Új modell az Alpine álomgarázsában

Új modell az Alpine álomgarázsában

hirdetés
Könnyű és fordulékony egyszemélyes járművet mutatott be az Alpine. A 100A GT azonban nem versenyautó, sőt: épp a spektrum másik végpontján kínál vezetési élményt vezetőjének.
Három és fél év telt el azóta, hogy az Alpine meghirdette elektromos forradalmát, és beharangozta a Dream Garage koncepcióját. Ebben a képzeletbeli álomgarázsban hét autónak van hely: hét tisztán elektromos sportmodellnek, amelyek kiegészítik egymást, és együtt adják ki az Alpine univerzumát.

Mindegyik teljesen más karakter, ám a maguk módján egytől egyig kívánatos és izgalmas típusok, amelyek tökéletesen megtestesítik az Alpine alapértékeit.

Egy hétállásos garázsba bajosan lehetne egy nyolcadik autót beparkolni, ám kisebb járműveknek mindig jut hely – talán ez motiválta az Alpine-t, hogy együttműködésre lépjen egy francia mikromobilitási vállalattal.

Az 1995-ben alapított Cibox járművei 2 és 20 kilométer közötti távolságokra optimálisak, és a magánfelhasználók mellett számos olyan ügyfele is van a cégnek, melyek munkaeszközként használják elektromos kerékpárjaikat és rollerjeiket.
Mivel az együttműködést az álomgarázs első tagjának a bevezetéséhez időzítették, magát a terméket is igyekeztek annak a karakterére formálni. Így kapott az 100A GT az A290-eséhez hasonlatos burkolatokat, és persze a keresztmintázatú helyzetjelző sem hiányzik róla. A kis roller persze nem egyszerűen jól néz ki, tudása is élvonalbeli.
A merev acélcsővázra épülő rollert 1200 W-os villanymotor repíti akár 50 kilométer távolságra, lassításáról mindkét keréken tárcsafék gondoskodik, míg az irányíthatóságot és a kényelmet teleszkópos villa szavatolja. A 600 eurós (240-245 ezer Ft) áron kapható Alpine 100A GT idén nyártól vásárolható meg a Cibox webáruházában, később az Alpine online és offline értékesítési pontjain is megjelenik majd, a rollerre ötéves gyártói garancia vonatkozik.
Nem a Cibox az Alpine első mobilitási partnere, bár korábban a tisztán elektromos hajtás helyett egy izomerőn alapuló, de elektromos rásegítéses hibrid járművet (magyarul: elektromos kerékpárt) vett fel programjába a márka. 2022 óta működnek együtt a szintén francia Lapierre kerékpárgyártó manufaktúrával, az általuk fejlesztett, és az Alpine bevonásával finomhangolt GLP III SE megjelenésében az Alpine A110 R-t idézte, és négy vázméretben volt kapható – a múlt időt a mindössze 300 darabos széria indokolja. Két évvel később megismételték a projektet, akkor már az A290 előtanulmánya diktálta a high-tech hegyikerékpár stílusjegyeit.