Szinte napra pontosan két éve, hogy a Suzuki bemutatta eddigi legfejlettebb, legnagyobb teljesítményű, ugyanakkor legtakarékosabb típusát: az Across szabadidőjárművet. Az autó 2020 őszén már a márkakereskedésekben hívogatta az érdeklődőket, és bár bevezetése óta nem egészen két év telt el, mostanra máris átesett első modellfrissítésén.
A módosítások már korábban életbe léptek, de nem kaptak különösebb hírverést – talán azért, mert az Across valójában nem szorult rá erre. A modell eleve különlegesen jó ajánlatnak számított a méretosztályban, a bevezetése óta eltelt rövid idő pedig hagyományos esetben nem indokolná a módosítást. Az elektromobilitás korában azonban átértelmeződik a modellfrissítés fogalma: a technológiai fejlődés rendkívüli mértékben felgyorsult, az autógyártók pedig igyekeznek minél hamarabb eljuttatni ezeket a fejlesztéseket ügyfeleikhez.
Meg kell tehát barátkoznunk a folyamatosan fejlődő típusok gondolatával, és ennek tökéletes korai példája a Suzuki Across. Ezek a módosítások azonban összességében mégiscsak élvezetesebbé, értékesebbé teszik a hálózatról tölthető modellt, így azok számára, akik még nem találkoztak a megújult részletekkel, érdemes összefoglalni azokat.
A legfontosabb műszaki jellegű változás, hogy a Suzuki effektíve megkettőzte az akkumulátor fedélzeti váltóáramú töltőjének névleges teljesítményét. A rendszer mostantól 6,6 kW-tal képes tölteni a 18,1 kWh kapacitású akkumulátort. Normál 16 A-es otthoni aljzatról vagy nyilvános töltőpontról immár 5 órába sem telik feltölteni az autót, ha pedig 32 A-es csatlakozóra kötjük, 2 óra 45 perc körüli idővel számolhatunk – ez hozzávetőlegesen a fele a korábbi értéknek. Ez jelentős előrelépés azoknak, akik számára otthon nem áll rendelkezésre töltőinfrastruktúra, hiszen így nap közben jóval kevesebb időt kell a töltésre fordítani.
A legfontosabb műszaki jellegű változás, hogy a Suzuki effektíve megkettőzte az akkumulátor fedélzeti váltóáramú töltőjének névleges teljesítményét. A rendszer mostantól 6,6 kW-tal képes tölteni a 18,1 kWh kapacitású akkumulátort. Normál 16 A-es otthoni aljzatról vagy nyilvános töltőpontról immár 5 órába sem telik feltölteni az autót, ha pedig 32 A-es csatlakozóra kötjük, 2 óra 45 perc körüli idővel számolhatunk – ez hozzávetőlegesen a fele a korábbi értéknek. Ez jelentős előrelépés azoknak, akik számára otthon nem áll rendelkezésre töltőinfrastruktúra, hiszen így nap közben jóval kevesebb időt kell a töltésre fordítani.
Egy másik lényeges fejlesztés az Across világítótesteit érinti. A fényszórók és a zárófények eddig is LED-eket alkalmaztak, mostantól azonban a többi fényforrás – az első ködfényszórók, a hátsó utastér-világítás és a csomagtér-világítás is megkapta ezt a rendkívül hosszú élettartamú, nagy fényerejű, minimális energiafogyasztású technológiát. Emellett megvilágítást kaptak a tetőkonzoli kezelőszervek, valamint a tükörállító kapcsolók. A Suzukira jellemző figyelmesség, hogy a korábbi USB A típusú töltőaljzatokat USB C típusúra cserélték: a legtöbb új generációs mobiltelefon töltőkábele már ezeket a jóval nagyobb teljesítmény átadására képes csatlakozókat használja, így átalakító nélkül, kényelmesen és gyorsan tölthetik készülékeiket az utasok.
Mindezek a módosítások egyszerűbbé és kényelmesebbé teszik a Suzuki Across használatát. A lényeg – azaz a hajtáslánc – ugyanakkor nem változott: a rendszerteljesítmény 306 lóerő, az autó vegyes használat mellett akár 75 (városban pedig akár 98) kilométert képes megtenni kizárólag villanymotorjai segítségével. Hibrid üzemmódban álló helyzetből 6,0 mp alatt gyorsul 100 km/órára, miközben átlagosan 6,6 l/ 100 km alatti üzemanyag-fogyasztással számolhatunk.
Mindezek a módosítások egyszerűbbé és kényelmesebbé teszik a Suzuki Across használatát. A lényeg – azaz a hajtáslánc – ugyanakkor nem változott: a rendszerteljesítmény 306 lóerő, az autó vegyes használat mellett akár 75 (városban pedig akár 98) kilométert képes megtenni kizárólag villanymotorjai segítségével. Hibrid üzemmódban álló helyzetből 6,0 mp alatt gyorsul 100 km/órára, miközben átlagosan 6,6 l/ 100 km alatti üzemanyag-fogyasztással számolhatunk.