Ez Európa kedvenc autója

Ez Európa kedvenc autója

hirdetés
Az év első hat hónapjában több Sandero fogyott Európa-szerte, mint bármely más típus. Ráadásul most nem csak a magánvásárlók körében volt verhetetlen a kis Dacia.
143 596: pontosan ennyi Dacia Sandero talált gazdára Európában az év első felében, derül ki a JATO Dynamics elemzéséből. Ez 16 százalékkal több, mint amennyi Sanderót tavaly ilyenkor eladott a Dacia, és 13 százalékkal, mint amennyi a második legkeresettebb típusból, a Volkswagen Golfból fogyott 2024 első félévében.

A pontos számok persze változnak, de az első helyezés nem újdonság, hiszen a magánvásárlók körében 2017 óta nem talál legyőzőre népszerűség terén a városi Dacia.

Ami ellenben előzmények nélküli siker, az az, hogy a Sandero ezúttal az abszolút első helyet ragadta magához, azaz a flottapiacot és a privát eladásokat összeadva is az élen tudott maradni.
Ebben kétségtelenül szerepet játszott az, hogy a Sandero (és a többi Dacia-típus) április óta már átfogóan megújult formában rendelhető. Az átdolgozott felszereltségi struktúra, a kibővített szín- és keréktárcsa-választék, valamint az USB-C töltőaljzatok megjelenése mellett egy sor új, fejlett vezetőtámogató funkció jelent meg alapfelszereltségként már a belépő kivitelben is.
Olyan, fontos kényelmi és biztonsági technológiákról van szó, mint a jelzőtábla-felismeréshez kapcsolódó sebességhatár-kijelzés, a sáv elhagyására figyelmeztető, illetve azt megelőző rendszer, a gyalogosokat és kerékpárosokat észlelő autonóm vészfékezés, a vezető éberségét felügyelő rendszer, az eső- és szürkület-érzékelők, valamint a tolatóradar.
A modell a környezetre is jobban ügyel, nemcsak kettős, LPG/benzinüzemű erőforrásával, de azzal is, hogy például a felhasználói kézikönyv alapértelmezésben digitálisan érhető el teljes terjedelmében, a fedélzeten csak egy alapvető információkat tartalmazó füzetet találunk – a kevesebb papír felhasználása kevesebb fa kivágását jelenti. Ha Európában szárnyal, világszerte egyenesen hasít a Sandero: a 164 789 eladott példány 18,5 százalékos növekedést jelent 2023 első félévéhez képest.
Ami a magyarországi piacot illeti, nálunk továbbra is a Duster vezeti a márka eladásait: az első hat hónap végén hajszálnyival (írd és mond kettő autóval) maradt le az összesített top 5-ös népszerűségi listáról, a városi szabadidőjárművek mezőnyében pedig magabiztosan őrzi harmadik helyét két magyarországi gyártású modell, a Suzuki Vitara és a Suzuki S-Cross mögött.