Jean Rédélé az 1950-es években privát autóversenyzőként szerette volna ütőképesebbé tenni Renault-ját, és a 4CV átépítésével vette kezdetét az a folyamat, amelynek nyomán 1955-ben létrejött az Alpine márka. Az Alpine tehát szó szerint génjeiben hordozza az ügyfél-versenyautók építésének a hagyományát, és ennek a portfólió elektromos típusainál is létjogosultsága van. Így született meg az A290 Rallye, amelyet július első napjaiban lepleztek le, és a tervek szerint szeptemberben már éles bevetésen vesz részt a Mont Blanc-ralin, és még az év vége előtt márkakupát indít az Alpine Franciaországban, ahol a különleges kivitelű kisautóval versenyezhetnek amatőr és hivatásos pilóták. Különösen stílusos fejlesztés ez a márka születésének hetvenedik évfordulóján, hiszen pont a széles tömegek számára elérhető, féktelen teljesítmény helyett kiegyensúlyozott vezethetőségével hódító versenyautó koncepciója hívta életre az Alpine-t.
Épp hogy bemutatta első villanyautóját az Alpine, máris elkészítette annak versenyváltozatát: az A290 Rallye az első kapocs az Alpine hagyatéka és jövője között.
Ez persze nem jelenti azt, hogy a tisztán elektromos A290 Rallye szűkölködne a lóerőkben. Az alapot a közúti modell erősebbik, 220 lóerős változata adja, de annak fékvezérelt nyomatékvektor-szabályozása helyett a ZF által fejlesztett, részlegesen önzáró differenciálmű gondoskodik arról, hogy a kis versenyautó tempósan tudja venni a kanyarokat. Ez a fejlesztés magával vonta a hajtáslánc további elemeinek, az erőátvitelnek és az elektronikus vezérlőrendszernek a módosítását.
A fékek motorsport-specifikációjú egységek: elöl hatdugattyús monoblokk nyergek dolgoznak össze 350 mm-es tárcsákkal, hátul egydugattyús nyereg harapja a 280 mm-es tárcsákat, és természetesen a szűk kanyarok vételéhez és a nézőközönség szórakoztatásához elengedhetetlen hidraulikus kézifék sem hiányozhat. Az ABS-t a versenyigényekre hangolták.
A futómű geometriáját nem, de a komponenseket megváltoztatták, egyediek a lengéscsillapítók és különösen stílusosak a klasszikus Evo Corse ralifelnik, amelyeket Michelin Pilot Sport A abroncsokkal szerelnek. A pilóta és navigátora Sabelt kagylóülésekben foglalhat helyet, biztonságukról hegesztett bukókeret gondoskodik, természetesen minden részlet megfelel a vonatkozó FIA-szabványoknak.
Az autóversenyeket jelentős részben az autók üvöltése teszi vonzóvá, ezért a mérnökök speciális hangzást komponáltak az A290 Rallye-hoz. Ez a sebesség és a fordulatszám függvényében változik, és ha valakiről, az Alpine-ról elhisszük, hogy vérforraló lesz. Mit sem ér persze mindez, ha az elszálló költségek miatt sokan kimaradni kényszerülnek az elektromos motorsport élményéből.
Az Alpine hajszállal 60 ezer euró, azaz 24 millió forint alá lőtte be az A290 Rallye nettó vételárát. Ez nem egészen 50 százalékkal több, mint amit egy azonos motorteljesítményű közúti A290-esért ki kell fizetni (az árak a francia piacra vonatkoznak,) ami különösen jutányossá és vonzóvá teszi a Alpine győzelemre éhes apróságát.











