Búcsúzik a legendás analóg sportautó

Búcsúzik a legendás analóg sportautó

hirdetés
Kilenc dicsőséges év után nyugdíjba vonul az Alpine A110. A távozást a frissen bejelentett limitált sorozat ünnepélyessé, az utódmodell ígérete izgalmassá teszi.
Jó ideje tudtuk már, mégis fáj elengedni: 2026 derekán befejezi az A110 gyártását az Alpine, és ezzel egy meghatározó időszak zárul le. Az 1962-ben alapított márka kifejezetten versenyautók építésére született, és az évek során számos diadalt adatott (1973-ban például megszerezte a legelső rali-világbajnoki címet), de ez akkoriban senkit nem akadályozott abban, hogy az Alpine könnyű, kezesen irányítható típusai közúton is a sportos vezetési élmény szinonimájává váljanak.

A márka 1976 és 1995 között lépésről lépésre tűnt el a piacról, hogy aztán 2017-ben épp az A110 (az 1963 és 1977 között gyártott, azonos nevű kupé hiteles reinkarnációja) hozza vissza a köztudatba.
És micsoda visszatérés volt ez: a gyártás szűk évtizede alatt közel 30 ezer példányban készült, ami egy ilyen speciális célokat szolgáló örömautó esetében kiemelkedően jó számnak tekinthető. Az Alpine soha nem csinált azonban titkot abból, hogy ambíciói túlmutatnak az évek során számtalan különkiadást és izgalmas tanulmányautót életre hívó A110-esen.
A modellpaletta bővítésének lehetőségét a márka villamosítása teremtette meg. A tavaly bevezetett A290 és az idei év újdonsága, a négyajtós A390 mellett jövőre érkezik a harmadik generációs, tisztán elektromos A110, és ezzel nyugdíjba vonul a jelenlegi széria. Egy legenda természetesen nem távozhat angolosan: az Alpine olyan búcsút tervezett a modellnek, amely méltó annak jelentőségéhez.
1750 darabos végső széria készül az autóból – a darabszám a négyhengeres turbómotor lökettérfogatára utal. Ebből ötven példányt tesz ki a márka hetvenedik születésnapjára összeállított A110 R 70: a különkiadás jóformán minden porcikája szénszálas kompozit anyagból készült, motorját és futóművét a modellcsalád legsportosabb tagja, az A110 R adja. A különleges kivitelről sorszámozott plakett és egyedi logózás emlékezik meg. A 300 lóerős fenevad 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára végsebessége pedig 285 km/óra.
A zárószéria fennmaradó példányai az A110 és A110 GTS változatokból kerülnek ki, így biztosítva, hogy az ügyfelek ízlésük, igényeik és lehetőségeik szerint vehessék ki részüket a legenda búcsúztatásából. Az előbbi az eredeti, esszenciális A110, amelynek motorja 252 lóerőt ad le. A leköszönő kivitelt 18 colos keréktárcsák, sötétszürke nyergekkel szerelt Brembo fékrendszer és mikroszálas kárpittal burkolt Sabelt kagylóülések teszéik emlékezetessé.
A korábbi A110 GT és A110 S kiviteleket egy személyben kiváltó A110 GTS az erősebb, 300 lóerős motort társítja az A110 S-ben megismert sportfutóművel és az A110 R által ihletett, új fejlesztésű aerodinamikai csomaggal. A szénszálas külső megjelenéshez szürke bőr belső társul. A pontos felszereltségről és az árakról ide kattintva, vagy a CarNet Triplex budakalászi kereskedésében személyesen tájékozódhatnak az érdeklődők.