Alpine-erő két keréken is

Alpine-erő két keréken is

hirdetés
Magas műszaki színvonal és egyedi személyiség, a teljesítményhez képest versenyképes áron. Ez nemcsak az eddigi Alpine-modellekre igaz, de az újakra is, amelyeket a Lapierre kerékpármárkával alkottak.
A prémiumautó-gyártók körében az utóbbi években szinte kötelező gyakorlattá váltak az együttműködések olyan, teljesen más profilú partnerekkel, akik szolgáltatásaik, termékeik és arculatuk jóvoltából érdekesek, értékesek lehetnek az autómárka ügyfelei számára. A legtöbb autógyártó kínos alapossággal keresi a potenciális együttműködő feleket, remélve, hogy a két cég profiljában találnak vonzó azonosságokat.

Az Alpine-nak azonban erre nem volt szüksége, amikor 2022-ben együttműködésre lépett a Lapierre kerékpárgyártó manufaktúrával. A két cég gyakorlatilag ugyanazt az utat járta be: nagyjából egyidősek, és küldetésük, hogy olyan exkluzív minőséget és szolgáltatásokat biztosítsanak ügyfeleinek, amelyekhez nem csupán pénzre, de elhivatottságra, szakmai alázatra és persze megkérdőjelezhetetlen szakértelemre és tapasztalatra van szükség.
Korábbi közös kollekcióik sikerei nyomán az idei évre ismét közös tervezőasztalhoz ültek a két cég kreatívjai és mérnökei, ám ezúttal nem egy, hanem kettő kerékpár született meg a kooperációból, méghozzá két teljesen eltérő karakterű modell.
A Xelius DRS SE egy klasszikus országúti versenykerékpár: dizájnja könnyű és kecses, speciális geometriáját kifejezetten az agresszív használat igényeit szem előtt tartva alakították ki, ráadásul aerodinamikai szempontból is álomszerű teljesítményt nyújt – hogy a legigényesebb minőségű alkatrészekből építkező, gazdagon felszerelt kivitelről ne is beszéljünk.
A váz a legkiválóbb szénszálas kompozitokból épül fel: a speciális, ultrakönnyű, mégis rendkívüli szilárdságot biztosító rostok kifejezetten támogatják a robbanékony tempóváltásokat, a hirtelen manővereket, a precíz irányítás igényét, természetesen mindezt a hegymenetben elengedhetetlen, minimális tömeg mellett.

A Xelius DRS SE tizenkét fokozatú, vezeték nélkül vezérelt, elektronikusan működtetett váltórendszere és átdolgozott kezelőszervei optimális irányíthatóságot és hosszú távon sem fárasztó ergonómiát biztosítanak, villámgyors alkalmazkodóképesség mellett.

A hajtómű szintén szénszálas kompozitból készült, a teljesítménykifejtést és a hatásfokot megbízhatóan mérő, beépített Quarq műszerrel.
Mondani sem kell, hogy maguk a kerekek is szénszálas laminátumból készültek. A kedvező légellenállás érdekében elöl keskenyebb, hátul szélesebb a keréktárcsa, a kerékagyakban kerámiacsapágy biztosítja a minimális súrlódást és ellenállást. Ha a Xelius DRS SE a klasszikus kerékpárok csúcsát képviseli – mint mondjuk az Alpine A110 R –, az Overvolt GLP SE már az Alpine új, villamosított korszakának analógiája, az A290 és az A390 kétkerekű párja.
A harmadik generációs elektromos hegyi kerékpár legapróbb részleteit is kifejezetten a villamos rásegítés sajátosságait figyelembe véve tervezték meg, az akkumulátor elhelyezését támogató, aszimmetrikus vázkialakítástól kezdve a villanymotor kényszerléghűtését biztosító, pontosan kidolgozott, szellőztetett motorházig. A váz és a kerekek ugyanazt az ultramodern technológiát alkalmazzák, mint a Xelius DRS SE, a négydugattyús tárcsafékek pedig a hozzá nem értők számára is lenyűgöző módon demonstrálják a hegyiverseny-kerékpárban rejtőző, kirobbanó potenciált.