb felszereltségi szinten választ autót.
Ha 2024 erős volt, az idei évre a lendület további fokozódására számít a Dacia: az év legfontosabb újdonságaként megkezdődött a Bigster bevezetése, a tervek szerint tavaszra minden európai országban kapható lesz a márka első kompakt szabadidőjárműve. Ezzel párhuzamosan a Dacia kibővíti hibridkínálatát, ezzel erősítve a takarékos járműveket kereső, környezettudatos ügyfelek számára vonzó választékát.
A Dacia éve Magyarországon
2024-ben 4030 személyautót értékesített hazánkban a Dacia, 3,8 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Az európai trenddel szemben nálunk a Duster a márka abszolút slágere: míg a városi crossover 2023-ban 59,4%-kal részesedett a Dacia eladásaiból, tavaly ez az arány már 72,5% volt. A Duster magabiztosan őrzi dobogós helyét az ország legnagyobb méretosztályában, a B SUV szegmensben, amely tavaly az összeladások negyedét (24,78%) tette ki. A házon belüli eladási versenyben helyet cserélt a Jogger és a Sandero: az utóbbi 30,8%-kal növelte eladásait, így elérte a 713 darabos forgalmat, míg a családi kombi iránti kereslet erősen megcsappant: 2023-as 994 darab helyett 374-et adtak el az autóból; a veszteség egy részét alighanem a vadonatúj Dusternek „köszönheti” a Jogger.
![](/dacia/images/2025/02/04/dacia-sandero-2024-carnet-hir1.jpg)
![](/dacia/images/2025/02/04/new-dacia-spring-e3-extreme-brick-red-carnet-hir0.jpg)
![](/dacia/images/2025/02/04/dacia-range-carnet-hir.jpg)
![](/dacia/images/2025/02/04/dacia-jogger-2024-carnet-hir.jpg)
![](/dacia/images/2025/02/04/uj-dacia-duster-hybrid-140-extreme-carnet-hir0.jpg)