A franciaországi Lyonban megrendezett Solutrans szakkiállításon vehették át a japán gyár képviselői a közepes méretű kisteherautóknak megítélt rangos díjat. Az eseményen a nemzetközi szakújságírók elmondták, hogy nagyra értékelték a Hilux új, erőteljes és kifinomult hajtásláncát, kiváló kezelhetőségét, illetve a legendás minőségét, tartósságát és megbízhatóságát.
„2009 óta minden második évben átadjuk a Nemzetközi Pickup Díjat (IPUA) a kategória legjobb egytonnás modelljének” – nyilatkozta Jarlath Sweeney, az Év Haszonjárműve Díj zsűrijének elnöke. „A piac változó elvárásaival párhuzamosan a világszerte kapható többcélú járművek is folyamatosan fejlődnek, és gyártóik egyre magasabbra teszik a lécet a teljesítmény, a biztonsági és vezetéssegítő rendszerek, valamint az utaskomfort tekintetében.”
A Hilux igazán megérdemelten kapta meg a megtisztelő címet, hiszen elég, ha ötletszerűen kiragadunk néhány tételt a felszereltségi listájából: ütközést megelőző rendszer, adaptív sebességtartó automatika, jelzőtábla-felismerés, nyomógombos indítás, teljes európai navigáció, panoráma-kamerarendszer, első és hátsó ülésfűtés teszi értékesebbé, könnyebbé, kényelmesebbé a használatát. Ám bármilyen luxust is kínál a klimatizált, bőrkárpitozású kabin, a Toyota pickupja a mutatós külső alatt továbbra is kőkemény off-roader és minden körülmények közt megbízható munkatárs.
Így van ez már 1968 óta; ekkor mutatták be Japánban az első generációs Hiluxot, ami egy évvel később az európai piacon is megjelent, és hamarosan a márka egyik legsikeresebb típusává vált. A Toyota pedig fáradhatatlanul dolgozott azon, hogy a minőségről, tartósságról és megbízhatóságról szóló Hilux-legenda évtizedeken át éljen: a japán pickup meghódította az Északi-sarkot, az izlandi vulkánokat és az Antarktiszt, és többször is dobogós helyezést ért el a Dakar Rallyn. Bizonyára sokan emlékeznek a Top Gear magazin híres tesztjére is, melyben egy Hiluxszal hosszú lépcsősorokon gurultak le, fának hajtottak, a tenger fenekére süllyesztették, áthajtottak vele egy faházon, tíz méter magasból ráejtettek egy lakókocsit, összezúzták egy falbontó betongolyóval, végül pedig felrobbantottak alatta egy toronyházat – és az autó minden pusztító próbálkozás után újra meg újra beindult, és megállíthatatlanul ment tovább. Alighanem ez a szívósság és megbízhatóság az egyik oka annak, hogy globálisan több mint 18 millió eladott példányával a Hilux a világ legkedveltebb pickupja.
Sőt, nemcsak a legkedveltebb, de kategóriájában az egyik legerősebb is: a bő egy éve bevezetett, 204 lóerős, 2,8 literes dízelmotor ellenállhatatlan forgatónyomatékával akár 3,5 tonnát képes vontatni, miközben alig több mint 10 másodperc alatt éri el a 100 km/órát. Ez a dinamizmus a fentebb felsorolt technológiai tartalommal együtt a modern személyautók teljes értékű társává teszi – miközben továbbfejlesztett rendszereinek köszönhetően minden eddiginél jobban boldogul terepen vagy a nehéz körülmények között végzett munkával.