Nincs ma népszerűbb a szabadidőjárműveknél Európában (sőt, az egész világon), és ezen a népes kategóriában belül is a kis méretű crossoverek a legkeresettebbek. Az emelt építésű városi járművek tavaly 2,15 millió példányban találtak gazdára az Unió országaiban: egyetlen más méretosztályból sem adtak el ennyit 2021-ben. Európa-szerte negyvenkettő típus versengett a kis méretű szabadidőjárművek iránt érdeklődő vevők kegyeiért, és ezek alig 20 százalékát gyártják Németországban. Ennek elméletileg nincs jelentősége, az Auto Motor und Sport magazin közel fél évszázados múltra visszatekintő, éves olvasói szavazásán azonban hagyományosan külön voksolhatnak a hazai márkák által gyártott, illetve az importjárművekre.
Harmincnégy városi terepjáró versenyzett tehát a kedvenc importcrossover megtisztelő címért – és ahogy említettük, a szavazás rangját emelte, hogy Európa leginkább reflektorfényben fürdő szegmenséről volt szó. Több mint 100 ezer olvasó szavazata alapján a Suzuki Jimny elsöprő győzelmet aratott a voksok 17,6 százalékát megszerezve. A szavazásból sajnos nem derül ki, hogy mi vonzotta a résztvevők egyhatodát az apró terepjáróhoz. Nehéz is eldönteni, hiszen a Jimny méretosztálytól függetlenül kiemelkedő terepalkalmassága ugyanúgy ellenállhatatlan érv a modell mellett, mint a klasszikus terepjárókat idéző, egyszerre bájos és robusztus, imádni való, mégis komoly dizájn, amely a típus bemutatáskor azonnal ikonikussá tette az apró járművet.
A Jimny sikere a kontinens alighanem legnagyobb olvasói szavazásán egyben annak is igazolása, hogy a Suzuki jól döntött, amikor kiállt a robusztus alvázas, mechanikus összkerékhajtású szerkezet és a több évtizedes múltra visszatekintő formaterv mellett. Az Auto Motor und Sport éves megmérettetésén elért dicsőség megerősíti, hogy a Jimny nélkül szegényebb volna az európai autópiac.
A Jimny sikere a kontinens alighanem legnagyobb olvasói szavazásán egyben annak is igazolása, hogy a Suzuki jól döntött, amikor kiállt a robusztus alvázas, mechanikus összkerékhajtású szerkezet és a több évtizedes múltra visszatekintő formaterv mellett. Az Auto Motor und Sport éves megmérettetésén elért dicsőség megerősíti, hogy a Jimny nélkül szegényebb volna az európai autópiac.
A Suzuki Jimny nem csak emiatt különleges szereplője az európai SUV-színtérnek, hanem azért is, mert kizárólag könnyű haszonjárműként forgalmazzák a kontinensen. Az autó nem csupán rendkívül kompakt (348 cm hosszú, 165 cm széles, 225 cm tengelytávolsággal), de könnyű is: vezetővel együtt csupán 1165 kilogramm a menetkész tömege. Ez a 9,8 méteres fordulókörrel, a 21 centiméteres szabad hasmagassággal és a bámulatosan kedvező terepszögekkel (elöl 37, hátul 49 fok) együtt rendkívül jó manőverezőképességgel ruházza fel, függetlenül attól, hogy városban vagy az aszfalttól távol, kemény terepen használjuk. Ez utóbbira garancia a létraváz és a kapcsolható, felezővel kiegészített összkerékhajtás, míg a 102 lóerős, 1,5 literes benzinmotor minden helyzetben megbízhatóan, megállíthatatlanul teszi a dolgát. Ami pedig a csomagszállítást illeti, könnyű haszonjármű lévén a Jimny utolérhetetlen kapacitással bír: raktérpadlója teljesen sík, két utasa pedig 863 liternyi poggyászt vagy rakományt vihet magával. A CarNet Auto-Fort újpesti Suzuki-kereskedésében minden további fontos részletről felvilágosítást nyerhet.