Amióta megjelent, egymás után nyeri a szakmai díjakat a Suzuki ikonikus terepjárójának legújabb kiadása. Az idei év indításaként megválasztották Németország legjobb városi crossoverének, ami hatalmas megtiszteltetés, de – ismerjük el – sokkal inkább szól a Jimny kortalan, klasszikus formatervének, imádni való részleteinek és biztos kézzel összeválogatott színválasztékának, mint a modell tényleges kvalitásainak. A Jimny ugyanis, bármilyen cuki, aranyos és jópofa, nem crossover, hanem kőkemény terepjáró, amely annál jobban érzi magát a bőrében, minél sápadtabban vág neki az adott terepszakasznak vezetője – és persze hacsak az ember nem hibázik valami bődületeset, a végén kiegyenlítődnek a kedélyek, és sofőr és autója egyaránt nagy megelégedettséggel konstatálhatja, hogy a Jimny esetében a „nem ismer lehetetlent” nem egy elcsépelt szlogen, hanem a valóság.
Ráadásul ezt nem csak az átlagos felhasználók gondolják így, hanem azok is, akik tüzetesen ismerik a piacot, a legújabb, legdrágább, legerősebb, legütőképesebb terepjárókat. Az európai sajtópiac legnagyobb számban eladott 4x4-es szakfolyóirata, az Auto Bild Allrad szerkesztői megkérdezték olvasóikat, mely típusokat tartják a széles paletta legjobbjainak, és a Suzuki Jimny magabiztosan győzött a 40 ezer euró alatti ársávban.
A 2022. év összkerékhajtású járműve szavazáson kilenc kategóriában összesen 209 típus mérte össze képességeit. A Suzuki Jimny saját ársávjában huszonhat rangos ellenféllel szemben bizonyította felsőbbrendűségét az idén huszonkettedik alkalommal megrendezett szavazáson.
A parányi offroader minimális menetkész tömegének (1165 kg) és túlnyúlásainak köszönhetően igazi terepakrobata, 130 Nm-es forgatónyomatékú, másfél literes benzinmotorja minden helyzetben elegendő erőt biztosít az akadályok leküzdésére – amiben persze a robusztus létraváz, az elöl-hátul merev tengely, a kapcsolható összkerékhajtás, valamint a terepváltó is kulcsszerepet játszik. Személyautóként parányi csomagtartója volt a Jimny egyetlen hátulütője, most viszont, hogy haszonjárműként kapható Európában, két utasának több mint 860 literes szállítókapacitást bocsát rendelkezésére, ami akár egy hosszú expedícióra is elegendő. Olyannyira, hogy a verhetetlen terepalkalmasság mellett a funkcionális belső tér is ott szerepelt az autó mellett szóló fő érvek között.
A parányi offroader minimális menetkész tömegének (1165 kg) és túlnyúlásainak köszönhetően igazi terepakrobata, 130 Nm-es forgatónyomatékú, másfél literes benzinmotorja minden helyzetben elegendő erőt biztosít az akadályok leküzdésére – amiben persze a robusztus létraváz, az elöl-hátul merev tengely, a kapcsolható összkerékhajtás, valamint a terepváltó is kulcsszerepet játszik. Személyautóként parányi csomagtartója volt a Jimny egyetlen hátulütője, most viszont, hogy haszonjárműként kapható Európában, két utasának több mint 860 literes szállítókapacitást bocsát rendelkezésére, ami akár egy hosszú expedícióra is elegendő. Olyannyira, hogy a verhetetlen terepalkalmasság mellett a funkcionális belső tér is ott szerepelt az autó mellett szóló fő érvek között.
Mindezek mellett az olvasók az első hely megszavazásakor egy, a terepjáráshoz egyáltalán nem kapcsolódó értéket, a varázslatosan elbűvölő formatervet is megemlítették. Nehéz volna hibáztatni őket emiatt a „szakmaiatlan” szemlélet miatt, hiszen – valljuk be – a Jimny tényleg magával ragadó, ahhoz képest, hogy kőkemény, mint egy szikla.