Offenzívával és meglepetéssel készül Magyarországnak a Toyota

Offenzívával és meglepetéssel készül Magyarországnak a Toyota

hirdetés
Fennállásának egyik legátfogóbb modellbemutatójára készül a Toyota Magyarországon. Nyolc meghatározó típus érkezik, részben korábban bejelentett modellek, részben frissen leleplezett világújdonságok.
Amikor 1997-ben bemutatta, majd 2001-től világszerte forgalmazni kezdte a világ első sorozatgyártású hibridjét, a Priust, azzal akaratán kívül megváltoztatta a világot a Toyota.

Nem csak azzal, hogy megteremtette azt a hajtáslánc-technológiát, amely jelenleg a világon eladott személyjárművek közel 44 százalékában megtalálható, de azzal is, hogy a hibridekkel szerzett tapasztalatok és annak kapcsán megalkotott műszaki megoldások a hálózatról tölthető, tisztán elektromos járművek fejlesztését is elősegítették.

A Toyota éveken át óvatosan állt ez utóbbiak műfajához: nem osztotta más gyártók hurráoptimizmusát, és inkább az ügyfelek igényeihez igazodó alternatívák párhuzamos fejlesztésében, a kiegyensúlyozott portfólióban hitt.
Konzervatív szemléletét a villanyautók európai piacának 2025-ös gyengülése igazolta, most pedig elérkezettnek látta az időt a cég, hogy a stabilizálódó környezetben új generációs elektromos modelleket vezessen be világszerte, így Magyarországon is. Nem kevesebb mint nyolc termékújdonság 2026-os érkezésére számíthatunk: a vásárlói preferenciákhoz igazodva többségük szabadidőjármű, de egy haszonjármű és egy meglepetésmodell is lesz közöttük.
A nyolc újdonságból egyelőre négy piaci bevezetéséről közölt konkrét információkat a Toyota, a többiekkel majd megfelelő időben foglalkozunk részletesen. Az év elején, gyakorlatilag egy időben érkezik a hibrid hajtáslánccal szerelt Toyota Aygo X és a teljes körűen megújult bZ4X, tavasszal érkezik a C-HR+, amely ismerős neve ellenére egy vadonatúj, kupészerű vonalvezetésű crossover, végül a nyár elejétől lesz látható a Toyota Carnet M5 budapesti és tatabányai márkakereskedéseiben az Urban Cruiser.

Toyota Aygo X Hybrid

Miközben számos európai autógyártó hátat fordított a 4 méternél kisebb személyautók méretosztályának, a Toyota nemcsak kitart vevői mellett, de egyedülálló fejlesztést hajtott végre a szegmensben. Az Aygo X Hybrid full hibrid hajtáslánca a Yarisból érkezett, és végleg kiváltja az egyliteres benzinmotort. Az előnyök csillagászatiak: a motorteljesítmény több mint 50 százalékkal növekedve 116 lóerőre emelkedik, miközben az átlagfogyasztás az eddiginél is nagyságrendekkel kedvezőbb lesz.
A várható 3,7 l/100 km és a 86 g/km CO2-kibocsátás a világ legtisztább konnektormentes autójává teszi a parányi crossovert. Járulékos változás a 76 mm-rel megnövelt első túlnyúlás (a hibrid hajtáslánc helyigénye miatt), a kézi sebességváltó hiánya, valamint a frissen bevezetett GR Sport variáns, amely a dinamikus stíluselemek mellett áthangolt felfüggesztéssel és kormányművel támogatja a sportos vezetési stílust. A modell indulóára 7 650 000 Ft.

Toyota bZ4x és C-HR+

Két külön személyiséggel bíró modell – az egyik a Toyota elektromos forradalmának első, de mostanra teljesen átdolgozott fecskéje, a másik egy friss fejlesztésű típus –, de közös műszaki alapokon: a bZ4x és a C-HR+ piaci bevezetése között néhány hét telik el csupán, de ez azt jelenti, hogy az előbbinek cikkünk írásakor már ismert az indulóára (17 535 000 Ft), az utóbbiról még nincsenek információik.
A két autó nagyon hasonló, bár nem teljesen egyforma vezetői környezetet, és majdnem egyforma hajtáslánckomponenseket kapott. Ami a belső teret illeti, a minimalista légkör jól harmonizál az elektromos járművek műszaki tökéletességével, a könnyű és biztonságos használhatóság mindennél előrébb szerepelt a fejlesztési szempontok között.

Közös komponensekből építkeznek a hajtáslánc-variációk is, de eltérőek a paletták. A belépő kiépítés mindkét modellnél 57,7 kWh kapacitású akkumulátorból és 167 lóerős villanymotorból áll. A nagyobb akkuhoz 224 lóerős elsőkerék-hajtású vagy 343 lóerős összkerékhajtású kiépítés társítható – utóbbi a GR Supra mögött a legnagyobb, amit ma a Toyota kínál.
Két különbség van: az egyik, hogy a bZ4X-nél 73,1, a CH-R+ esetében viszont 77 kWh-os a nagyobb akku, ami a 569, illetve 600 kilométeres maximális hatótávolságban is megnyilvánul. A másik részletkérdés: a nagyobbik bZ4X-nél a középső teljesítményszint csak 11 kW-os, az összkerekes modell pedig csak 22 kW-os fedélzeti töltővel elérhető, a CH-R+ mindkét opcióhoz kínálja mindkét fedélzeti töltő lehetőségét.

Toyota Urban Cruiser

Mire a fent említett modellek megjelennek a magyarországi Toyota márkakereskedések bemutatótermeiben, az Urban Cruiser is rendelhetővé válik: a Yaris Cross méretosztályában versenyző típus ára még nem ismert, az viszont igen, hogy a nyár elején érkezik hazánkba. A hajtásláncválaszték alapelve változatlan: a kis akku (49 kWh) csak kis villanymotorral (144 LE) társítható, a nagyobbik akkumulátor (61 kWh) egy villanymotoros, 174 lóerős, vagy kétmotoros, összkerekes, 184 lóerős kiépítésben elérhető. A hatótávolság 300 és 400 kilométer között alakul.

…és a távolabbi jövő

2026 későbbi hónapjaiban vezeti be a Toyota Magyarországon a bZ4X Touring elektromos terepkombi modellt, amely műszakilag teljesen megegyezik a bZ4X-szel, de 140 mm-rel hosszabb és 20 mm-rel magasabb nála, csomagtartója pedig 450 helyett 600 literes (+33%.) Érkezik a vadonatúj RAV4 hibrid és plug-in hibrid változata, amelyről ide kattintva tájékozódhatnak részletesen olvasóink.
Hatalmas szenzáció lesz a 2025 őszén leleplezett új Toyota Hilux pickup, amely a már ismert mild hibrid dízelmotor mellett tisztán elektromos hajtáslánccal is megvásárolható lesz. Erről a modellről részletesen írunk 2025 decemberében. A fennmaradó nyolcadik modellújdonságról egyelőre semmit nem árul el a Toyota, de azt suttogják, egy minden eddiginél nagyobb elektromos típusról lehet szó.