Minden eddiginél biztonságosabb Toyota jön

Minden eddiginél biztonságosabb Toyota jön

hirdetés
A Toyota RAV4 következő generációja önmagában is figyelemre méltó tudással bír, de igazán egyedülállóvá az az Arene szoftverplatform teszi, amely hosszú távon többek között a teljes balesetmentesség zálogává válhat.
Három évtized, öt generáció, 15 millió eladott autó: a RAV4 a teljes globális autóipar egyik legsikeresebb modellsorozata, amelynek népszerűsége ma már a Corolláéval vetekszik világszerte: évek óta vállvetve vezetik a nemzetközi eladásokat. Egy ilyen slágertermék megújítása hatalmas lehetőség, de még nagyobb felelősség, hiszen magasak az elvárások és nagy az elégedettségi arány.

A fejlődés azonban nem állhat meg, így a Toyota májusban bemutatta, és az év későbbi részében Európában és a világ más fő piacain egyaránt forgalomba hozza a vadonatúj, hatodik kiadású RAV4-est.

A formavilág evolúciós: felismerhetők a jelenlegi széria stíluselemei, ugyanakkor, ha alaposan megnézzük, az ismerősnek tűnő vonalak teltebb, geometrikusabb, erőteljesebb formát rajzolnak ki.
Az előddel leginkább a kerékívek és az alsó karaktervonal teremt kapcsolatot. Vadonatúj az első és hátsó fénykarakter, valamint az alapmodell hűtőmaszkja. Ismerős formát öltött a GR Sport verzió méhsejtrácsozatú orra, az Európán kívüli piacokon pedig egy harmadik személyiségű, terepjárós küllemű és tudású RAV4-változat is elérhető lesz majd – nem kizárt egyébként, hogy ez az off-road-orientált variáns idővel hozzánk is megérkezik, egyelőre azonban erről nincs szó.
RAV4 kétféle villamosított hajtáslánccal lesz elérhető, mindkét esetben kétféle hajtásképlet áll majd rendelkezésre. A minden elemében optimalizált full hibrid modell elsőkerék-hajtással 183, elektromos összkerékhajtással 191 lóerő csúcsteljesítményt biztosít.
Ugyanezek a számok 268, illetve 304 lóerő a plug-in hibrid variáns esetében, ám a hálózatról tölthető akkumulátoros hibridnél elsősorban az akkumulátor hoz forradalmi változást.
A vadonatúj akkucsomag kapacitása a korábbi 18,1 helyett 22,7 kWh, az egyenáramú töltés sztenderd-időtartama a korábbi érték ötödére csökkent (150 helyett 30 perc alatt tölthető 10%-ról 80%-ra), miközben a váltóáramú töltés is több mint kétszer gyorsabb lett (7,5 helyett 3,0 óra nulláról 100%-ra.) Az elektromos rendszer elvileg támogatja a kétirányú töltést, azaz a Toyota RAV4 áramforrásként használható külső fogyasztók, vagy akár egy teljes háztartás táplálására, ennek bevezetése azonban piaconként eltérő lesz.
Napjainkban az új autók legfontosabb szolgáltatása, egyben a legtöbb csalódás kiváltó oka a fedélzeti elektronikai és hálózati rendszerek. A Toyota a fenntartások nélküli ügyfél-elégedettség és a folyamatos fejleszthetőség érdekében dolgozta ki vadonatúj elektronikai platformját, az Arene architektúrát, amely a RAV4 fedélzetén debütál.
Ez egy olyan struktúra, amely a szoftveres megoldásokat leválasztja a hardverről, és lehetővé teszi, hogy a gyártó moduláris, igényre szabható megoldásokat kínáljon minden típusához, minden piacán. Ez eléggé bonyolultan hangzik, ezért mondjuk egyszerűbben: egymástól függetlenül, folyamatosan frissíthető funkciókat, a végtelenségig bővíthető vezetőtámogató és biztonsági rendszereket, a diagnosztikát és az ügyfélélményt egyaránt kiszolgáló online kapcsolódást tesz lehetővé.
A gyakorlatban a RAV4 felhasználójához igazodó, egyre fejlődő tudással rendelkezik majd, amely az autó fizikai korlátain túllépő, kétirányú információáramlás jóvoltából mindenkinek az előnyére válik, közvetlenül és hosszabb távon egyaránt. És hogy mi jelenik meg a felszínen ebből az Arene-architektúrából?

Masszívan továbbfejlesztett intelligens vezetőtámogató rendszerek, amelyek egy sor funkciót átvesznek a vezetőtől, a parkolástól a sávváltásig; amelyek pontosabban, gyorsabban és szélesebb körben érzékelik a veszélyt, és hoznak megfelelő döntést az ellenintézkedésről, szükség szerint figyelmeztetve vagy beavatkozva; és amelyek a szórakoztató, navigációs és praktikus szolgáltatások terén egyaránt többet kínálnak. Az Arene eredménye az áttekinthető, ergonomikus kezelőfelület is: a 12,3 colos digitális műszeregység nagy felbontású képet, a 12,9 colos érintőképernyő átláthatóbb, gyorsabb menürendszert biztosít.
A kezelőfelület logikusabb, ergonomikusabb, a legfontosabb funkciók nem csak az érintőképernyőn keresztül, de saját gombokkal is vezérelhetők (és persze van hangvezérlés is, méghozzá gördülékenyebb, mint eddig). Ráadásul a RAV4 ízig-vérig Toyota, így tele van olyan ötletes apróságokkal, amelyek feltűnésmentesen fokozzák a felhasználói élményt – ilyen a tárolótálcává alakítható könyöklő vagy a csökkentett magasságú műszerfal, amely jobb körkörös kilátást nyújt a vezető számára.
A minden tekintetben új korszakot képviselő, hatodik generációs Toyota RAV4 jelenlegi információink szerint 2026 elején jelenhet meg a magyarországi Toyota-kereskedésekben.