Háromszor alkotta újra a pick-upot a Toyota

Háromszor alkotta újra a pick-upot a Toyota

hirdetés
Mindössze két héten belül három, radikálisan eltérő platós áruszállítót mutatott be a Toyota.
Egyikük hamarosan Európában is kapható lesz.
Nem sokszor hangzik el, de a Toyota hamarabb exportált platós teherjárművet (Toyota SB, 1941-től, majd Land Cruiser J20, 1955-től), mint személyautót (Crown, 1957,) így akkor is megkérdőjelezhetetlen szaktekintély volna a pick-upok terén, ha a Hilux történetesen nem volna a világ első számú kompakt platósa.

A Toyota 2025 októberében számos haszonjármű-tanulmányt mutatott be a Tokiói Autószalonon, majd november elején lerántotta a leplet a vadonatúj, forradalmi Hiluxról.

Ez utóbbival részletesen foglalkozunk majd, amikor megérkezik Magyarországra, most azonban izgalmasabb azt látni, hogy a világ legnagyobb autógyártója milyen sokféleképpen tudja feldolgozni és értelmezni ugyanazt a beváltnak hitt alapgondolatot.

Toyota Hilux BEV

Semmi nem indokolja, hogy egy modern pick-upnak bármilyen téren el kellene maradnia a személyautóktól. Az új generációs Hilux ezért digitális műszeregységet, hatalmas érintőképernyőt, online funkciókat és távvezérlést, valamint egy ma még kevesek által alkalmazott fejlesztést, tisztán elektromos hajtásláncot kapott (persze a bevált dízel hibrid mellé.)
A két tengelyen összesen több mint 470 Nm nyomaték ébred, vontatni 1,6 tonnát tud, és egy feltöltéssel 240 kilométert megy el a Hilux BEV, amelynek elektromos hajtáslánca olyan friss fejlesztéseket is lehetővé tett, mint az elektronikus váltókar vagy az elektromos szervokormány.

Toyota IMV Origin

A haszonjármű nevében is jelzett feladata, hogy hasznot termeljen üzemeltetőjének. És mi termelhetne nagyobb hasznot, mint valami, ami egyben munkahelyeket is teremt? Az IMV Origin pontosan erre született.
A gyárból részben szétszerelve, dobozban – azaz hely- és energiatakarékosan, na meg olcsón – kerülhet a harmadik világban lévő célországokba, ahol helyi munkaerőt foglalkoztató üzemekben fogják összeszerelni azt. Nem is akárhogyan: úgy, ahogyan arra éppen szükség van. Az alapértelmezett sík plató helyére kerülhet doboz, utasfülke vagy bármi más.

Toyota Coms-X

Első pillantásra a Toyota Auto Body fejlesztése hasonló koncepciót követ, mint az IMV Origin. Csakhogy jóval kisebb annál, hajtáslánca tisztán elektromos, és terhét nem poros földutakon fogja kilométerek százain át szállítani, hanem fejlett nagyvárosok zsúfolt utcáin, pár száz méterre vagy legfeljebb néhány kilométerre.
A megtakarítások itt a csekély sebességből és a minimális tömegből fakadnak, a terhelhetőség nem több pár mázsánál, rakományát viszont a legszűkebb sikátorokba vagy – a füst- és zajmentes hajtáslánc jóvoltából – sétálóutcákba is gond nélkül eljuttatja a Toyota picuri platósa.