Nyilvános főpróbát tartott Le Mans-ban a GR Super Sport.
A legendás Circuit de la Sarthe versenypályán, közvetlenül a Le Mans-i 24 órás futam rajtját megelőzően megmutatta leendő hosszú távú versenyautójának prototípusát a Toyota. A koronavírus járvány miatt az idei, 88. Le Mans-i 24 órás autóverseny zárt ajtók mögött, közönség nélkül zajlik; a szervezők a biztonság érdekében a versenyen részt vevő csapatok közötti érintkezést is korlátozzák.
Emiatt csak kevesek lehettek szemtanúi annak, amint a Toyota Gazoo Racing csapata egy különlegesen meglepetéssel vezette fel a futamot: a rajtot megelőzően a pályára vitték annak a leendő versenyautónak a prototípusát, amellyel a márka a hosszú távú világbajnokság (WEC) új Hypercar géposztályában fog rajthoz állni.
Az autó, amely a versenyhétvégét megelőzően Le Mans-i tesztprogramon vett részt, egyelőre a Gazoo Racing immár szokásos piros-fekete-fehér rejtőszínébe burkolózva mutatta meg magát.
Különleges csemegeként tető nélküli spyder kivitelben tette meg az 13,6 kilométeres demonstrációs kört, tovább erősítve azon híreszteléseket, hogy a homologizációs példányokon túl nyitott szupersportkocsiként is megjelenik a GR Super Sport közúti verziója.
Az autó, amely a versenyhétvégét megelőzően Le Mans-i tesztprogramon vett részt, egyelőre a Gazoo Racing immár szokásos piros-fekete-fehér rejtőszínébe burkolózva mutatta meg magát.
Különleges csemegeként tető nélküli spyder kivitelben tette meg az 13,6 kilométeres demonstrációs kört, tovább erősítve azon híreszteléseket, hogy a homologizációs példányokon túl nyitott szupersportkocsiként is megjelenik a GR Super Sport közúti verziója.
Ha ez nem is vehető bizonyosra, láthatók az azonosságok és eltérések a mostani prototípus és a bemutatott tanulmányautó között: a mérnökök látványosan integrálták a karosszériába a fényszórókat, az aerodinamikai elemeket pedig a legújabb specifikációkhoz igazították.
Az új szabályok értelmében nem csupán nagyobbak és nehezebbek lesznek az autók, mint a jelenlegi LMP1-es csúcskategória képviselői, de közúti, homologizációs változatokat is kell építeni belőlük – két év alatt legalább 25 darabot. A közúti hajtáslánc csupán minimális (az emissziós és zajkorlátozási szabályok által előírt) mértékben térhet el a versenyautó legfeljebb 750 lóerős rendszerteljesítményű egységétől, ezen belül pedig a hibrid komponensnek teljesen meg kell egyeznie a bajnokságban alkalmazottal.
A GR Super Sport prototípusát Alex Wurz vezette Le Mans-ban, és a kétszeres Le Mans-i bajnok (1996, 2009) nem titkolta lelkesedését. „Egy ilyen bemutató kör értelemszerűen nem a határok kereséséről szól, de így is érezhető volt, micsoda lehetőségek rejlenek az autóban. Egyértelműen érezhető a hasonlóság a GR Super Sport és a TS050 Hybrid versenyautó között, különösen az összkerékhajtás és a hibrid rendszer terén. A mérnökök szerint épp csak kóstolót adtak az autóból, így alig várom, hogy hamarosan ismét vezethessem azt.”
A GR Super Sport érkezése egyben a TS050 Hybrid nyugdíjazását is jelenti, az autó idén utoljára állt itt rajthoz. A Toyota ezer lóerős LMP1-es versenyautója beírta magát a Le Mans-i verseny dicsőségkönyvébe: már kétszer tudott győzni itt és megdöntötte a körrekordot is.
A GR Super Sport érkezése egyben a TS050 Hybrid nyugdíjazását is jelenti, az autó idén utoljára állt itt rajthoz. A Toyota ezer lóerős LMP1-es versenyautója beírta magát a Le Mans-i verseny dicsőségkönyvébe: már kétszer tudott győzni itt és megdöntötte a körrekordot is.