Fontos mérföldkőhöz érkezett újkori történelme során a Dacia. 2004 óta több mint nyolcmillió autót adtak el világszerte. Az új fejlesztések jóvoltából ezek a számok egyre gyorsabban növekednek.
Még húsz év sem kellett ahhoz, hogy nyolcmillió új személyautót adjon el a világpiacokon a Dacia. A márka 2004-es újjászületését követő első években hagyományos piacain, a közép-kelet-európai régióban vett újult lendületet a márka, majd a kontinens nyugati országai következtek, és ezzel együtt más földrészekre is átköltözött a Dacia. Ma a világ negyvennégy országában forgalmazzák a termékeit, amelyek azonban már csak szemléletükben azonosak az eredetiekkel: ugyanaz a lényegre törő költséghatékonyság és logikus ötletesség jellemzi, mint egykoron, a felszereltség, a minőség és a dizájn azonban kategóriákat ugrott az elmúlt tizenkilenc év során.
Pontosan ennek a forradalmian egyszerű megközelítésnek köszönhető, hogy a Dacia ma már az európai magánvásárlók kedvenc márkája: minden tizenharmadik ügyfél (a teljes piac 7,6 százaléka) tőlük választ új autót. A típusok karakteréről pedig mindent elmond, hogy éppen azok a nemzetek a legnagyobb rajongói, amelyeket kényelmes és sikkes (Franciaország), illetve stílusos és sportos (Olaszország) autók gyártóiként ismer a világ. És hogy még egy autós nagyhatalmat említsünk, amelyet teljesen elvarázsolt a Dacia: Nagy-Britanniában tavaly pontosan kétszer annyi (!) autót adott el a márka, mint egy évvel korábban.
Az európai Dacia-vásárlók 40 százaléka nagyvárosokon kívül él – ez rekordnak számít az európai piacon –, így a megfizethető és megbízható személyes közlekedés életük elengedhetetlen alapfeltétele. Teljességgel váratlan, hogy a Spring az a modell, amelynél a vidéken élő tulajdonosok aránya a legmagasabb, 50 százalék. A Dacia-ügyfelek kétharmada férfi, több mint felük felnőtt gyermekekkel rendelkezik, akik már nem élnek otthon. A legfiatalosabb modell a Jogger: a vevők 55 százaléka fiatalabb 54 évesnél, és 47 százalékuknak legalább egy gyereke van.
Az európai Dacia-vásárlók 40 százaléka nagyvárosokon kívül él – ez rekordnak számít az európai piacon –, így a megfizethető és megbízható személyes közlekedés életük elengedhetetlen alapfeltétele. Teljességgel váratlan, hogy a Spring az a modell, amelynél a vidéken élő tulajdonosok aránya a legmagasabb, 50 százalék. A Dacia-ügyfelek kétharmada férfi, több mint felük felnőtt gyermekekkel rendelkezik, akik már nem élnek otthon. A legfiatalosabb modell a Jogger: a vevők 55 százaléka fiatalabb 54 évesnél, és 47 százalékuknak legalább egy gyereke van.
A nyolcmillió eladott Dacia több mint a felét két típus teszi ki. A formás városi kisautó, a Sandero 2008-as bevezetése óta 2,78 millió példányban talált gazdára, a harmadik generációjában járó típus robusztus Stepway változata különösen nagy népszerűségnek örvend. A második helyen a 2010 óta gyártott Duster áll 2,26 millió eladott autóval. A mokány modell kulcsszerepet játszott a szabadidőjárművek szegmensének demokratizálásában, a megfizethető crossoverek fogalmának megteremtésében – és fordítva: egyszer és mindenkorra vagány, fiatalos, menő márkává tette a Daciát. A sorban a Logan (1,97 millió), a Dokker (630 000) és a Lodgy (346 000) következik, majd két frissen bemutatott modell, amelyek előtt még fényes jövő áll. A 93 ezer példányban gazdára talált Spring a Dacia első villanyautója, egyben az európai piac leggazdaságosabban megvásárolható, teljes értékű elektromos járműve. Hozzá hasonlóan a Jogger is a Dacia új korszakának az egyik első típusa: modern formatervével, tágas, akár hétszemélyes utasterével és takarékos hajtásláncaival piaci bevezetése óta folyamatosan nyeri a közönségdíjakat és szakmai elismeréseket.
Ami pedig a jövőt illeti, izgalmas terveket szövöget a márka, így egészen biztosak vagyunk abban, hogy a következő nyolcmillió eladott autóra nem kell további tizenkilenc évet várnunk.