Új prémiummárkát vezetett be Magyarországra a CarNet-csoport. Az első Alpine-modellek az A110 család tagjai, az autók a Budapest XIII. kerületében, a Váci út 45. szám alatt megnyitott márkakereskedésben láthatók. Venczel Csaba, a márkát képviselő CarNet Triplex ügyvezető igazgatója szerint alig egy hónappal az Alpine-szalon indulása után az A110 iránti érdeklődés és az aktív tárgyalások száma is felülmúlja az első elképzeléseket. A kézműves sportautókat a hét alapszínt kiegészítő 22-féle limitált szériás fényezés, a féknyergek, a varrások és a kárpitok színe abszolút egyedivé teszi, gyártásuk mégis kiszámítható ütemben fut. Nem egy márkánál egy éven felüli szállítási határidőkkel konfrontálódnak az érdeklődők, az Alpine sportautók gyártása viszont a félvezetőhiány ellenére sem szenved különösebb késedelmet. Bőven fél éven belüli az átfutás, februárban nagyjából májusi gyártásból lehetett autót rendelni.
Exkluzív lehetőség: a csőben lévő ügyfélautók is módosíthatók
Kiemelendő a gyártás rugalmassága, itt ugyanis a kiválasztott extrákon és színeken szokatlanul kései szakaszban is lehet még igazítani. Venczel Csabától megtudtuk, hogy „a megrendelt és gyártási tervbe vett, már szállítási határidővel visszaigazolt és alvázszámmal rendelkező modellek kivitelén is változtathat a tulajdonos”. A csőben lévő autók egyedi igények szerinti módosítása exkluzív kiszolgálást biztosít az ügyfelek részére – húzza alá a CarNet Triplex ügyvezető igazgatója.
2022-re az Alpine továbbfejlesztette az A110-est. Az A110 GT és az A110S a 300 lóerőre emelt teljesítményű, 340 Nm-re növelt nyomatékú motorral 4,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára és az eddigi 260 helyett 275 km/órával száguldhat, de nem a lélegzetelállító menetteljesítmények adják a sportkupé valódi varázsát. Hanem a vezetésnek az az éterien tiszta öröme és bevésődő élménye, amit az autó könnyű építése, mesteri hangolása és érzéki reakciói tesznek megismételhetetlenné. Három modellből áll a kínálat, a lépcsőfokok A110, A110 GT és A110S sorrendben követik egymást. Listaárban ez 21 149 000, 24 599 000, illetve 25 699 000 forintot jelent a 2022-es modellévben.
2022-re az Alpine továbbfejlesztette az A110-est. Az A110 GT és az A110S a 300 lóerőre emelt teljesítményű, 340 Nm-re növelt nyomatékú motorral 4,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára és az eddigi 260 helyett 275 km/órával száguldhat, de nem a lélegzetelállító menetteljesítmények adják a sportkupé valódi varázsát. Hanem a vezetésnek az az éterien tiszta öröme és bevésődő élménye, amit az autó könnyű építése, mesteri hangolása és érzéki reakciói tesznek megismételhetetlenné. Három modellből áll a kínálat, a lépcsőfokok A110, A110 GT és A110S sorrendben követik egymást. Listaárban ez 21 149 000, 24 599 000, illetve 25 699 000 forintot jelent a 2022-es modellévben.
Miért az Alpine?
Hazánkban az első átadott ügyfélautó egy gyöngyházfehér Alpine A110S, gazdája Szilágyi Tamás. A tulajdonos abba benzinvérű közösségbe tartozik, amely a márka egyik célcsoportja. Tamás a motorkerékpárok felől nyitott a sportautók felé. Számára az autó sokáig csak közlekedési eszköz volt A és B pont között, az élményt a motorkerékpárok adták. A motortól kapta az abszolút szabadságot, és a motorozással tanult meg úgy pakolni, hogy az A110S első és hátsó csomagtartójának egyike is elég összerámolni egy kéthetes túrára. A 45 éves úr a nemzetközi és a hazai szaksajtó cikkeiből, videóiból sejtette, hogy az Alpine lesz a befutó, de alaposan feltérképezte a piac más sportautóit, ideértve a BMW Z4-et, a Porsche Caymant és a Toyota Suprát. Mivel az ő vágya nem gran turismo, hanem telivér sportkocsi volt, ennek csak a Porsche felelt meg a próbautak alapján. De bármilyen kiváló is a Cayman, mázsákkal nehezebb az A110S-nél, ráadásul a fenntartási, szervizelési költségeit horribilisnak ítélte a budakalászi Alpine-márkaszerviz szolgáltatásaihoz képest. A szűkítésbe bekerült a szintén középmotoros Lotus Exige is, de ez közúton túl sok kompromisszumot követelt volna az itthon és külföldön is sokat vezető tulajdonostól.
A legelső Magyarországon értékesített és átadott Alpine A110S egy Mazda MX-5 ND mellé érkezett a garázsba. „Nyitott tetővel is sportkocsiként működni tudó autót kerestem, ám ennek a gyári hangolásával nagyon játékos, de nem valami gyors MX-5 kevéssé felelt meg. A roadster az utólag beszerelt sportfutóművel és az új fékrendszerrel, a hatdugattyús első fix féknyergekkel lett olyan, amilyenre vágytam. Az Alpine-t nem szükséges módosítanom, mert az S pont annyival tud többet az A110-nél, amire nekem szükségem van” – meséli Tamás a garázson osztozó sportautókról.
Meggyőző volt számára az Alpine A110S-ben a Nissannal közös turbómotor fajlagos teljesítménye is. „Gondolkodtam Mercedes-AMG A45 S-ben, de aggasztott, hogy egy alig nagyobb motorból kifacsartak 422 lóerőt. Ez a motor viszont a Mégane RS-ben és az Espace-ban is bizonyított. Ez az első francia autóm. Alaposan átnéztem a kocsit, de a technikájában és a megoldásaiban semmi olyan nincs, amiért mérnökként ódzkodnom kellene a francia sportautótól” – tapasztalja az A110S tulajdonosa.
Meggyőző volt számára az Alpine A110S-ben a Nissannal közös turbómotor fajlagos teljesítménye is. „Gondolkodtam Mercedes-AMG A45 S-ben, de aggasztott, hogy egy alig nagyobb motorból kifacsartak 422 lóerőt. Ez a motor viszont a Mégane RS-ben és az Espace-ban is bizonyított. Ez az első francia autóm. Alaposan átnéztem a kocsit, de a technikájában és a megoldásaiban semmi olyan nincs, amiért mérnökként ódzkodnom kellene a francia sportautótól” – tapasztalja az A110S tulajdonosa.
Elegancia és könnyű építés
Szilágyi Tamást elsősorban az Alpine alapelve fogta meg. Motorról átülve neki a súlycsökkentés és a középmotoros konstrukció az elsődleges. „Ennek az autónak hasonló a felépítése, mint egy motorkerékpárnak, tömegközéppontja és súlyeloszlása ideális. Szardínián lehet a legjobbakat motorozni és autózni, sokat járok oda. Ahol 1,1 tonnával csak megcsúszol a kanyarban, ott 1,6 tonnával átszakítod a szalagkorlátot” – állapítja meg a sportautókat is sújtó súlynövekedési spirálról.
Koncepciója és vezethetősége mellett a nemes formaterv is megfogta: „Beleszerettem az A110 formájába, tökéletesen ötvözi a retrovonalat az eleganciával” – mondja az autót körbesétálva. A Százhalombattán élő informatikai szakember tudatában van annak, hogy elsőségével egyben márkanagykövetté is vált. Nagyon sokan kezdeményeznek beszélgetést vele, megállítják, kérdezgetik őt a fehér sportautóról. Van mit mesélnie, mert az első 1000 km öt nap alatt belepörgött az A110S-be és a tél dacára sokat jár vele. Gyorsan eljön az első olajcsere ideje, amit minden új autóján elvégeztet 2000 és 3000 km között.
Mert A110S nemcsak versenypályán van otthon, nemcsak szerpentineken és kanyargós országúton verhetetlen, de teljesen civilizált utazóautó kényelmes ülésekkel és váratlanul csekély, az első mérések szerint 8,5 liter/100 kilométeres fogyasztással. Aligha meglepő, hogy Szilágyi Tamás ezzel búcsúzik: „Amióta a szél élményét megadó roadsterhez társult az A110S, a mennyországban érzem magamat, ha autóba ülök.” Aki vezette már a Váci úti szalonunkban kipróbálható Alpine A110-et, cseppet sem csodálkozik ezen.
2025-től elektromos autókra vált az Alpine
Dieppe, az 1955-ben alapított Alpine bölcsője Franciaország északnyugati részén található. A La Manche csatorna partján fekvő kisváros a jövőben is a márka exkluzív gyártóbázisa marad, de 2025-től elektromos hajtású Alpine-modellek készülnek a normandiai üzemben. A márka tehát nemcsak átáll a belső égésű motoros sportmodellekről a villanyautókra, de bővíti is modellkínálatát. 2026-ig villanymotoros sportautóként születik újjá az A110 és érkezik egy elektromos kompakt sportmodell. Az új korszak képviselője lesz a GT X-over, az a sportos crossover, amely 2025-től készül sorozatban az immár a cég alapítójának nevét viselő üzemben. A gyártóközpont új neve ugyanis Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé.