Sehol nincs annyi Suzuki, mint ezen a pici szigeten

Sehol nincs annyi Suzuki, mint ezen a pici szigeten

hirdetés
Egy francia fennhatóságú karib-tengeri sziget, Saint-Barthélemy a Suzuki-rajongók Mekkája: a teljes járműállomány ötödét a japán gyár típusai teszik ki.
Saint-Barthélemy, ez a parányi tengerentúli francia közösség általában sportvonatkozása miatt kerül a hírekbe: hagyományosan itt ér véget a világ egyetlen, vegyes párosok számára kiírt transzatlanti vitorlásversenye, a Transat Paprec.

A nyugat-franciaországi Concarneau kikötővárosból rajtoló regattán tökéletesen azonos, 33 lábas hajókkal vesznek részt a kéttagú, szigorúan egy férfiból és egy nőből álló legénységek, hogy a Kanári-szigeteket érintve, 3890 tengeri mérföld (7000 km) megtétele után megérkezzenek a karibi szigetvilág ezen 24 négyzetkilométeres gyöngyszemére. Mi azonban egy másik nevezetessége miatt írunk most a szigetről: sehol máshol nem találkozhatunk ugyanis annyi Suzukival, mint itt.
A sziget minden egyes négyzetkilométerére több mint száz, többségében összkerékhajtású Suzuki jut, a 2500 autó a földrajzi sűrűség mellett a lakosság, illetve a teljes járműállomány viszonylatában is megdöbbentően sok: a szigetet mindössze 10 500-an lakják, és valamivel több mint 12 000 magántulajdonú személyautó található Saint-Barthélemyn.
Minden ötödik autó Suzuki tehát, ami az egykor Francia Antillák néven ismert szigetcsoport ezen tagjának természeti adottságait ismerve nem meglepő. Az utak keskenyek és kanyargósak, a partvidéki lakott területeken zsúfoltak, a sziget belsejében pedig sokszor burkolatlanok vagy aszfalt helyett betonozottak, és rendkívül meredekek (12-15%-os emelkedők). Ehhez jön hozzá a magas átlaghőmérséklet és a párás levegő, ami nemcsak a motorokkal szemben gyilkos, de a fémkomponensek korrózióját is felgyorsítja.
A megfizethető, megbízható, jó gyártási minőségű, jellemzően kis méretű Suzuki-modellek tehát komoly helyzeti előnyben vannak itt. Az utcákat járva főleg Jimnyből látni sokat, de az Ignis, a Vitara és az SX4 / S-Cross különböző generációi is gyakoriak – kivétel nélkül AllGrip összkerékhajtással.
A sziget különleges adottságai és földrajzi elhelyezkedése miatt számos olyan típust is forgalmaz a helyi Suzuki-kereskedő, melyekkel Európában nem találkoznánk: ilyenek az ötajtós Jimny, a furgonként és kisbuszként egyaránt kapható Suzuki APV, a parkolásban verhetetlen, 357 centis Suzuki S-Presso (amely mellett a 3,7 méteres Ignis valóságos óriásnak hat!), vagy a Suzuki Carry platós mikroteherautó. Aki pedig luxusra vágyna, az a Suzuki XL7-est választja, egy ötméteres, hétszemélyes óriást, amelyet ugyan 2009 óta nem gyártanak, de a mai napig nincs párja a kényelmes, nagy kapacitású utasszállításban.

(Képeink egy része nem a szigeten készült)