Már Magyarországra is megérkeztek a vadonatúj Renault Mégane E-TECH Electric első példányai. A tisztán elektromos családi ferdehátú új korszakot nyit a márka történetében: egy olyan korszakot, amelynek végére – egészen pontosan 2040-re – teljes egészében szénsemlegessé válnak a Renault európai tevékenységei. Ez nem kevesebbet jelent, mint hogy saját és beszállítóinak működését, valamint a hulladékhasznosítást is CO2-kibocsátás nélkül fogják megvalósítani. Ezt az ambiciózus célt természetesen nem lehet egyik napról a másikra elérni, de erre nincs is szükség. A Renault már harminc éve elkezdett újrahasznosított anyagokat felhasználni járműveinek a gyártásában, és erre a hagyományra építve mára számos területen ért el jelentős eredményeket a hulladékok minimalizálása, a nyersanyagok visszaforgatása, az energiafelhasználás optimalizálása terén.
Ahhoz azonban, hogy innen tovább lehessen lépni, vadonatúj megközelítésre van szükség a gyártás és a beszállítás terén. Hogy ezek a megoldások hogyan javíthatják az autóipar szénkibocsátását, arra a legjobb példa a Mégane E-TECH Electric gyártási folyamata.
A Renault vadonatúj, akkumulátoros elektromos kompakt modelljét eleve úgy tervezték ugyanis meg, hogy előállítása a lehető legcsekélyebb terhet jelentse a környezet számára. Nyersanyagait és alkatrészeit a lehető legkisebb távolságról szállítják be, így csökkentve a logisztikával járó emissziókat. Az alumínium karosszérialemezek préselése és formára vágása során keletkező nyesedékeket visszaküldik a beszállítónak, aki ismételten felhasználja azokat. Ezzel javul a nyersanyagok százalékos kihasználása.
A Renault vadonatúj, akkumulátoros elektromos kompakt modelljét eleve úgy tervezték ugyanis meg, hogy előállítása a lehető legcsekélyebb terhet jelentse a környezet számára. Nyersanyagait és alkatrészeit a lehető legkisebb távolságról szállítják be, így csökkentve a logisztikával járó emissziókat. Az alumínium karosszérialemezek préselése és formára vágása során keletkező nyesedékeket visszaküldik a beszállítónak, aki ismételten felhasználja azokat. Ezzel javul a nyersanyagok százalékos kihasználása.
Eleve újrahasznosított műanyagból készül a műszerfal, a padlókonzol, a fejtámaszok, valamint az utas- és csomagtéri szőnyegek. Minden egyes autóba 28 kilogrammnyi reciklált műanyag kerül: a Mégane E-TECH Electric gyártásánál 20%-kal több újrahasznosított műanyagot használ fel a Renault, mint a vállalat emblematikus villanyautójánál, a ZOE-nál. Ami pedig az akkumulátorokat illeti, az azok gyártásából visszamaradt értékes anyagokat is visszaforgatják: a cég 2024-ben megnyíló franciaországi akkugyártó gigaüzemében maradéktalanul fel fogják ezeket használni.
Ma még vadonatúj az új Renault Mégane E-TECH Electric, ám eljön majd az idő, amikor gondoskodni kell az élettartamuk végére ért példányok hulladékkezeléséről. A Renault szakemberei már erre is gondoltak: az autó 90 százalékban gond nélkül újrahasznosítható, az így visszanyert műanyagok, fémek, üveg- és elektronikus alkatrészek újabb Renault modellekben kelnek ismét életre, így biztosítva a gyártás körkörösségét.
Ma még vadonatúj az új Renault Mégane E-TECH Electric, ám eljön majd az idő, amikor gondoskodni kell az élettartamuk végére ért példányok hulladékkezeléséről. A Renault szakemberei már erre is gondoltak: az autó 90 százalékban gond nélkül újrahasznosítható, az így visszanyert műanyagok, fémek, üveg- és elektronikus alkatrészek újabb Renault modellekben kelnek ismét életre, így biztosítva a gyártás körkörösségét.
Nem a gyártástechnológia persze az egyetlen dolog, ami különlegessé teszi a Renault Mégane E-TECH Electric modellt. Az akár 218 lóerős (160 kW) villanymotorral szerelt autó impozáns tengelytávjához (2685 mm) minimális, mindössze 4199 mm-es karosszériahossz társul, azaz egyszerre rövidebb és tágasabb, mint a jelenlegi ferdehátú Mégane. A nagy kapacitású akkumulátornak és a kedvező energiafogyasztásnak köszönhetően a modell maximális hatótávolsága elérheti a 470 kilométert. Az innovatív villanyautó további különleges funkcióiról részletekbe menően olvashat a modellt bemutató, korábbi cikkünkben.